مدل های کسب و کار پایدار برای ایجاد سرویس های مالی موبایلی در نیجریه

نوع فایل : word

تعداد صفحات : 31

تعداد کلمات : 12000

مجله : Journal of Innovation & Knowledge

انتشار : 2020

ترجمه متون داخل جداول : ترجمه شده است

درج جداول در فایل ترجمه : درج شده است

منابع داخل متن : به صورت فارسی درج شده است

کیفیت ترجمه : طلایی

:

تاریخ انتشار
22 آگوست 2020
دسته بندی
تعداد بازدیدها
1434 بازدید
37,000 تومان

عنوان فارسی مقاله:مدل های کسب و کار پایدار برای ایجاد سرویس های مالی موبایلی  در نیجریه

 چکیده  

با وجود جمعیت زیاد نیجریه، بازار بسیار بزرگ مصرف کننده و تعداد زیادی از اپراتورهای پول موبایلی (MMO)، جذب و پذیرش خدمات پول موبایلی در آفریقا در پایین‌ترین مقدار خود بوده است. انتظار می‌رود که ورود خدمات پولی موبایل به بازار پس از یک پروسه دقیق صدور مجوز و تنظیم توسط بانک مرکزی نیجریه منجر به تسریع در گنجایش و شمول مالی و افزایش تعداد کلی معاملات در کشور شود. این در حالی بود که نتیجه مورد انتظار افزایش شمول مالی حاصل نشد. اگرچه دلایل مختلفی به عنوان علت این امر مطرح شده است، در این مقاله استدلال می‌شود که نبود مدل‌های تجاری پایدار برای ایجاد خدمات پول موبایلی یکی از بزرگترین موانع است. ثابت شده است که مدل‌های تجاری موجود برای خدمات پولی موبایل غیرقابل تحمل و سود نیست. از طریق مطالعات موردی اپراتورهای پول موبایلی موجود، این مقاله دلایل استقرار ناموفق خدمات پول موبایلی توسط MMOs در نیجریه را بررسی کرده و اقدام به ایجاد چارچوبی برای مدلهای تجاری پایدار برای این بازار می‌کند. نتایج این مطالعه نشان می‌دهد که MMO ها باید به همه جوانب مدلهای تجاری مورد استفاده در ایجاد خدمات پولی موبایل با تأکید ویژه بر ارزش پیشنهادی، بخشهای مشتری و مقیاس توجه جدی داشته باشند(ایجاد سرویس های مالی موبایلی).

ادامه مطلب

راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.

Title: Sustainable business models for the creation of mobile financial services in Nigeria

Abstract

 Despite Nigeria’s huge population, huge consumer market and the vast number of mobile money operators (MMOs), the uptake of mobile money services has been the lowest in Africa. The introduction of mobile money services into the market after an elaborate licensing and regulatory process by the Central Bank of Nigeria was expected to accelerate financial inclusion and increase the overall number of transactions in the country. This was however not the case as the expected result of increased financial inclusion was not achieved. Although various reasons have been suggested as the cause of this, the paper argues that the lack of sustainable business models for the creation of mobile money services has been one of the greatest hindrances. Existing business models for mobile money services have proven to be unsustainable and unprofitable. Through case studies of existing mobile money operators, this paper investigates the reasons for unsuccessful deployment of mobile money services by MMOs in Nigeria and proceeds to develop a framework for sustainable business models for this market. Results of this study suggest that MMOs should pay close attention to all aspects of the business models they deploy in the creation of mobile money services with particular emphasis on the value proposition, customer segments and scale.
دیدگاهتان را بنویسید