light box
امتیاز 2.58 تأثیر نگرش کارآفرینانه بر ایجاد ایده های کسب وکار دانشجویان مدیریت بازرگانی">

نوع فایل : word
تعداد صفحات ترجمه تایپ شده با فرمت ورد با قابلیت ویرایش : 19
تعداد کلمات : 7600
مجله : THE INTERNATIONAL JOURNAL OF BUSINESS & MANAGEMENT
انتشار : 2021
ترجمه متون داخل جداول : ترجمه شده است
درج جداول در فایل ترجمه : درج شده است
منابع داخل متن : به صورت فارسی درج شده است
کیفیت ترجمه : طلایی
دسته بندی : ،
برچسب ها : ، ، ، ، ، ، ، ، ،

عنوان فارسی مقاله:تأثیر نگرش کارآفرینانه بر ایجاد ایده های کسب وکار   دانشجویان مدیریت بازرگانی دانشگاه های دولتی جنوب شرقی نیجریه

 چکیده

  نگرش کارآفرینانه نقش مهمی در تضمین این دارد که جوانان قادر به توسعه ایده های تجاری باشند و بنابراین حتی در شرایط بیکاری حاد خود اشتغالی داشته باشند. با این حال ، مطالعات نشان داده اند که آموزش و آمادگی کافی در سیستم آموزشی نیجریه برای ایجاد نوع نگرش مناسب در دانشجویان وجود ندارد. این شکل گیری نگرش به دلیل عدم تمایل دانشجویان ، برنامه درسی ضعیف و رویکرد آموزشی از طرف معلمان و برنامه های کارآموزی ضعیف در صنعت ، مشکل ساز می شود. این اغلب منجر به تولید ایده های تجاری ضعیف شده است. بنابراین این مطالعه تأثیر نگرش کارآفرینانه را بر ایجاد ایده های تجاری دانشجویان سال آخر مدیریت بازرگانی دانشگاه های دولتی جنوب شرقی نیجریه ارزیابی کرد. این مطالعه از طرح تحقیق توصیفی مقطعی استفاده کرد. جامعه آماری شامل ۹۳۶ دانشجوی سال آخر مدیریت بازرگانی از دانشگاه های دولتی جنوب شرقی نیجریه بود. برای تعیین حجم نمونه ۳۶۴ از فرمول تارویمانی استفاده شد. یک پرسشنامه معتبر اجرا شد. ضرایب پایایی آلفای کرونباخ سازه ها بین ۰٫۷۲ تا ۰٫۸۶ متغیر است. میزان پاسخ ۹۴٫۷ درصد بود. داده ها با استفاده از آمار توصیفی و استنباطی مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. یافته ها نشان داد که نگرش تأثیر بسزایی بر ایجاد ایده کسب و کار دانشجویان سال آخر مدیریت بازرگانی دانشگاه های دولتی جنوب شرقی نیجریه دارد (β = ۰٫۵۴۶ ، t = 11.385 ، R = 0.515 ، R2 = 0.265 ، F (1 ، ۳۵۹) ۱۲۹٫۶۰۹ ، p <0.05). این مطالعه نشان داد که نگرش کارآفرینانه تأثیر بسزایی در ایجاد ایده کسب و کار دانشجویان سال آخر مدیریت بازرگانی دانشگاه های دولتی جنوب شرقی نیجریه دارد. بنابراین ، دانشجویان تشویق می شوند تا با تقلید از افرادی که در کارآفرینی موفق شده اند ، نگرش کارآفرینی مثبتی را ایجاد کنند. همچنین مدارس تشویق می شوند تا برنامه های شغلی داشته باشند که در آن از کارآفرینان و صنعتگران موفق دعوت می شود تا با دانشجویان صحبت کنند(ایده های کسب وکار دانشجویان مدیریت).

Title: Employee Promotion and Employee Satisfaction in Kenya Commercial Banks

  Abstract

 Entrepreneurial attitude plays a key role in ensuring that young people are able to develop business ideas and therefore become self-employed even in the face of acute unemployment. However, studies have shown that adequate education and preparation is lacking in Nigeria educational system to create the right kind of attitude in students. This attitude formation becomes a problem due to unwillingness on the part of the students, weak curriculum and pedagogical approach on the part of the teachers and poor internship programs in the industry. This often has led to poor business idea generation. The study therefore evaluated the effect of entrepreneurial attitude on business idea generation of final year Business Administration students of State Universities in South Eastern Nigeria. The study adopted cross-sectional survey research design. The population comprised 936 final year Business Administration students from the state universities in South East Nigeria. Taro Yamani formula was used to determine the sample size of 364. A validated questionnaire was administered. The Cronbach’s alpha reliability coefficients of the constructs ranged from 0.72 to 0.86. The response rate was 94.7%. Data were analyzed using descriptive and inferential statistics. Findings revealed that attitude has a significant effect on business idea generation of final year Business Administration students of state universities in south Eastern Nigeria (β = 0.546, t = 11.385, R = 0.515, R2 = 0.265, F (1, 359) 129.609, p< 0.05). the study concludes that entrepreneurial attitude has a significant effect on business idea generation of final year Business Administration students of State universities in south Eastern Nigeria. Therefore, students are encouraged to develop a positive entrepreneurial attitude by emulating people who have succeeded in entrepreneurship. The schools also are encouraged to have career programs where successful entrepreneurs and industrialists will be invited to speak to students.

    دیدگاهها بسته است.

    محصولات مشابه
    تأثیر تصمیم گیری استراتژیک بر عملکرد سازمانی
    خـریـد محـصـول
    تولید مثل در دوران شیردهی گاوهای شیری: ادغام جنبه های تغذیه ای کنترل
    خـریـد محـصـول
    مدیریت سرمایه در گردش و سن مدیرعامل
    خـریـد محـصـول
    تأثیر حاکمیت شرکتی و ارتباطات سیاسی بر عدم تقارن اطلاعات
    خـریـد محـصـول
    ساختار سرمایه و عملکرد شرکت: شواهدی از آلمان تحت پذیرش IFRS
    خـریـد محـصـول
    قوانین مالی ناکارآمد؟ تأثیر استانداردهای حسابداری بخش عمومی بر بودجه، کارایی و پاسخگویی
    خـریـد محـصـول
    طراحی پنجره دفاتر با تهویه طبیعی در اقلیم مدیترانه از نظر عملکرد CO2 و آسایش حرارتی
    خـریـد محـصـول
    رضایت از زندگی، بهزیستی ذهنی و مهارت های عملکردی در سالمندان
    خـریـد محـصـول
    تأثیر بانکداری الکترونیک بر سودآوری بانک های تجاری در نیجریه (۲۰۱۱-۲۰۱۸)
    خـریـد محـصـول
    حاکمیت شرکتی و مدیریت سود بانک‌های پول سپرده در نیجریه
    خـریـد محـصـول
    ثبت اختراع یا انتشار مقاله

    در اولین مرحله از شروع یک تحقیق جدید نیاز است منابع مختلفی جستجو شود تا جدید بودن ایده مورد بررسی قرار گیرد. یکی از بهترین منابع جهت جستجو، لیست اختراع های ثبت شده است. پایگاه های جستجوی پتنت به محقق کمک میکند پیشینه تحقیق خود را مورد بررسی قرار دهد تا مطمئن شود کار تکراری انجام نمیدهد. لیست اختراعات ثبت شده در اداره ثبت اختراعات ایران دارای طبقه بندی های متفاوتی است. در طبقه بندی بین المللی B که شامل اختراعات حوزه نیاز ها بشری شامل عملیات اجرایی، حمل و نقل شامل: کشتیرانی، ترابری و دیگر موارد را میتوانید در پایگاه جستجوی دارایی های فکری دارکوب مشاهده کنید.

    ثبت اختراع یا انتشار مقاله کدام اول باید انجام شود؟ پژوهشگران منابع مالی و غیر مالی بسیاری را صرف انجام تحقیقات و پژوهش ها میکنند و امکان دارد تعدادی از آنها تبدیل به دستاوردها و فناوری های نو گردد. محققان این نتایج را به سرعت در مقالات علمی ملی و بین المللی منتشر و به آن افتخار میکنند. اما باید مد نظر داشت، چنانچه دستاورد پژوهشی امکان تبدیل شدن به یک محصول یا فرآیند قابل استفاده و تولید در صنعت را داشته باشد، هر گونه انتشار عمومی از جمله مقاله باعث از دست رفتن شرط جدید بودن و در نتیجه عدم امکان ثبت فناوری به عنوان اختراع خواهد شد.

    در نتیجه محققان و پژوهشگران باید پیش از هرگونه افشاء عمومی آن دسته از نتایج تحقیقاتی که شرایط ثبت اختراع را دارا می باشد به صورت اظهارنامه اختراع در اداره مربوطه ثبت و سپس نسبت به انتشار آنها اقدام کنند. امکان دارد مراحل ثبت اختراع چندین ماه به طول بیانجامد که انتشار مقاله (و مانند آن) پس از تاریخ ثبت اظهارنامه اختراع مشکلی را در فرآیند ثبت اختراع بوجود نمی آورد.

    از آنجا که برخی دستاورد ها مانند روشهای تشخیص بیماری و نوآوری های مدیریتی قابلیت ثبت اختراع بین المللی و ملی را ندارند، محققان بدون نگرانی میتوانند انتشار در مقالات داخلی و خارجی را به عنوان اولین گزینه جهت کسب افتخار دست یابی به این قبیل پژوهشها انتخاب کنند.

     
    برو بالا