light box
امتیاز 2.93 توسعه‌ی متخصصان جدید: یادگیری خدمت محور در بازاریابی">

عنوان فارسی مقاله:توسعه‌ی متخصصان جدید: یادگیری خدمت محور در بازاریابی به عنوان فرصتی برای نوآوری در آموزش عالی

 چکیده  

 حوزه‌ی آموزش عالی اروپا (EHEA)، استفاده از روش‌های مشارکتی دانشجو محور و طراحی برنامه‌های درسی و آموزشی متمرکز بر کسب مهارت و ظرفیت‌ها را ترویج کرده و ارتقا می‌بخشد. هدف این مقاله، شناسایی مقوله‌ها و انواع مهارت‌هایی است که تأثیر بسزایی در دست یابی به نتایج و پیامدهای یادگیری از طریق یادگیری خدمت محور (SL) در آموزش بازاریابی است. با استفاده از مقوله‌های توصیف شده در مدل تیونینگ، مدلی را برای تجزیه تحلیل روابط بین پیامدهای یادگیری ادراک شده و مهارت‌های ادراک شده، طراحی می‌کنیم. یافته‌های اصلی به شرح زیر هستند: ۱- شواهدی در خصوص رابطه‌ی بین مهارت‌های سیستمیک و میان فردی ادراک شده و پیامدهای یادگیری ادراک شده وجود ندارد ۲- بین مهارت‌های ابزاری ادراک شده و پیامدهای یادگیری ادراک شده ارتباط وجود دارد ۳- دانشجویان تصور نمی‌کنند که دست یابی به برآیندها و پیامدهای یادگیری، علت اصلی نمراتی که کسب می‌کنند باشد. این نتایج دارای پیامد هاو اهمیت نظری و عملی مهمی می‌باشند(بازاریابی به عنوان فرصتی برای نوآوری).

Title: Developing new “Professionals”: Service learning in marketing as an opportunity to innovate in higher education

Abstract

 he European Higher Education Area (EHEA) promotes the use of student-centered participatory methodologies and the design of curricula focused on the acquisition of competences. The objective of this paper is to identify the categories of competence that contribute the most to achieving learning outcomes through the practice of Service Learning (SL) in the teaching of marketing. Using the categories described in the Tuning model, we design a model to analyze the relationships between perceived learning outcomes and competences. The main findings are: 1) there is no evidence of any relationship between perceived interpersonal and systemic competences and perceived learning outcomes, 2) there is a relationship between perceived instrumental competences and perceived learning outcomes and, 3) students do not perceive that achievement of learning outcomes is the cause of the grades they obtain. These findings have important theoretical and practical implications.

ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

محصولات مشابه
پایین دست راکتور زیستی: پیشرفت در بازیابی سوخت ها و مواد شیمیایی
خـریـد محـصـول
عدم قطعیت، دسترسی به بدهی و رفتار احتیاطی شرکت
خـریـد محـصـول
دیدگاه پزشکان در مورد آگاهی زنان از مشکلات سلامتی و رفتارهای زنان نسبت به پزشکان
خـریـد محـصـول
آینده معاملات آنلاین در صنعت خرده فروشی در زیمبابوه
خـریـد محـصـول
استراتژی های بازاریابی
خـریـد محـصـول
یادگیری وزن دهی شده بر اساس دشواری: رویکرد جدید شبه برنامه درسی
خـریـد محـصـول
درمان روانشناختی افسردگی در مراقبت های اولیه: پیشرفت های اخیر
خـریـد محـصـول
به سوی طراحی های جدید کمپرسور برگشت پذیر سه مرحله ای ۶: ۲
خـریـد محـصـول
مدیریت ریسک تجارت موبایل با استفاده از شبکه های اجتماعی در اردن
خـریـد محـصـول
بیماری های مادرزادی قلب
خـریـد محـصـول
ثبت اختراع یا انتشار مقاله

در اولین مرحله از شروع یک تحقیق جدید نیاز است منابع مختلفی جستجو شود تا جدید بودن ایده مورد بررسی قرار گیرد. یکی از بهترین منابع جهت جستجو، لیست اختراع های ثبت شده است. پایگاه های جستجوی پتنت به محقق کمک میکند پیشینه تحقیق خود را مورد بررسی قرار دهد تا مطمئن شود کار تکراری انجام نمیدهد. لیست اختراعات ثبت شده در اداره ثبت اختراعات ایران دارای طبقه بندی های متفاوتی است. در طبقه بندی بین المللی B که شامل اختراعات حوزه نیاز ها بشری شامل عملیات اجرایی، حمل و نقل شامل: کشتیرانی، ترابری و دیگر موارد را میتوانید در پایگاه جستجوی دارایی های فکری دارکوب مشاهده کنید.

ثبت اختراع یا انتشار مقاله کدام اول باید انجام شود؟ پژوهشگران منابع مالی و غیر مالی بسیاری را صرف انجام تحقیقات و پژوهش ها میکنند و امکان دارد تعدادی از آنها تبدیل به دستاوردها و فناوری های نو گردد. محققان این نتایج را به سرعت در مقالات علمی ملی و بین المللی منتشر و به آن افتخار میکنند. اما باید مد نظر داشت، چنانچه دستاورد پژوهشی امکان تبدیل شدن به یک محصول یا فرآیند قابل استفاده و تولید در صنعت را داشته باشد، هر گونه انتشار عمومی از جمله مقاله باعث از دست رفتن شرط جدید بودن و در نتیجه عدم امکان ثبت فناوری به عنوان اختراع خواهد شد.

در نتیجه محققان و پژوهشگران باید پیش از هرگونه افشاء عمومی آن دسته از نتایج تحقیقاتی که شرایط ثبت اختراع را دارا می باشد به صورت اظهارنامه اختراع در اداره مربوطه ثبت و سپس نسبت به انتشار آنها اقدام کنند. امکان دارد مراحل ثبت اختراع چندین ماه به طول بیانجامد که انتشار مقاله (و مانند آن) پس از تاریخ ثبت اظهارنامه اختراع مشکلی را در فرآیند ثبت اختراع بوجود نمی آورد.

از آنجا که برخی دستاورد ها مانند روشهای تشخیص بیماری و نوآوری های مدیریتی قابلیت ثبت اختراع بین المللی و ملی را ندارند، محققان بدون نگرانی میتوانند انتشار در مقالات داخلی و خارجی را به عنوان اولین گزینه جهت کسب افتخار دست یابی به این قبیل پژوهشها انتخاب کنند.

 
برو بالا