light box
امتیاز 3.46 روش‌های برآورد هزینه برای زیر ساخت های حمل و نقل: منابع سیستماتیک">

نوع فایل : word
تعداد صفحات : 11
تعداد کلمات : 3600
مجله : Procedia Engineering
انتشار : 2017
ترجمه متون داخل جداول : ترجمه شده است
درج جداول در فایل ترجمه : درج شده است
منابع داخل متن : به صورت فارسی درج شده است
کیفیت ترجمه : طلایی
دسته بندی :
برچسب ها : ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ،

عنوان فارسی مقاله:روش‌های برآورد هزینه برای زیر ساخت های حمل و نقل: یک مرور منابع سیستماتیک

 چکیده

 امروزه، پول بسیار زیادی صرف سرمایه گذاری در زمینه پروژه‌های زیرساختی در بخش حمل و نقل می‌شود. این موضوع به شدت برای تصمیم گیران و سیاست گذاران جذاب است. به خصوص این که هزینه پروژه (طرح) یکی از بحث انگیزترین عوامل می‌باشد. هدف این مقاله بررسی انواع مختلف روش‌های برآورد هزینه مورد استفاده در پروژه‌های حمل و نقل، شناسایی ویژگی‌هایی که موجب شده است تا آن‌ها برای یک زیر ساخت خاص منحصر به فرد شوند و در نهایت مطالعه کاربرد آن‌ها در زمینه زیر ساخت حمل و نقل می‌باشد(برآوردهزینه برای زیرساختهای حمل و نقل). به علاوه در این مقاله مرور منابعی برای بررسی این که آیا یک روند تغییر در استفاد از روش‌های برآورد هزینه به مرور زمان وجود داشته یا خیر و بررسی کاربرد روش‌ها در هر زیر ساخت حمل و نقل، انجام می‌شود. این مطالعه از یک مرور منابع سیستماتیک (ایجاد مکعب داده، فیلترینگ دده ها با استفاده از خوشه‌های اولیه و ثانویه، تحلیل محتوی) برای در نظر گرفتن تعداد زیادی از روش‌های برآورد و تخمین استفاده کرد. برای یافتن یک روند تغییر، این مطالعه اقدام به تحلیل داده‌های کمی برای بررسی فراوانی هر روش در شیوه‌های مختلف زیر ساخت حمل و نقل کرد. در نتیجه، مرور منابع ما نشان داد که ۱۲ روش برآورد هزینه وجود دارد و با سه ویژگی اصلی برآورد هزینه در مورد آن بحث کرده است: صحت، قابلیت کاربرد/کاربرد پذیری/ سهولت درک. تحلیل کمی نشان داد که روش‌های پارامتریک، روش‌های شبکه‌های عصبی مصنوعی و هزینه واحد از رایج‌ترین روش‌ها برای زیر ساخت های حمل و نقل می‌باشند. به علاوه بیشترین و متنوع‌ترین روش‌های برآورد هزینه در پروژه‌های زیر ساخت جاده‌ای استفاده شده‌اند(برآوردهزینه برای زیرساختهای حمل و نقل).

 Title: Cost Estimation Methods for Transport Infrastructure: A Systematic Literature Review

Abstract

Nowadays, large amount of money is invested on infrastructure projects within transport section. This attracts policy and decision makers a lot. Especially, project cost is one of the most discussed factors. This paper aims to investigate different types of cost estimation methods used in transport projects, identify their attributes that make them unique to specific infrastructure, and finally study their applications on transport infrastructure. In addition, the research looked to see if there is trend change on using cost estimation methods over time and checked the applications of methods in each transport infrastructure. The study used a systematic literature review (date cube creation, data filtering using primary and secondary search clusters, content analysis, etc.) to include as many estimation methods as possible. To find the trend, the study carried out a quantitative data analysis to investigate the frequency of each method over time in different modes of transport infrastructure. As a result, the research identified about 12 cost estimation methods and discusses them with three major cost estimation attributes i.e. accuracy, usability/application and easiness to understand. The quantitative analysis showed that parametric, Artificial Neural Networks and unit cost methods are the most used methods across the transport infrastructure. In addition, road infrastructure projects received the highest diversity and frequency of the cost estimation methods.

ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

محصولات مشابه
کمبود(نقص) توجه و علائم ADHD در بزرگسالان مبتلا به بیماری فابری – یک مطالعه آزمایشی
خـریـد محـصـول
مرزهای جدید در مدیریت سرطان رکتوم اولیه و پیشرفته
خـریـد محـصـول
ریسک میوکاردیت و پریکاردیت در بزرگسالان جوان به دنبال واکسیناسیون mRNA COVID-19
خـریـد محـصـول
بروز میوکاردیت و پریکاردیت در بیماران واکسینه نشده پس از کووید-۱۹
خـریـد محـصـول
الگوریتم ازدحام آفتاب پرست کارآمد برای مسئله توزیع بار اقتصادی
خـریـد محـصـول
فرآیند بازآفرینی شهری: مورد یک مجتمع مسکونی در حومه رم، ایتالیا
خـریـد محـصـول
رابطه پویا بین شاخص سهام و قیمت دارایی: تجزیه و تحلیل بلندمدت
خـریـد محـصـول
تشخیص بیماری پوسیدگی طوقه در گندم در شرایط محیطی کنترل شده
خـریـد محـصـول
بکارگیری بهینه سازی برای حمایت از مدیریت تطبیقی آب رودخانه ها
خـریـد محـصـول
ارزیابی تأثیر آموزش زیست محیطی بر رفتار سازگار با محیط زیست
خـریـد محـصـول
ثبت اختراع یا انتشار مقاله

در اولین مرحله از شروع یک تحقیق جدید نیاز است منابع مختلفی جستجو شود تا جدید بودن ایده مورد بررسی قرار گیرد. یکی از بهترین منابع جهت جستجو، لیست اختراع های ثبت شده است. پایگاه های جستجوی پتنت به محقق کمک میکند پیشینه تحقیق خود را مورد بررسی قرار دهد تا مطمئن شود کار تکراری انجام نمیدهد. سامانه جستجوگر مالکیت فکری دارکوب به تازگی از پایگاه جستجو علائم تجاری خود نیز رونمایی کرده است که دارای امکانات تخصصی فراوانی می باشد.

ثبت اختراع یا انتشار مقاله کدام اول باید انجام شود؟ پژوهشگران منابع مالی و غیر مالی بسیاری را صرف انجام تحقیقات و پژوهش ها میکنند و امکان دارد تعدادی از آنها تبدیل به دستاوردها و فناوری های نو گردد. محققان این نتایج را به سرعت در مقالات علمی ملی و بین المللی منتشر و به آن افتخار میکنند. اما باید مد نظر داشت، چنانچه دستاورد پژوهشی امکان تبدیل شدن به یک محصول یا فرآیند قابل استفاده و تولید در صنعت را داشته باشد، هر گونه انتشار عمومی از جمله مقاله باعث از دست رفتن شرط جدید بودن و در نتیجه عدم امکان ثبت فناوری به عنوان اختراع خواهد شد.

در نتیجه محققان و پژوهشگران باید پیش از هرگونه افشاء عمومی آن دسته از نتایج تحقیقاتی که شرایط ثبت اختراع را دارا می باشد به صورت اظهارنامه اختراع در اداره مربوطه ثبت و سپس نسبت به انتشار آنها اقدام کنند. امکان دارد مراحل ثبت اختراع چندین ماه به طول بیانجامد که انتشار مقاله (و مانند آن) پس از تاریخ ثبت اظهارنامه اختراع مشکلی را در فرآیند ثبت اختراع بوجود نمی آورد.

از آنجا که برخی دستاورد ها مانند روشهای تشخیص بیماری و نوآوری های مدیریتی قابلیت ثبت اختراع بین المللی و ملی را ندارند، محققان بدون نگرانی میتوانند انتشار در مقالات داخلی و خارجی را به عنوان اولین گزینه جهت کسب افتخار دست یابی به این قبیل پژوهشها انتخاب کنند.

 
برو بالا