light box
امتیاز 2.58 بررسی اثرات راهبرد مشتری مدارانه بر روی کارکرد">

نوع فایل : word
تعداد صفحات ترجمه تایپ شده با فرمت ورد با قابلیت ویرایش : 19
تعداد کلمات : 7500
مجله : Personnel Review
انتشار : 2018
ترجمه متون داخل جداول : ترجمه شده است
درج جداول در فایل ترجمه : درج شده است
منابع داخل متن : به صورت فارسی درج شده است
کیفیت ترجمه : طلایی
دسته بندی : ،
برچسب ها : ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ،

عنوان فارسی مقاله:بررسی اثرات راهبرد مشتری مدارانه بر روی کارکرد و کارآیی مالی با اثر میانجی مدیریت منابع انسانی و ظرفیت نوآوری

 چکیده

 زمینه و هدف: این مقاله در صدد تشریح راهبرد مشتری مدارانه (COS) و عملکرد مالی (FP) شرکت جهت مطالعه نقش مدیریت منابع انسانی حامی در اجرای راهبرد مشتری مدارانه و نیز تأثیر آن در افزایش عملکرد مالی شرکت می‌باشد. درعین حال تأثیر میانجی ظرفیت نوآوری (IC) بین COS و FP شرکت بررسی می‌شود.

 طرح- روش-رویکرد: در تحقیق حاضر، یک رویکرد کمی به کار برده شد. اطلاعات برای آزمون فرضیات از میان مدیران شرکت‌های تولید کننده گردآوری شد. از مدل سازی معادله ساختاری برای تحلیل داده استفاده گردید.

 یافته‌ها و نتایج: طبق نتایج، یک همبستگی مثبت و معنی دار با تأثیر میانجی مثبت معنی دار مدیریت منابع انسانی حامی و ظرفیت نوآوری با رابطه مثبت و معنیدار بین COS و FP وجود دارد.

 مشکلات و اهمیت مطالعه: این مطالعه دریک شرکت تولیدی صورت گرفت. لذا توصیه می‌شود که در آینده در بخش‌های دیگر نیز اجرا شود. همچنین این مطالعه بر ظرفیت نوآوری متمرکز بود ولی، تعداد زیادی از ظرفیت‌های سازمانی را می‌توان به کار برد.

 اهمیت کاربردی: کلیه شرکت‌هایی که از راهبرد مشتری مدارانه (COS) به منظور آگاهی از روش بهره گیری از منابع انسانی به منظور دست یابی به هدف بهره می‌برند، می‌توانند از نتایج این تحقیق استفاده کنند. این اولین تحقیقی است که ارزیابی ظرفیت نوآوری مانند یک متغیر واسطه‌ای بین راهبرد مشتری مدارانه (COS) و کارایی مالی سازمان را انجام داده است(بررسی اثرات راهبرد مشتری مدارانه).

Title: Impact of customer-oriented strategy on financial performance with mediating role of HRM and innovation capability

Abstract

Purpose – The purpose of this paper is to explain the relationship between customer-oriented strategy (COS) and financial performance (FP) of firm, to examine the role of supportive human resource management (HRM) in COS implementation and contribution toward FP of firm. It also examines the mediating role of innovation capability (IC) between COS and FP of firm. Design/methodology/approach – The approach used for this study is quantitative. Data required for testing of hypothesis were gathered from the managers of manufacturing firms of Gujranwala, Pakistan. To conduct the data analysis, structural equation modeling was used. Findings – Findings of this study showed that there is significantly positive relation between COS and FP with the significant positive mediating effects of supportive HRM and IC. Research limitations/implications – This research has been conducted in manufacturing sector only. So, it is suggested to future researchers to carry out this research in other sectors. Second, this research focused only on IC but there are many other organizational capabilities (OC) that can be used. Practical implications – This research would be helpful for all firms adopting COS to understand that how to mobilize their HR to accomplish the purpose of strategy. It will enable manufacturing firms to understand and work on IC. Originality/value – This study is anticipated to add value to the existing literature of strategy process and OC. This study is one of the first to examine IC as mediator between COS and organizational FP so it opens new areas for research.

    دیدگاهها بسته است.

    محصولات مشابه
    عملکرد زیست محیطی شرکت و ارزش شرکت – با استفاده از معیارهای انتشار آلودگی
    خـریـد محـصـول
    اندازه گیری کمی عدم قطعیت بارندگی و تبخیر و تعرق در مدل‌سازی بارش-رواناب
    خـریـد محـصـول
    فیزیولوژی تنش غرقابی در جو
    خـریـد محـصـول
    ارزش مصرف، نوآوری مصرف کننده و پذیرش محصول جدید: شواهد تجربی از ویتنام
    خـریـد محـصـول
    کیفیت پایین خواب و خواب آلودگی در روز در متخصصان بهداشت: شیوع و عوامل مرتبط
    خـریـد محـصـول
    پریکاردیت حاد پس از مداخله عروق کرونر از راه پوست: کیس ریپورت
    خـریـد محـصـول
    آگاهی موقعیتی: تکنیک ها، چالش ها و چشم اندازها
    خـریـد محـصـول
    چگونه از مشکلات رایج اجرای فناوری اطلاعات سلامت جلوگیری کنیم
    خـریـد محـصـول
    ارزیابی هوشیاری و توجه پایدار در بزرگسالان مبتلا به ADHD
    خـریـد محـصـول
    کمبود(نقص) توجه و علائم ADHD در بزرگسالان مبتلا به بیماری فابری – یک مطالعه آزمایشی
    خـریـد محـصـول
    ثبت اختراع یا انتشار مقاله

    در اولین مرحله از شروع یک تحقیق جدید نیاز است منابع مختلفی جستجو شود تا جدید بودن ایده مورد بررسی قرار گیرد. یکی از بهترین منابع جهت جستجو، لیست اختراع های ثبت شده است. پایگاه های جستجوی پتنت به محقق کمک میکند پیشینه تحقیق خود را مورد بررسی قرار دهد تا مطمئن شود کار تکراری انجام نمیدهد. سامانه جستجوگر مالکیت فکری دارکوب به تازگی از پایگاه جستجو علائم تجاری خود نیز رونمایی کرده است که دارای امکانات تخصصی فراوانی می باشد.

    ثبت اختراع یا انتشار مقاله کدام اول باید انجام شود؟ پژوهشگران منابع مالی و غیر مالی بسیاری را صرف انجام تحقیقات و پژوهش ها میکنند و امکان دارد تعدادی از آنها تبدیل به دستاوردها و فناوری های نو گردد. محققان این نتایج را به سرعت در مقالات علمی ملی و بین المللی منتشر و به آن افتخار میکنند. اما باید مد نظر داشت، چنانچه دستاورد پژوهشی امکان تبدیل شدن به یک محصول یا فرآیند قابل استفاده و تولید در صنعت را داشته باشد، هر گونه انتشار عمومی از جمله مقاله باعث از دست رفتن شرط جدید بودن و در نتیجه عدم امکان ثبت فناوری به عنوان اختراع خواهد شد.

    در نتیجه محققان و پژوهشگران باید پیش از هرگونه افشاء عمومی آن دسته از نتایج تحقیقاتی که شرایط ثبت اختراع را دارا می باشد به صورت اظهارنامه اختراع در اداره مربوطه ثبت و سپس نسبت به انتشار آنها اقدام کنند. امکان دارد مراحل ثبت اختراع چندین ماه به طول بیانجامد که انتشار مقاله (و مانند آن) پس از تاریخ ثبت اظهارنامه اختراع مشکلی را در فرآیند ثبت اختراع بوجود نمی آورد.

    از آنجا که برخی دستاورد ها مانند روشهای تشخیص بیماری و نوآوری های مدیریتی قابلیت ثبت اختراع بین المللی و ملی را ندارند، محققان بدون نگرانی میتوانند انتشار در مقالات داخلی و خارجی را به عنوان اولین گزینه جهت کسب افتخار دست یابی به این قبیل پژوهشها انتخاب کنند.

     
    برو بالا