light box
امتیاز 2.58 بررسی کارآیی درمانی PEERS در ژاپن: بهبود مهارت های اجتماعی در میان نوجوانان">

نوع فایل : word
تعداد صفحات ترجمه تایپ شده با فرمت ورد با قابلیت ویرایش : 33
تعداد کلمات : 15900
مجله : Journal of Autism and Developmental Disorders
انتشار : 2020
ترجمه متون داخل جداول : ترجمه شده است
درج جداول در فایل ترجمه : درج شده است
منابع داخل متن : به صورت فارسی درج شده است
کیفیت ترجمه : طلایی
دسته بندی :
برچسب ها : ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ،

عنوان فارسی مقاله:بررسی کارآیی  درمانی PEERS در ژاپن: بهبود  مهارت های اجتماعی در میان نوجوانان با اختلال طیف اوتیسم

 چکیده

 این مطالعه کارآیی نسخه ژاپنی برنامه آموزش و غنی سازی مهارت های رابطه ای (PEERS) را بررسی می کند، که بر بهبود عملکرد اجتماعی از طریق دوست یابی و حفظ روابط خوب برای نوجوانان مبتلا به اختلال طیف اوتیسم (ASD) بدون معلولیت های فکری متمرکز است. PEERS که در ابتدا در ایالات متحده توسعه یافته است، یکی از معدود برنامه های آموزش مهارت های اجتماعی مبتنی بر شواهد برای جوانان مبتلا به ASD است. مطالعه حاضر نشان می دهد که با اصلاحات زبانی و فرهنگی، PEERS در بهبود عملکرد اجتماعی برای نوجوانان مبتلا به ASD در ژاپن موثر است. نتایج مثبت به طور خاص در زمینه های اجتماعی شدن، ارتباطات، دانش مهارت های اجتماعی، رفتارهای اوتیستیک و مشکلات رفتاری و عاطفی پیدا شد. علاوه بر این، بیشترین دستاوردهای درمانی در ارزیابی پیگیری ۳ ماهه حفظ شد. این یافته ها نشان می دهد که نسخه ژاپنی PEERS در چندین حوزه اجتماعی-عاطفی و رفتاری برای نوجوانان مبتلا به ASD مفید است(بررسی کارآیی درمانی PEERS در ژاپن).

Title: Examining the Treatment Efcacy of PEERS in Japan: Improving Social Skills Among Adolescents with Autism Spectrum Disorder

Abstract

 This study examines the efcacy of the Japanese version of the Program for the Education and Enrichment of Relational Skills (PEERS), which focuses on improving social functioning through making friends and maintaining good relationships for adolescents with autism spectrum disorder (ASD) without intellectual disabilities. Originally developed in the United States, PEERS is one of the few evidence-based social skills training programs for youth with ASD. The present study shows that with linguistic and cultural modifcations, PEERS is efective in improving social functioning for adolescents with ASD in Japan. Positive results were found specifcally in the areas of socialization, communication, knowledge of social skills, autistic mannerisms, and behavioral and emotional problems. In addition, most treatment gains were maintained at a 3-month follow-up assessment. These fndings suggest that the Japanese version of PEERS is benefcial across multiple socio-emotional and behavioral domains for adolescents with ASD.

دیدگاهها بسته است.

محصولات مشابه
بررسی فناوری بلاک چین در تجارت بین المللی.مهندسی مجدد فرایند کسب و کار برای اعتبارنامه
خـریـد محـصـول
قرارداد ببندیم یا نبندیم: نگرش از طریق روایت مالیات و هزینه
خـریـد محـصـول
هوش اعتباری: نوآوری در مدیریت برند از طریق داده های رسانه های اجتماعی
خـریـد محـصـول
تجویز آستاکسانتین به عنوان یک داروی نوروپروتکتیو مناسب برای درمان امراض نورولوژیک
خـریـد محـصـول
مقایسه بانک‌های محلی، ملی و بین المللی از نظر ارزیابی اثر منابع ارتباطی
خـریـد محـصـول
یکپارچگی لاینفک روح و جسم: نظریه و چشم انداز مکتب سایکوسوماتیک پاریس
خـریـد محـصـول
تجزیه و تحلیل ریسک بدهی شرکت های غیر مالی با استفاده از شبکه های دو لایه ای
خـریـد محـصـول
دسته بندی اطلاعات و داده‌ها با استفاده از ماشین بردار پشتیبان
خـریـد محـصـول
استفاده از روش های نوین برای پیاده سازی روان درمانی اینترنتی
خـریـد محـصـول
استفاده از آزمون‌های برشی برای سنجش مقاومت و استحکام خاک
خـریـد محـصـول
ثبت اختراع یا انتشار مقاله

در اولین مرحله از شروع یک تحقیق جدید نیاز است منابع مختلفی جستجو شود تا جدید بودن ایده مورد بررسی قرار گیرد. یکی از بهترین منابع جهت جستجو، لیست اختراع های ثبت شده است. پایگاه های جستجوی پتنت به محقق کمک میکند پیشینه تحقیق خود را مورد بررسی قرار دهد تا مطمئن شود کار تکراری انجام نمیدهد. لیست اختراعات ثبت شده در اداره ثبت اختراعات ایران دارای طبقه بندی های متفاوتی است. در طبقه بندی بین المللی B که شامل اختراعات حوزه نیاز ها بشری شامل عملیات اجرایی، حمل و نقل شامل: کشتیرانی، ترابری و دیگر موارد را میتوانید در پایگاه جستجوی دارایی های فکری دارکوب مشاهده کنید.

ثبت اختراع یا انتشار مقاله کدام اول باید انجام شود؟ پژوهشگران منابع مالی و غیر مالی بسیاری را صرف انجام تحقیقات و پژوهش ها میکنند و امکان دارد تعدادی از آنها تبدیل به دستاوردها و فناوری های نو گردد. محققان این نتایج را به سرعت در مقالات علمی ملی و بین المللی منتشر و به آن افتخار میکنند. اما باید مد نظر داشت، چنانچه دستاورد پژوهشی امکان تبدیل شدن به یک محصول یا فرآیند قابل استفاده و تولید در صنعت را داشته باشد، هر گونه انتشار عمومی از جمله مقاله باعث از دست رفتن شرط جدید بودن و در نتیجه عدم امکان ثبت فناوری به عنوان اختراع خواهد شد.

در نتیجه محققان و پژوهشگران باید پیش از هرگونه افشاء عمومی آن دسته از نتایج تحقیقاتی که شرایط ثبت اختراع را دارا می باشد به صورت اظهارنامه اختراع در اداره مربوطه ثبت و سپس نسبت به انتشار آنها اقدام کنند. امکان دارد مراحل ثبت اختراع چندین ماه به طول بیانجامد که انتشار مقاله (و مانند آن) پس از تاریخ ثبت اظهارنامه اختراع مشکلی را در فرآیند ثبت اختراع بوجود نمی آورد.

از آنجا که برخی دستاورد ها مانند روشهای تشخیص بیماری و نوآوری های مدیریتی قابلیت ثبت اختراع بین المللی و ملی را ندارند، محققان بدون نگرانی میتوانند انتشار در مقالات داخلی و خارجی را به عنوان اولین گزینه جهت کسب افتخار دست یابی به این قبیل پژوهشها انتخاب کنند.

 
برو بالا