light box
امتیاز 2.93 بررسی گرایش نظارتی، آرمان گرایی کارکنان و مدیریت دانش">

نوع فایل : word
تعداد صفحات : 31
تعداد کلمات : 11800
مجله : International Journal of Hospitality Management
انتشار : 2017
ترجمه متون داخل جداول : ترجمه شده است
درج جداول در فایل ترجمه : درج شده است
منابع داخل متن : به صورت فارسی درج شده است
کیفیت ترجمه : طلایی
دسته بندی : ،
برچسب ها : ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ،

عنوان فارسی مقاله:بررسی گرایش نظارتی، آرمان گرایی کارکنان و مدیریت دانش در میان کارکنان  اصلی صنعت هتل داری

 چکیده  

 هدف این مطالعه پاسخ به این سؤال است که چطور مدیران موجب بهبود مدیریت دانش (KM) در میان کارکنان خط مقدم هتل در سطح فردی از طریق اثر گذاری بر هدفمندی کارکنان از گرایش‌های نظارتی می‌شوند. در این تحقیق، اثرات معنی دار گرایش‌های نظارتی بر روی آرمان گرایی کارکنان مشخص شد. گرایش هدف یادگیری کارکنان بر مدیریت دانش اثرات مثبت ومعنی دار نشان داد. ولی اثر گرایش هدف عملکرد بر مدیریت دانش معنی دار نیست. همچنین یافته‌ها تأثیر مثبت غیر مستقیم نتیجه نهایی نظارتی و گرایش ظرفیت بر روی مدیریت دانش را نشان داد. تأثیر اصلی این مطالعه، شناخت اثرات واسطه‌ای گرایش نظارتی بر مدیریت دانش به واسطه گرایش و جهت گیری هدف کارکنان است. در این تحقیق سه ویژگی متفاوت و متمایز مانند گرایش نظارتی، گرایش هدف کارکنان و مدیریت دانش در یک مدل تلفیق شد. علاوه بر این، فرایند گرایش نظارتی در تحقیقات هتل داری بررسی نشده است(بررسی گرایش نظارتی، آرمان گرایی).

Title: Supervisory orientation, employee goal orientation, and knowledge management among front line hotel employees

Abstract

This study investigates how managers can enhance the knowledge management (KM) among front line hotel employees at the individual level, by affecting the employee goal orientations through supervisory orientations. This study found significantinfluence of supervisory orientations on employee goal orientation. The positive effect of employee learning goal orientation on KM is also significant. However the effect of performance goal orientation on KM is insignificant. Results also support the indirect positive effect of the supervisory end result, and capability orientations on KM through the mediation of goal orientation. The main contribution of this study is the identification of indirect effect of supervisory orientation on KM through the mediation of employee goal orientation. This study links three separate concepts which are supervisory orientation, employee goal orientation and KM in a single model, for the very first time. Furthermore, the concept of supervisory orientations has not been discussed in the existing hospitality literature.

    ثبت دیدگاه

      • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
      • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
      • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

    برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

    محصولات مشابه
    تأثیر مسئولیت اجتماعی شرکت بر وفاداری مشتری: نقش میانجی اعتبار شرکت
    خـریـد محـصـول
    تأثیر شیوه های سیستم مدیریت کیفیت بر عملکرد دانشگاه های خصوصی در کنیا
    خـریـد محـصـول
    ایمنی و ایمنی زایی(ایمنوژنیسیته) یک واکسن ویروسی کروناویروس
    خـریـد محـصـول
    سازگاری با پزشکی از راه دور در دوران COVID-19
    خـریـد محـصـول
    اتکای CJEU به حقوق بین الملل در تفسیر توافق نامه های اقتصادی
    خـریـد محـصـول
    شوک سپتیک در کودکان: تشخیص سریع و احیای اولیه (ساعت اول)
    خـریـد محـصـول
    رضایت(یاد گیرندگان) فراگیران از عملکرد وب سایت
    خـریـد محـصـول
    زمین(خشکی) و دریا: حل و فصل مناقشات مربوط به خشکی(زمین) تحت کنوانسیون حقوق
    خـریـد محـصـول
    تأثیر تحریم های اقتصادی بر سرمایه گذاری خصوصی در ایران
    خـریـد محـصـول
    نقش شوراهای مشورتی منطقه ای در سیاست مشترک شیلات اروپا
    خـریـد محـصـول
    ثبت اختراع یا انتشار مقاله

    در اولین مرحله از شروع یک تحقیق جدید نیاز است منابع مختلفی جستجو شود تا جدید بودن ایده مورد بررسی قرار گیرد. یکی از بهترین منابع جهت جستجو، لیست اختراع های ثبت شده است. پایگاه های جستجوی پتنت به محقق کمک میکند پیشینه تحقیق خود را مورد بررسی قرار دهد تا مطمئن شود کار تکراری انجام نمیدهد. لیست اختراعات ثبت شده در اداره ثبت اختراعات ایران دارای طبقه بندی های متفاوتی است. در طبقه بندی بین المللی B که شامل اختراعات حوزه نیاز ها بشری شامل عملیات اجرایی، حمل و نقل شامل: کشتیرانی، ترابری و دیگر موارد را میتوانید در پایگاه جستجوی دارایی های فکری دارکوب مشاهده کنید.

    ثبت اختراع یا انتشار مقاله کدام اول باید انجام شود؟ پژوهشگران منابع مالی و غیر مالی بسیاری را صرف انجام تحقیقات و پژوهش ها میکنند و امکان دارد تعدادی از آنها تبدیل به دستاوردها و فناوری های نو گردد. محققان این نتایج را به سرعت در مقالات علمی ملی و بین المللی منتشر و به آن افتخار میکنند. اما باید مد نظر داشت، چنانچه دستاورد پژوهشی امکان تبدیل شدن به یک محصول یا فرآیند قابل استفاده و تولید در صنعت را داشته باشد، هر گونه انتشار عمومی از جمله مقاله باعث از دست رفتن شرط جدید بودن و در نتیجه عدم امکان ثبت فناوری به عنوان اختراع خواهد شد.

    در نتیجه محققان و پژوهشگران باید پیش از هرگونه افشاء عمومی آن دسته از نتایج تحقیقاتی که شرایط ثبت اختراع را دارا می باشد به صورت اظهارنامه اختراع در اداره مربوطه ثبت و سپس نسبت به انتشار آنها اقدام کنند. امکان دارد مراحل ثبت اختراع چندین ماه به طول بیانجامد که انتشار مقاله (و مانند آن) پس از تاریخ ثبت اظهارنامه اختراع مشکلی را در فرآیند ثبت اختراع بوجود نمی آورد.

    از آنجا که برخی دستاورد ها مانند روشهای تشخیص بیماری و نوآوری های مدیریتی قابلیت ثبت اختراع بین المللی و ملی را ندارند، محققان بدون نگرانی میتوانند انتشار در مقالات داخلی و خارجی را به عنوان اولین گزینه جهت کسب افتخار دست یابی به این قبیل پژوهشها انتخاب کنند.

     
    برو بالا