light box
امتیاز 2.74 آیا نوآوری موجب بهبود و ارتقای رشد اقتصادی می شود؟">

نوع فایل : word
تعداد صفحات : 21
تعداد کلمات : 8400
مجله : Journal of Innovation and Entrepreneurship
انتشار : 2016
ترجمه ی متون جدول : ترجمه شده است
درج جداول در فایل ترجمه : درج شده است
منابع داخل متن : به صورت فارسی درج شده است
کیفیت ترجمه : طلایی
فونت ترجمه : ب نازنین 12
دسته بندی :
برچسب ها : ، ، ، ، ، ، ، ، ، ،

 عنوان فارسی مقاله: آیا نوآوری موجب بهبود و ارتقای رشد اقتصادی می شود؟

 چکیده

 این مقاله به بررسی رابطه‌ی بلند مدت بین نوآوری و رشد اقتصادی سرانه در ۱۹ کشور اروپایی در دوره‌ی ۱۹۸۹ تا ۲۰۱۴ می‌پردازد. این مطالعه از شش شاخص متفاوت نوآوری استفاده می‌کند: اختراعات (پتنت ها)- ساکنان، اختراعات (پتنت ها)- غیر ساکنان، هزینه‌ی تحقیق و توسعه، محققان در فعالیت‌های تحقیق و توسعه، صادرات فناوری پیشرفته و مقالات فنی و علمی برای بررسی رابطه‌ی بلند مدت با رشد اقتصادی سرانه. با استفاده از تکنیک ادغام، این مطالعه شواهدی از رابطه بلندمدت بین نوآوری و رشد اقتصادی سرانه در بیشتر موارد، به طور معمول با اشاره به استفاده از یک شاخص نوآوری خاص پیدا می‌کند. با استفاده از آزمون علیت گرنجر، مطالعه وجود علیت یک طرفه و دو طرفه بین نوآوری و رشد اقتصادی سرانه را نشان می‌دهد. این نتایج بسته به نوع شاخص‌های نوآوری که در فرآیند تحقیقات تجربی از آنها استفاده می‌کنیم، از کشور به کشور دیگر متفاوت است. از همه مهمتر، این مطالعه نشان می‌دهد که همه این شاخص‌های نوآوری با رشد سرانه اقتصادی ارتباط قابل توجهی دارند. این پیوند خاص یا در بعضی از مواقع منجر به عرضه یا تقاضا می‌شود، در حالی که در برخی موارد دیگر وقوع آن است. پیامد سیاستگذاری این مطالعه این است که کشورها باید تفاوتهای نوآوری و رشد اقتصادی سرانه را به منظور حفظ توسعه پایدار در این کشورها تشخیص دهند(بهبود و ارتقای رشد اقتصادی).

TITLE: Are we ready to adopt mobile money in non-profit sector?

Abstract

Mobile money has grown rapidly in the past few years. It has contributed to greater financial inclusion for the poor and unbanked, bringing millions of people into a formal financial system. Despite the increased use of mobile money, little research has focused on non-profits’ preparedness to mobile money adoption. This article explores staff perceptions regarding mobile money at a large Bangladeshi non-profit. The objective of the study was to understand staff and clients’ opinions about using mobile money specifically focusing on reliability, efficiency, and quality. In this qualitative study, we focused on five projects and conducted a total of 11 focus group discussions and 50 in-depth interviews. We found staffs and clients were amenable to using mobile money. Most people felt that using mobile money could reduce the workload, save time and money, and make life easier for both staffs and clients. However, significant client adoption barriers exist including client literacy and numeracy levels, a lack of national identity cards and challenges obtaining them, poor mobile networks in remote areas and service fees. Some staff also expressed concerns about mobile money posing a threat to their job security. If mobile money is to realize its full potential as a financial inclusion tool for the poor and unbanked, further research is needed on mobile money adoption and implementation obstacles  encountered by non-profits.

 

    ثبت دیدگاه

      • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
      • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
      • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

    برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

    محصولات مشابه
    زمین(خشکی) و دریا: حل و فصل مناقشات مربوط به خشکی(زمین) تحت کنوانسیون حقوق
    خـریـد محـصـول
    تأثیر تحریم های اقتصادی بر سرمایه گذاری خصوصی در ایران
    خـریـد محـصـول
    نقش شوراهای مشورتی منطقه ای در سیاست مشترک شیلات اروپا
    خـریـد محـصـول
    موارد استفاده فرعی شاهدانه
    خـریـد محـصـول
    استفاده پایدار از شاهدانه
    خـریـد محـصـول
    انقلاب تجاری ماری جوانا:یک تغییر اساسی برای بهتر یا بدتر شدن
    خـریـد محـصـول
    مصرف دارویی غیر پزشکی شاهدانه(ماری جوانا)
    خـریـد محـصـول
    پایین دست راکتور زیستی: پیشرفت در بازیابی سوخت ها و مواد شیمیایی
    خـریـد محـصـول
    عدم قطعیت، دسترسی به بدهی و رفتار احتیاطی شرکت
    خـریـد محـصـول
    دیدگاه پزشکان در مورد آگاهی زنان از مشکلات سلامتی و رفتارهای زنان نسبت به پزشکان
    خـریـد محـصـول
    ثبت اختراع یا انتشار مقاله

    در اولین مرحله از شروع یک تحقیق جدید نیاز است منابع مختلفی جستجو شود تا جدید بودن ایده مورد بررسی قرار گیرد. یکی از بهترین منابع جهت جستجو، لیست اختراع های ثبت شده است. پایگاه های جستجوی پتنت به محقق کمک میکند پیشینه تحقیق خود را مورد بررسی قرار دهد تا مطمئن شود کار تکراری انجام نمیدهد. لیست اختراعات ثبت شده در اداره ثبت اختراعات ایران دارای طبقه بندی های متفاوتی است. در طبقه بندی بین المللی B که شامل اختراعات حوزه نیاز ها بشری شامل عملیات اجرایی، حمل و نقل شامل: کشتیرانی، ترابری و دیگر موارد را میتوانید در پایگاه جستجوی دارایی های فکری دارکوب مشاهده کنید.

    ثبت اختراع یا انتشار مقاله کدام اول باید انجام شود؟ پژوهشگران منابع مالی و غیر مالی بسیاری را صرف انجام تحقیقات و پژوهش ها میکنند و امکان دارد تعدادی از آنها تبدیل به دستاوردها و فناوری های نو گردد. محققان این نتایج را به سرعت در مقالات علمی ملی و بین المللی منتشر و به آن افتخار میکنند. اما باید مد نظر داشت، چنانچه دستاورد پژوهشی امکان تبدیل شدن به یک محصول یا فرآیند قابل استفاده و تولید در صنعت را داشته باشد، هر گونه انتشار عمومی از جمله مقاله باعث از دست رفتن شرط جدید بودن و در نتیجه عدم امکان ثبت فناوری به عنوان اختراع خواهد شد.

    در نتیجه محققان و پژوهشگران باید پیش از هرگونه افشاء عمومی آن دسته از نتایج تحقیقاتی که شرایط ثبت اختراع را دارا می باشد به صورت اظهارنامه اختراع در اداره مربوطه ثبت و سپس نسبت به انتشار آنها اقدام کنند. امکان دارد مراحل ثبت اختراع چندین ماه به طول بیانجامد که انتشار مقاله (و مانند آن) پس از تاریخ ثبت اظهارنامه اختراع مشکلی را در فرآیند ثبت اختراع بوجود نمی آورد.

    از آنجا که برخی دستاورد ها مانند روشهای تشخیص بیماری و نوآوری های مدیریتی قابلیت ثبت اختراع بین المللی و ملی را ندارند، محققان بدون نگرانی میتوانند انتشار در مقالات داخلی و خارجی را به عنوان اولین گزینه جهت کسب افتخار دست یابی به این قبیل پژوهشها انتخاب کنند.

     
    برو بالا