بهره وری نیروی کار در میان بنگاه های مقیاس متوسط در اوگاندا: نقش نوآوری

نوع فایل : word

تعداد صفحات : 22

تعداد کلمات : 8600

مجله : Journal of Innovation and Entrepreneurship

انتشار : 2018

ترجمه ی متون جدول : ترجمه شده است

درج جداول در فایل ترجمه : درج شده است

منابع داخل متن : به صورت فارسی درج شده است

کیفیت ترجمه : طلایی

فونت ترجمه : ب نازنین 12

تاریخ انتشار
18 آوریل 2020
دسته بندی
تعداد بازدیدها
1303 بازدید
34,000 تومان

 عنوان فارسی مقاله: بهره وری نیروی کار در میان  بنگاه های مقیاس متوسط در اوگاندا: نقش نوآوری

 چکیده

 با استفاده از داده‌های نظر سنجی بنگاه بانک جهانی ۲۰۱۳ برای اوگاندا، این مقاله از تکنیک برآورد و تخمین چندک برای توضیح رابطه‌ی بین بهره وری نیروی کار و نوآوری در میان بنگاه‌های کوچک و متوسط استفاده می‌کند. نوآوری شامل معرفی یک فرآیند تولید جدید، یا، محصول، تکنیک بازاریابی یا ساختار سازمانی پیشرفته است. نتایج ما نشان می‌دهد که رابطه بین بهره وری نیروی کار و شرکت درگیر در هر نوع نوآوری خنثی است. با این حال، شواهدی در خصوص ویژگی مکمل در میان محصول، فرایند، بازاریابی و نوآوری سازمانی وجود دارد. به طور خاص، هنگامی که یک شرکت در هر چهار نوع نوآوری شرکت می‌کند، بین بهره وری نیروی کار و نوآوری رابطه مثبت وجود دارد. حتی در این صورت، اثر مکمل با بروز روابط منفی هنگام استفاده از هر ترکیبی از نوآوری‌ها که کمتر از چهار نوع نوآوری است، بسیار ضعیف است. نتایج ما نشان می‌دهد که تلاش برای ایجاد انگیزه برای نوآوری باید به اندازه کافی فراگیر باشد تا بتواند هر چهار شکل از نوآوری را القا کند.

ادامه مطلب

راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.

TITLE: Labour productivity among small- and medium-scale enterprises in Uganda: the role of innovation

Abstract

Using the 2013 World Bank Enterprise Survey data for Uganda, this paper employs the quintile estimation technique to explain the relationship between labour productivity and innovation among SMEs. Innovation involves the introduction of a new or significantly improved production process, product, marketing technique or organisational structure. Our results indicate that the relationship between labour productivity and a firm engaging in any form of innovation is neutral. However, there is evidence of complementarity among product, process, marketing and organisational innovation. Specifically, there is a positive association between labour productivity and innovation when a firm engages in all the four innovation types. Even then, the complementarity effect turns out weakly positive with incidences of negative relationship when using any combination of innovations that are less than the four types of innovations. Our results suggest that efforts to incentivise innovation should be inclusive enough to induce all the four forms of innovation.

 
    دیدگاهتان را بنویسید