بیش فعالی و اختلال دوقطبی | دانلود مقاله تخصصی | متن به فارسی | | متن به فارسی | ترجمه مقالات و متون علمی
light box
امتیاز 2.58 اختلال کمبود توجه و بیش فعالی و اختلال دوقطبی: تشخیص، درمان">

نوع فایل : word
تعداد صفحات ترجمه تایپ شده با فرمت ورد با قابلیت ویرایش : 15
تعداد کلمات : 7300
مجله : Psychiatry Int
انتشار : 2022
ترجمه متون داخل جداول : ترجمه شده است
درج جداول در فایل ترجمه : درج شده است
منابع داخل متن : به صورت فارسی درج شده است
کیفیت ترجمه : طلایی
دسته بندی :
برچسب ها : ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ،

عنوان فارسی مقاله:اختلال کمبود توجه و بیش فعالی و اختلال دوقطبی: تشخیص، درمان و ملاحظات بالینی: مرور بر منابع

 چکیده

  اختلال نقص توجه-بیش فعالی یکی از شایع ترین اختلالات سلامت روان دوران کودکی است که حدود ۵٫۶ درصد از جمعیت جهان را تحت تاثیر قرار می دهد. چندین مطالعه به طور خاص شیوع بالای اختلالات خلقی همراه، مانند افسردگی و اختلال دوقطبی (BD) را در افرادی که ADHD تشخیص داده اند نشان داده است. چندین علامت رایج ADHD نیز در BD یافت می شود که با دوره های متناوب اوتیمیا و اختلالات خلقی مشخص می شود. بی توجهی و تکانشگری ADHD را می توان در دوره های مانیک و هیپومانیک BD مشاهده کرد. در طول دهه گذشته، علاقه فزاینده ای به تحقیقات بین ارتباط ADHD و اختلال دوقطبی کودکان (PBD) در کودکان وجود داشته است. برخی از کارشناسان این فرضیه را مطرح می کنند که به دلیل تعداد زیادی از پزشکان که کودکان مبتلا به ADHD را درمان می کنند، تعداد بیشتری از کودکان به طور همزمان با ADHD و PBD تشخیص داده می شوند. عوامل دیگری که ممکن است بر تشخیص‌های دوگانه ADHD و PBD تأثیر بگذارند، معیارهای تشخیصی همپوشانی برای این دو اختلال، سوگیری‌های اجتناب‌ناپذیری هستند که وقتی یک اختلال بدون دیگری تشخیص داده می‌شود، و عوامل خطر مرتبط که منجر به روابط پیش‌درآمد می‌شوند. با بررسی کارآزمایی‌های بالینی، درک بهتری از این که آیا ADHD و PBD پیشرفت گام به گام دارند یا اینکه آیا عوامل دیگری بر این بیماری‌های همراه تأثیر می‌گذارند، مانند خطوط مبهم معیارهای تشخیصی، بهتر است. افراد مبتلا به ADHD نیز در معرض افزایش خطر اختلال در محل کار و محیط های اجتماعی هستند. این مقاله هم پیشرفت این بیماری و هم ارتباط بالینی آن با سایر اختلالات را بررسی می کند(بیش فعالی و اختلال دوقطبی).

Title: Attention Deficit Hyperactivity Disorder and Bipolar Disorder: Diagnosis, Treatments, and Clinical Considerations: A Narrative Review

Abstract

 Attention-deficit Hyperactivity Disorder is one of the most common childhood mental health disorders, affecting about 5.6% of the population worldwide. Several studies have specifically shown a high prevalence of comorbid mood disorders, such as depression and bipolar disorder (BD), in those diagnosed with ADHD. Several common symptoms of ADHD are also found in BD, which are characterized by alternating periods of euthymia and mood disturbances. The inattention and impulsivity of ADHD can be seen in manic and hypomanic episodes of BD. Over the past decade, there has been an increased interest in research between the correlation of ADHD and pediatric bipolar disorder (PBD) in children. Some experts hypothesize that more children are comorbidly diagnosed with ADHD and PBD because of how many clinicians treat children with ADHD. Other factors, which may affect the dual diagnoses of ADHD and PBD, are overlapping diagnostic criteria for the two disorders, the inevitable biases seen when one disorder is diagnosed without the other, and related risk factors leading to prodromal relationships. By examining clinical trials, a better understanding of whether ADHD and PBD have a stepwise progression or if other factors influence these comorbidities, such as blurred lines of diagnostic criteria. Those with ADHD are also at an increased risk of impairment at work and in social settings. This manuscript explores both progression of this disease and its clinical connections to other disorders.

دیدگاهها بسته است.

محصولات مشابه
ارزیابی اقتصادی آبیاری با آب شیرین شده دریا در تولید گوجه فرنگی گلخانه ای در جنوب اسپانیا
خـریـد محـصـول
نقش درمانی پپتیدهای ضد میکروبی در دیابت ملیتوس(شیرین)
خـریـد محـصـول
عوامل تعیین کننده حق الزحمه حسابرسی و نقش هیئت مدیره و ساختار مالکیت
خـریـد محـصـول
رشد جمعیت و بقایای حشره کش زنبورهای عسل در چشم انداز های کشاورزی گرمسیری
خـریـد محـصـول
ترانگزامیک اسید و عفونت مفاصل پری پروتز
خـریـد محـصـول
تشخیص عفونت اطراف پروتز
خـریـد محـصـول
بررسی پوشش آلبریچ برای بهینه‌سازی پنهان‌کاری صوتی(آکوستیک) زیردریایی‌ها
خـریـد محـصـول
کاربردهای هوش مصنوعی به عنوان یک روند مدرن برای دستیابی به نوآوری سازمانی
خـریـد محـصـول
رابطه بین اندازه شرکت و سودآوری با هموارسازی درآمد: شواهدی از شرکت‌های غذا و نوشیدنی
خـریـد محـصـول
رابطه بین گزارش پایداری، تجارت الکترونیک، عملکرد شرکت و اجتناب مالیاتی با فرهنگ سازمانی
خـریـد محـصـول
ثبت اختراع یا انتشار مقاله

در اولین مرحله از شروع یک تحقیق جدید نیاز است منابع مختلفی جستجو شود تا جدید بودن ایده مورد بررسی قرار گیرد. یکی از بهترین منابع جهت جستجو، لیست اختراع های ثبت شده است. پایگاه های جستجوی پتنت به محقق کمک میکند پیشینه تحقیق خود را مورد بررسی قرار دهد تا مطمئن شود کار تکراری انجام نمیدهد. سامانه جستجوگر مالکیت فکری دارکوب به تازگی از پایگاه جستجو علائم تجاری خود نیز رونمایی کرده است که دارای امکانات تخصصی فراوانی می باشد.

ثبت اختراع یا انتشار مقاله کدام اول باید انجام شود؟ پژوهشگران منابع مالی و غیر مالی بسیاری را صرف انجام تحقیقات و پژوهش ها میکنند و امکان دارد تعدادی از آنها تبدیل به دستاوردها و فناوری های نو گردد. محققان این نتایج را به سرعت در مقالات علمی ملی و بین المللی منتشر و به آن افتخار میکنند. اما باید مد نظر داشت، چنانچه دستاورد پژوهشی امکان تبدیل شدن به یک محصول یا فرآیند قابل استفاده و تولید در صنعت را داشته باشد، هر گونه انتشار عمومی از جمله مقاله باعث از دست رفتن شرط جدید بودن و در نتیجه عدم امکان ثبت فناوری به عنوان اختراع خواهد شد.

در نتیجه محققان و پژوهشگران باید پیش از هرگونه افشاء عمومی آن دسته از نتایج تحقیقاتی که شرایط ثبت اختراع را دارا می باشد به صورت اظهارنامه اختراع در اداره مربوطه ثبت و سپس نسبت به انتشار آنها اقدام کنند. امکان دارد مراحل ثبت اختراع چندین ماه به طول بیانجامد که انتشار مقاله (و مانند آن) پس از تاریخ ثبت اظهارنامه اختراع مشکلی را در فرآیند ثبت اختراع بوجود نمی آورد.

از آنجا که برخی دستاورد ها مانند روشهای تشخیص بیماری و نوآوری های مدیریتی قابلیت ثبت اختراع بین المللی و ملی را ندارند، محققان بدون نگرانی میتوانند انتشار در مقالات داخلی و خارجی را به عنوان اولین گزینه جهت کسب افتخار دست یابی به این قبیل پژوهشها انتخاب کنند.

 
برو بالا