light box
امتیاز 2.58 شخصیت، ویژگی‌های رفتاری و تأثیر کیفیت زندگی کودکان مبتلا به خوانش پریشی">

نوع فایل : word
تعداد صفحات ترجمه تایپ شده با فرمت ورد با قابلیت ویرایش : 21
تعداد کلمات : 7500
مجله : International Journal of Environmental Research and Public Health
انتشار : 2021
ترجمه متون داخل جداول : ترجمه شده است
درج جداول در فایل ترجمه : درج شده است
منابع داخل متن : به صورت فارسی درج شده است
کیفیت ترجمه : طلایی
دسته بندی :
برچسب ها : ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ،

عنوان فارسی مقاله:شخصیت،ویژگی‌های رفتاری و تأثیر کیفیت زندگی کودکان مبتلا به خوانش پریشی

 چکیده

 خوانش پریشی یکی از شایع‌ترین اختلالات عصبی رفتاری است. کودکان مبتلا به خوانش پریشی معمولاً از مشکلات شخصیتی منفی و رفتاری و کیفیت زندگی تحت تأثیر خود رنج می‌برند. هدف ما شناسایی عوامل محیط خانواده برای خوانش پریشی و ارزیابی شخصیت، ویژگی‌های رفتاری و کیفیت زندگی کودکان مبتلا به خوانش پریشی بود. در مجموع ۶۰ کودک مبتلا به خوانش پریشی و ۱۸۰ کودک عادی ۷ تا ۱۲ ساله که به زبان چینی صحبت می‌کردند، از چهار مدرسه ابتدایی در شهر شانتو، چین گزینش شدند. برای نظرسنجی با استفاده از پرسشنامه خودایفا، نسخه کودکان پرسشنامه شخصیت آیزنک (EPQ)، مقیاس رتبه بندی والدین کانرز (CPRS) و مقیاس کیفیت زندگی برای کودکان و نوجوانان (QLSCA) استفاده شد. رگرسیون لجستیک چندگانه نشان می‌دهد که آموزش قبل از زایمان (OR = 0.36)، درآمد خانواده بالاتر، سطح تحصیلات بالاتر والدین، و والدینی که در مشاغل یقه سفید شرکت می‌کنند با خوانش پریشی ارتباط منفی دارند. در حالی که، اعضای خانواده نیز از خوانش پریشی (OR = 12.17)، فراوانی کمتر ارتباط بین والدین و فرزندان و بدتر شدن رابطه والد-کودک با خوانش پریشی ارتباط مثبت داشتند. کودکان مبتلا به خوانش پریشی در آزمون EPQ در روان پریشی و روان رنجوری نمرات بالاتری داشتند (۰٫۰۴۰ = p، ۰٫۰۰۸)، اما در برونگرایی و شبیه سازی نمره کمتر از کودکان عادی (۰٫۰۲۵ = p، ۰٫۰۰۷) در آزمون EPQ داشتند. آن‌ها تمایل به درونگرایی (۶۸٫۳٪ در مقابل ۴۳٫۰٪)، روان پریشی (۲۵٫۰٪ در مقابل ۱۳٫۳٪) و روان رنجورخویی (۴۶٫۷٪ در مقابل ۱۸٫۸٪) از گروه کنترل داشتند. علاوه بر این، کودکان مبتلا به خوانش پریشی نمرات بالاتری در مشکل سلوک، مشکل یادگیری، بیش فعالی و شاخص بیش فعالی کانرز (CIH) در آزمون CPRS داشتند. و نمرات پایین‌تر عملکرد روانی اجتماعی، سلامت جسمی و روانی و رضایت از کیفیت زندگی در آزمون QLSCA (همه P<0.05) مشاهده شد. عوامل متعددی از محیط خانواده و فرزندپروری با خوانش پریشی کودکان به طور معنی داری مرتبط بودند. کودکان مبتلا به خوانش پریشی دارای شخصیت روان پریشی، روان رنجوری، درونگرایی و مشکلات رفتاری بیشتری بودند. خوانش پریشی به طور قابل توجهی بر کیفیت زندگی کودکان تأثیر می‌گذارد. یافته‌های ما دیدگاه‌های متعددی را برای مداخله زودهنگام خوانش پریشی در کودکان، به‌ویژه در عوامل خانوادگی و محیط والدین ارائه می‌دهد.

Title: Personality, Behavior Characteristics, and Life Quality Impact of Children with Dyslexia

 

Abstract

 Dyslexia is one of the most common neurobehavioral disorders. Children with dyslexia usually suffer from negative, behavior personality problems, and impacted life quality. We aimed to identify family environment factors for dyslexia, and to evaluate the personality, behavior characteristics and life quality of children with dyslexia. A total of 60 children diagnosed with dyslexia and 180 normal children that were aged 7–12 who speak Chinese were recruited from four primary schools in Shantou City, China. Self-designed questionnaire, children’s edition of the Eysenck Personality Questionnaire (EPQ), Conners’ Parent Rating Scale (CPRS), and Quality of Life scale for children and adolescents (QLSCA) were employed for investigation. Multiple logistic regressions show that antenatal training (OR = 0.36), higher household income, higher parents’ educational levels, and parents engaging in white-collar jobs were negatively associated with dyslexia; while, family members also suffering from dyslexia (OR = 12.17), lower frequency of communication between parents and children, and worse parent-child relationship were positively associated with dyslexia. Children with dyslexia scored higher in psychoticism and neuroticism (p = 0.040, 0.008), but lower in extroversion and dissimulation than normal children (p = 0.025, 0.007) in the EPQ test. They tended to be more introversion (68.3% vs. 43.0%), psychoticism (25.0% vs. 13.3%), and neuroticism (46.7% vs. 18.8%) than the controls. In addition, children with dyslexia had higher scores in conduct problem, learning problem, hyperactivity, and Conners’ index of hyperactivity (CIH) in CPRS test; and, lower scores of psychosocial function, physical and mental health, and satisfaction of living quality in QLSCA test (all p < 0.05). Several family environment and parenting factors were associated with children’s dyslexia significantly. Children with dyslexia had the personality of psychoticism, neuroticism, introversion, and more behavioral problems. Dyslexia significantly impacted the children’s quality of life. Our findings provide multiple perspectives for early intervention of dyslexia in children, particularly in family factors and the parenting environment.

دیدگاهها بسته است.

محصولات مشابه
طبقه بندی جنسیتی با استفاده از مدل پیشنهادی مبتنی بر CNN و بهینه سازی کلونی مورچه ها
خـریـد محـصـول
شیوه های حسابرسی داخلی و عملکرد مالی تعاونی های پس انداز و اعتبار
خـریـد محـصـول
پیش‌بینی جریان نقدی و تأثیر آن بر پایداری مالی سازمان‌های مبتنی بر جامعه
خـریـد محـصـول
عوامل تعیین کننده تامین مالی ازمحل استقراض: استارت آپ های فین تک
خـریـد محـصـول
استفاده از کلاه ایمنی در ورزشکاران سوارکار: فرصت هایی برای مداخله
خـریـد محـصـول
تاب آوری، بهزیستی، علائم افسردگی و سطوح ضربه مغزی در ورزشکاران سوارکاری
خـریـد محـصـول
صدمات سوارکاری: بررسی پنج ساله پذیرش بیماران در بیمارستان در بریتیش کلمبیا، کانادا
خـریـد محـصـول
تاریخچه ضربه مغزی و پایگاه دانش در ورزشکاران رقابتی سوارکاری
خـریـد محـصـول
تجزیه و تحلیل آسیب ها در مسابقات سوارکاری رقابتی
خـریـد محـصـول
کنترل مقیاس های زمانی برای انتقال الکترون از طریق پروتئین ها
خـریـد محـصـول
ثبت اختراع یا انتشار مقاله

در اولین مرحله از شروع یک تحقیق جدید نیاز است منابع مختلفی جستجو شود تا جدید بودن ایده مورد بررسی قرار گیرد. یکی از بهترین منابع جهت جستجو، لیست اختراع های ثبت شده است. پایگاه های جستجوی پتنت به محقق کمک میکند پیشینه تحقیق خود را مورد بررسی قرار دهد تا مطمئن شود کار تکراری انجام نمیدهد. لیست اختراعات ثبت شده در اداره ثبت اختراعات ایران دارای طبقه بندی های متفاوتی است. در طبقه بندی بین المللی B که شامل اختراعات حوزه نیاز ها بشری شامل عملیات اجرایی، حمل و نقل شامل: کشتیرانی، ترابری و دیگر موارد را میتوانید در پایگاه جستجوی دارایی های فکری دارکوب مشاهده کنید.

ثبت اختراع یا انتشار مقاله کدام اول باید انجام شود؟ پژوهشگران منابع مالی و غیر مالی بسیاری را صرف انجام تحقیقات و پژوهش ها میکنند و امکان دارد تعدادی از آنها تبدیل به دستاوردها و فناوری های نو گردد. محققان این نتایج را به سرعت در مقالات علمی ملی و بین المللی منتشر و به آن افتخار میکنند. اما باید مد نظر داشت، چنانچه دستاورد پژوهشی امکان تبدیل شدن به یک محصول یا فرآیند قابل استفاده و تولید در صنعت را داشته باشد، هر گونه انتشار عمومی از جمله مقاله باعث از دست رفتن شرط جدید بودن و در نتیجه عدم امکان ثبت فناوری به عنوان اختراع خواهد شد.

در نتیجه محققان و پژوهشگران باید پیش از هرگونه افشاء عمومی آن دسته از نتایج تحقیقاتی که شرایط ثبت اختراع را دارا می باشد به صورت اظهارنامه اختراع در اداره مربوطه ثبت و سپس نسبت به انتشار آنها اقدام کنند. امکان دارد مراحل ثبت اختراع چندین ماه به طول بیانجامد که انتشار مقاله (و مانند آن) پس از تاریخ ثبت اظهارنامه اختراع مشکلی را در فرآیند ثبت اختراع بوجود نمی آورد.

از آنجا که برخی دستاورد ها مانند روشهای تشخیص بیماری و نوآوری های مدیریتی قابلیت ثبت اختراع بین المللی و ملی را ندارند، محققان بدون نگرانی میتوانند انتشار در مقالات داخلی و خارجی را به عنوان اولین گزینه جهت کسب افتخار دست یابی به این قبیل پژوهشها انتخاب کنند.

 
برو بالا