light box
امتیاز 2.58 بررسی تجربی تعادل کار و زندگی و رضایت شغلی در بین دانشگاهیان">

نوع فایل : word
تعداد صفحات ترجمه تایپ شده با فرمت ورد با قابلیت ویرایش : 22
تعداد کلمات : 5400
مجله : Journal of Asian Finance, Economics and Business
انتشار : 2021
ترجمه متون داخل جداول : ترجمه شده است
درج جداول در فایل ترجمه : درج شده است
منابع داخل متن : به صورت فارسی درج شده است
کیفیت ترجمه : طلایی
دسته بندی : ،
برچسب ها : ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ،

عنوان فارسی مقاله:بررسی تجربی تعادل  کار و زندگی و رضایت شغلی در بین دانشگاهیان

 چکیده

  دانشگاهیان نقش بسزایی در ملت سازی ایفا می کنند و برای انتقال آموزش با کیفیت به دانشجویان و نیز القای ارزش های اخلاقی و اخلاقی در آنها تلاش زیادی می کنند. پژوهش حاضر با هدف تعیین رابطه بین تعادل کار و زندگی (WLB) و رضایت در بین دانشگاهیان انجام شده است. برای این مطالعه، ۱۵۴ دانشگاهیان از دانشگاه‌های مختلف با نام‌های مختلف به‌طور تصادفی از پادشاهی عربستان سعودی انتخاب شدند. پاریک و همکاران (۲۰۱۱) مقیاسی را برای جمع‌آوری پاسخ‌ها از پاسخ‌دهندگان با هدف درک WLB در رابطه با رضایت ایجاد و اعتبار سنجی کرد. از آمار توصیفی و استنباطی برای تفسیر نتایج استفاده شد تا پژوهش معتبرتر و ارزشمندتر شود(تعادل کاروزندگی و رضایت شغلی). یافته‌های این مطالعه نشان داد که (۱) همه جنبه‌های WLB روابط مثبتی با یکدیگر دارند که منجر به رضایت در محل کار می‌شود. (۲) نتیجه همچنین نشان می دهد که اعضای هیأت علمی مرد نسبت به اعضای هیأت علمی زن در دانشگاه ها فشار و مسئولیت زیادی دارند که نشان می دهد مردان در مقایسه با اعضای هیأت علمی زن بیشتر در معرض نارضایتی هستند (۳) عامل نیازهای شخصی دارای درجه بالایی از همبستگی و به دنبال آن نیازهای اجتماعی است. نتایج نشان می‌دهد که WLB نقش مهمی در ارائه رضایت و مطمئناً روشن کردن اطلاعات جدید در دانش معاصر از تعادل زندگی کاری در میان دانشگاه‌های عربستان سعودی ایفا می‌کند(تعادل کاروزندگی و رضایت شغلی).

Title: An Empirical Investigation of Work Life Balance and Satisfaction among the University Academicians

Abstract

 University academicians are playing a significant role in nation building and striving hard to impart quality education to students and also instill moral and ethical values in them. The current study aims to determine the relationship between work-life balance (WLB) and satisfaction among academicians. For the study purpose, 154 academicians from different universities with varied designations were selected randomly from the Kingdom of Saudi Arabia. Pareek et al. (2011) constructed and validated a scale to gather responses from respondents with the aim of understanding WLB in relation to satisfaction. Descriptive and inferential statistics were used to interpret the results to make the study more authentic and valuable. The study’s findings revealed that (i) all facets of WLB have positive relationships with one another, resulting in workplace satisfaction; (ii) the result also reflects that male faculty members have a lot of pressure and responsibility in the universities than the female faculty members which reflect that male are more prone to dissatisfaction in comparison to the dfemale faculty members (iii) the factor personal needs is having the high degree of correlation followed by the social needs. Results indicate that WLB plays a crucial role to provide satisfaction and surely ignite new information in the contemporary knowledge of work life balance among the Saudi Arabian Universities.

      دیدگاهها بسته است.

      محصولات مشابه
      کمبود(نقص) توجه و علائم ADHD در بزرگسالان مبتلا به بیماری فابری – یک مطالعه آزمایشی
      خـریـد محـصـول
      مرزهای جدید در مدیریت سرطان رکتوم اولیه و پیشرفته
      خـریـد محـصـول
      ریسک میوکاردیت و پریکاردیت در بزرگسالان جوان به دنبال واکسیناسیون mRNA COVID-19
      خـریـد محـصـول
      بروز میوکاردیت و پریکاردیت در بیماران واکسینه نشده پس از کووید-۱۹
      خـریـد محـصـول
      الگوریتم ازدحام آفتاب پرست کارآمد برای مسئله توزیع بار اقتصادی
      خـریـد محـصـول
      فرآیند بازآفرینی شهری: مورد یک مجتمع مسکونی در حومه رم، ایتالیا
      خـریـد محـصـول
      رابطه پویا بین شاخص سهام و قیمت دارایی: تجزیه و تحلیل بلندمدت
      خـریـد محـصـول
      تشخیص بیماری پوسیدگی طوقه در گندم در شرایط محیطی کنترل شده
      خـریـد محـصـول
      بکارگیری بهینه سازی برای حمایت از مدیریت تطبیقی آب رودخانه ها
      خـریـد محـصـول
      ارزیابی تأثیر آموزش زیست محیطی بر رفتار سازگار با محیط زیست
      خـریـد محـصـول
      ثبت اختراع یا انتشار مقاله

      در اولین مرحله از شروع یک تحقیق جدید نیاز است منابع مختلفی جستجو شود تا جدید بودن ایده مورد بررسی قرار گیرد. یکی از بهترین منابع جهت جستجو، لیست اختراع های ثبت شده است. پایگاه های جستجوی پتنت به محقق کمک میکند پیشینه تحقیق خود را مورد بررسی قرار دهد تا مطمئن شود کار تکراری انجام نمیدهد. سامانه جستجوگر مالکیت فکری دارکوب به تازگی از پایگاه جستجو علائم تجاری خود نیز رونمایی کرده است که دارای امکانات تخصصی فراوانی می باشد.

      ثبت اختراع یا انتشار مقاله کدام اول باید انجام شود؟ پژوهشگران منابع مالی و غیر مالی بسیاری را صرف انجام تحقیقات و پژوهش ها میکنند و امکان دارد تعدادی از آنها تبدیل به دستاوردها و فناوری های نو گردد. محققان این نتایج را به سرعت در مقالات علمی ملی و بین المللی منتشر و به آن افتخار میکنند. اما باید مد نظر داشت، چنانچه دستاورد پژوهشی امکان تبدیل شدن به یک محصول یا فرآیند قابل استفاده و تولید در صنعت را داشته باشد، هر گونه انتشار عمومی از جمله مقاله باعث از دست رفتن شرط جدید بودن و در نتیجه عدم امکان ثبت فناوری به عنوان اختراع خواهد شد.

      در نتیجه محققان و پژوهشگران باید پیش از هرگونه افشاء عمومی آن دسته از نتایج تحقیقاتی که شرایط ثبت اختراع را دارا می باشد به صورت اظهارنامه اختراع در اداره مربوطه ثبت و سپس نسبت به انتشار آنها اقدام کنند. امکان دارد مراحل ثبت اختراع چندین ماه به طول بیانجامد که انتشار مقاله (و مانند آن) پس از تاریخ ثبت اظهارنامه اختراع مشکلی را در فرآیند ثبت اختراع بوجود نمی آورد.

      از آنجا که برخی دستاورد ها مانند روشهای تشخیص بیماری و نوآوری های مدیریتی قابلیت ثبت اختراع بین المللی و ملی را ندارند، محققان بدون نگرانی میتوانند انتشار در مقالات داخلی و خارجی را به عنوان اولین گزینه جهت کسب افتخار دست یابی به این قبیل پژوهشها انتخاب کنند.

       
      برو بالا