تعمیم پاسخ‌های شرطی اشتها آور

نوع فایل : word

تعداد صفحات : 17

تعداد کلمات : 9200

مجله : Psychophysiology

انتشار : 2018

:

:

:

:

:

تاریخ انتشار
8 ژانویه 2020
دسته بندی
تعداد بازدیدها
1075 بازدید
23,000 تومان

عنوان فارسی:تعمیم پاسخ‌های شرطی اشتها آور

 چکیده

یک محرک (محرک شرطی،CS) مرتبط با محرک غیر شرطی اشتها آور (US)، ویژگی‌ها و خواص مثبت را کسب کرده و موجب تحریک پاسخ‌های شرطی اشتها آور نمی‌شود (CR). این یادگیری انجمنی به طور گسترده‌ای در حیوانات با غذاهایی نظیر US بررسی شده‌اند و نتایج برای توضیح سایکوپاتولوژی (برای مثال اختلال مرتبط با مصرف مواد یا چاقی) استفاده می‌شود. مطالعات انسانی بر روی شرطی سازی اشتها آور وجود دارند، ولی اطلاعات کمی در خصوص فرآیندهای تعمیم وجود دارد. درک این فرآیندها توضیح می‌دهد که چرا محرک‌ها ارتباطی با مواد و دارو ندارند و می‌توانند موجب بروز گرسنگی شوند. چهل و هفت شرکت کننده‌ی گرسنه تحت پروتوکل شرطی سازی اشتها آور قرار گرفتند که در طی آن یکی از دو حلقه با دو قطر متفاوت با US اشتها آور مرتبط بود (شکلات یا پرتزل نمک دار، برطبق ترجیحات شرکت کننده)، با این حال، سایر حلقه‌ها (CS-) مشاهده نشد. در طی تعمیم، US، دو بار تحویل شد و دو CS مجدداً علاوه بر چهار حلقه (محرک تعمیم) با افزایش تدریجی قطر از CS- تا CS+ ارائه گردید. ما شرطی سازی موفق اشتها آور را در رتبه بندی ذهنی اشتها (ظرفیت مثبت) و پاسخ‌های فیزیولوژیکی (کاهش حرکت و پاسخ رسانش پوستی) به CS+ در برابر CS- مشاهده کردیم و هر دو تعمیم تأیید شده را با گرادیان‌های تعمیم و کلیت بخشی نشان دادند. تغییرات اندک در CS-US در طی تعمیم، موجب تضعیف شدن فرایندهای تعمیم در سطح فیزیولوژیکی می‌شود. با در نظر گرفتن این که پاسخ‌های شرطی اشتهااور را می‌توان به محرک‌های غیر مرتبط با US تعمیم داد، گام مهم بعدی، بررسی عوامل تسهیل کننده‌ی کلیت بخشی است.

ادامه مطلب

راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.

Title: Generalization of appetitive conditioned responses

abstract

A stimulus (conditioned stimulus, CS) associated with an appetitive unconditioned stimulus (US) acquires positive properties and elicits appetitive conditioned responses (CR). Such associative learning has been examined extensively in animals with food as the US, and results are used to explain psychopathologies (e.g., substance‐related disorders or obesity). Human studies on appetitive conditioning exist, too, but we still know little about generalization processes. Understanding these processes may explain why stimuli not associated with a drug, for instance, can elicit craving. Forty‐seven hungry participants underwent an appetitive conditioning protocol during which one of two circles with different diameters (CS+) became associated with an appetitive US (chocolate or salty pretzel, according to participants’ preference) but never the other circle (CS−). During generalization, US were delivered twice and the two CS were presented again plus four circles (generalization stimuli, GS) with gradually increasing diameters from CS− to CS+. We found successful appetitive conditioning as reflected in appetitive subjective ratings (positive valence, higher contingency) and physiological responses (startle attenuation and larger skin conductance responses) to CS+ versus CS−, and, importantly, both measures confirmed generalization as indicated by generalization gradients. Small changes in CS‐US contingency during generalization may have weakened generalization processes on the physiological level. Considering that appetitive conditioned responses can be generalized to non‐US‐associated stimuli, a next important step would be to investigate risk factors that mediate overgeneralization.

دیدگاهتان را بنویسید