light box
امتیاز 2.58 تغییرات رشدی در اثرات اندازه برای مسائل جمع ساده">

نوع فایل : word
تعداد صفحات ترجمه تایپ شده با فرمت ورد با قابلیت ویرایش : 19
تعداد کلمات : 12000
مجله : Journal of Experimental Child Psychology
انتشار : 2021
ترجمه متون داخل جداول : ترجمه شده است
درج جداول در فایل ترجمه : درج شده است
منابع داخل متن : به صورت فارسی درج شده است
کیفیت ترجمه : طلایی
دسته بندی : ،
برچسب ها : ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ،

عنوان فارسی مقاله:تغییرات رشدی در اثرات اندازه برای  مسائل جمع ساده و غیر جمع در کودکان ۶تا۱۲ ساله و بزرگ سالان

چکیده

 در حوزه حساب شناختی، اثر اندازه مربوط به افزایش زمان حل به عنوان تابعی از اندازه عملوندهای درگیر در مسائل است. در این مطالعه، ما تکامل اثرات اندازه مرتبط با مسائل جمع را در طول رشد پیگیری کردیم. ما پیشرفت زمان حل را برای مسائل بسیار کوچکی که شامل عملوندها از ۲ تا ۴، مسائل بزرگتر و مسائل-۱ (مسائل ۱ به عنوان یکی از عملوندها) در کودکان از کلاس ۱ تا کلاس ۵ و بزرگسالان را بررسی می‌کنیم. برای اولین بار، ما وجود یک اثر اندازه را برای مسائل جمع با جمع حداکثر ۸ در کودکان کلاس ۱ ثبت می‌کنیم. در مقابل، از کلاس ۳ تا بزرگسالی، این اثر اندازه قابل اثبات نیست.، برای مسائل غیر جمع، در حالی که یک اثر اندازه کلی هنگام تقابل مسائل کوچک یک رقمی با مسائل بزرگ مشاهده می‌شود، ما نشان می‌دهیم که، از کلاس ۱ تا بزرگسالی، یک اثر اندازه مداوم به عنوان تابعی از جمع مسائل مشاهده نشده است در حقیقت، برای همه گروه‌های سنی، مسائل متوسط ۸، ۹ و ۱۰ به هیچ وجه اثر اندازه‌ای ندارند. با توجه به اینکه از اثر اندازه مسئله بعضاً به عنوان یکی از قوی‌ترین و قابل اعتمادترین تأثیرات در منابع شناخت عددی یاد می‌شود، نتایج ما لزوماً تفسیر نظری آن را به چالش می‌کشند(تغییرات رشدی در اثرات اندازه).

TITLE: Developmental changes in size effects for simple tie and non-tie addition problems in 6- to 12-year-old children and adults

Abstract

 In the domain of cognitive arithmetic, the size effect corresponds to an increase in solution times as a function of the size of the operands involved in the problems. In this study, we tracked the evolution of size effects associated with tie and non-tie addition problems across development. We scrutinized the progression of solution times for very small problems involving operands from 2 to 4, larger problems, and 1-problems (problems involving 1 as one of the operands) in children from Grade 1 to Grade 5 and adults. For the first time, we document the presence of a size effect for tie problems with a sum up to 8 in Grade 1 children. In contrast, from Grade 3 until adulthood, this size effect could not be evidenced. Crucially, for non-tie problems, whereas a general size effect is observed when contrasting small one-digit additions with large additions, we show that, from Grade 1 until adulthood, a continuous size effect as a function of the sum of the problems is not observed. In fact, for all age groups, medium problems with sums of 8, 9, and 10 do not present a size effect at all. Given that the problem size effect is sometimes referred to as one of the most robust and reliable effects in the numerical cognition literature, our results necessarily challenge its theoretical interpretation.

دیدگاهها بسته است.

محصولات مشابه
المپیای اواسط قرن بیستم: گزارشی در زمینه تاریخ محلی و معماری مدرن، ۱۹۴۵-۱۹۷۵
خـریـد محـصـول
مقاله مربوط به یاتاقان
خـریـد محـصـول
مروری بر کمپرسورها
خـریـد محـصـول
اثر میانجی استرس شغلی بر تأثیر فشار زمان ، تضاد خانواده- کار
خـریـد محـصـول
مزایای عاطفه مثبت:آیا خوشبختی و خوشحالی منجر به موفقیت می شود؟
خـریـد محـصـول
بی عدالتی استعماری: آیا حقوق بین الملل مقصر است و جبران کننده؟
خـریـد محـصـول
“اقدامات حفاظتی به منظور تصرف” در دادگاه کیفری بین المللی
خـریـد محـصـول
تأثیر تفسیر آنلاین در حقوق کیفری بین المللی: پیگیری بیهوده ایده آل سقراطی؟
خـریـد محـصـول
توسعه حقوق بین الملل برای تنظیم و کنترل بهتر اثرات متنوع قرارداد های آتش بس
خـریـد محـصـول
نان رفولمان: (اصل عدم اخراج پناهندگان) و صلاحیت برون سرزمینی: حاکمیت دولت
خـریـد محـصـول
ثبت اختراع یا انتشار مقاله

در اولین مرحله از شروع یک تحقیق جدید نیاز است منابع مختلفی جستجو شود تا جدید بودن ایده مورد بررسی قرار گیرد. یکی از بهترین منابع جهت جستجو، لیست اختراع های ثبت شده است. پایگاه های جستجوی پتنت به محقق کمک میکند پیشینه تحقیق خود را مورد بررسی قرار دهد تا مطمئن شود کار تکراری انجام نمیدهد. لیست اختراعات ثبت شده در اداره ثبت اختراعات ایران دارای طبقه بندی های متفاوتی است. در طبقه بندی بین المللی B که شامل اختراعات حوزه نیاز ها بشری شامل عملیات اجرایی، حمل و نقل شامل: کشتیرانی، ترابری و دیگر موارد را میتوانید در پایگاه جستجوی دارایی های فکری دارکوب مشاهده کنید.

ثبت اختراع یا انتشار مقاله کدام اول باید انجام شود؟ پژوهشگران منابع مالی و غیر مالی بسیاری را صرف انجام تحقیقات و پژوهش ها میکنند و امکان دارد تعدادی از آنها تبدیل به دستاوردها و فناوری های نو گردد. محققان این نتایج را به سرعت در مقالات علمی ملی و بین المللی منتشر و به آن افتخار میکنند. اما باید مد نظر داشت، چنانچه دستاورد پژوهشی امکان تبدیل شدن به یک محصول یا فرآیند قابل استفاده و تولید در صنعت را داشته باشد، هر گونه انتشار عمومی از جمله مقاله باعث از دست رفتن شرط جدید بودن و در نتیجه عدم امکان ثبت فناوری به عنوان اختراع خواهد شد.

در نتیجه محققان و پژوهشگران باید پیش از هرگونه افشاء عمومی آن دسته از نتایج تحقیقاتی که شرایط ثبت اختراع را دارا می باشد به صورت اظهارنامه اختراع در اداره مربوطه ثبت و سپس نسبت به انتشار آنها اقدام کنند. امکان دارد مراحل ثبت اختراع چندین ماه به طول بیانجامد که انتشار مقاله (و مانند آن) پس از تاریخ ثبت اظهارنامه اختراع مشکلی را در فرآیند ثبت اختراع بوجود نمی آورد.

از آنجا که برخی دستاورد ها مانند روشهای تشخیص بیماری و نوآوری های مدیریتی قابلیت ثبت اختراع بین المللی و ملی را ندارند، محققان بدون نگرانی میتوانند انتشار در مقالات داخلی و خارجی را به عنوان اولین گزینه جهت کسب افتخار دست یابی به این قبیل پژوهشها انتخاب کنند.

 
برو بالا