light box
امتیاز 2.58 خودارزیابی در توسعه مهارت های حل مسئله ریاضی">

نوع فایل : word
تعداد صفحات ترجمه تایپ شده با فرمت ورد با قابلیت ویرایش : 31
تعداد کلمات : 12000
مجله : education sciences
انتشار : 2022
ترجمه متون داخل جداول : ترجمه شده است
درج جداول در فایل ترجمه : درج شده است
منابع داخل متن : به صورت فارسی درج شده است
کیفیت ترجمه : طلایی
دسته بندی :
برچسب ها : ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ،

عنوان فارسی مقاله:خودارزیابی در توسعه مهارت های حل مسئله ریاضی

چکیده

  خودارزیابی، در چارچوب آموزش، روشی است که دانش آموزان را برای ایفای نقش فعال در بررسی عملکرد خود برمی انگیزد. خود ارزیابی یا خود ارزشیابی به عنوان «ارزیابی یا قضاوت در مورد «ارزش» عملکرد فرد و شناسایی نقاط قوت و ضعف فرد با در نظر گرفتن بهبود نتایج یادگیری تعریف شده است. هدف این پژوهش بررسی رابطه بین خودارزیابی و رشد و بهبود مهارت های حل مسئله در ریاضیات می باشد. به طور خاص، این تحقیق بر میزان دقیق بودن خود ارزیابی‌های دانش‌آموزان در مقایسه با ارزیابی‌های بیرونی متمرکز است، و آیا (و چگونه) دقت در خودارزیابی در میان فرآیندهای مختلف درگیر در فعالیت حل مسئله تغییر کرده است. شرکت‌کنندگان دانش‌آموزان کلاس ۱۱ (از همه ۱۸۲ شرکت‌کننده) در سال تحصیلی ۲۰۲۰/۲۰۲۱ هستند که از آنها خواسته شد تا ۸ مسئله ریاضی واقعی را با استفاده از محیط محاسباتی پیشرفته (ACE) حل کنند. هر مسئله توسط یک معلم خصوصی ارزیابی شد و توسط خود دانش‌آموزان براساس یک عنوان مشترک با پنج شاخص ارزیابی شد: درک موقعیت مشکل‌زا، شناسایی راهبرد حل، توسعه فرآیند حل، استدلال استراتژی انتخابی و مناسب. و استفاده موثر از ACE. از طریق تجزیه و تحلیل کمی، خودارزیابی دانش آموزان و ارزیابی معلمان مورد مقایسه قرار گرفت. داده ها با پاسخ های دانش آموزان به پرسشنامه بررسی شد. نتایج یک همبستگی کلی بین ارزشیابی معلم خصوصی و خودارزیابی با تمایل دانش آموزان به دست کم گرفتن عملکرد خود را نشان می دهد. علاوه بر این، دانش‌آموزان در خودارزیابی در شاخص‌ها دقیق‌تر بودند: توسعه فرآیند حل و استفاده از ACE، در حالی که مشکلات عمده‌ای در خودارزیابی برای شاخص‌ها: درک موقعیت مشکل‌ساز و استدلال داشتند(توسعه مهارت های حل مسئله ریاضی).

Title:Self-Assessment in the Development of Mathematical Problem-Solving Skills

Abstract

 Self-assessment, in the education framework, is a methodology that motivates students to play an active role in reviewing their performance. It is defined as “the evaluation or judgment of ‘the worth’ of one’s performance and the identification of one’s strengths and weaknesses with a view to improving one’s learning outcomes”. The goal of this research is to study the relationship between self-assessment and the development and improvement of problem-solving skills in Mathematics. In particular, the investigation focuses on how accurate the students’ self-evaluations are when compared to external ones, and if (and how) the accuracy in self-assessment changed among the various processes involved in the problem-solving activity. Participants are grade 11 students (in all 182 participants) in school year 2020/2021 who were asked to solve 8 real-world mathematical problems using an Advanced Computing Environment (ACE). Each problem was assessed by a tutor and self-assessed by students themselves, according to a shared rubric with five indicators: Comprehension of the problematic situation, identification of the solving strategy, development of the solving process, argumentation of the chosen strategy, and appropriate and effective use of the ACE. Through a quantitative analysis, students’ self-assessment and tutors’ assessment were compared; data were cross-checked with students’ answers to a questionnaire. The results show a general correlation between tutor assessment and self-assessment, with a tendency of students to underestimate their performance. Moreover, students were more precise in self-assessing in the indicators: Development of the solving process and use of the ACE, while they had major difficulties in self-assessment for the indicators: Comprehension of the problematic situation and argumentation.

دیدگاهها بسته است.

محصولات مشابه
کمبود(نقص) توجه و علائم ADHD در بزرگسالان مبتلا به بیماری فابری – یک مطالعه آزمایشی
خـریـد محـصـول
مرزهای جدید در مدیریت سرطان رکتوم اولیه و پیشرفته
خـریـد محـصـول
ریسک میوکاردیت و پریکاردیت در بزرگسالان جوان به دنبال واکسیناسیون mRNA COVID-19
خـریـد محـصـول
بروز میوکاردیت و پریکاردیت در بیماران واکسینه نشده پس از کووید-۱۹
خـریـد محـصـول
الگوریتم ازدحام آفتاب پرست کارآمد برای مسئله توزیع بار اقتصادی
خـریـد محـصـول
فرآیند بازآفرینی شهری: مورد یک مجتمع مسکونی در حومه رم، ایتالیا
خـریـد محـصـول
رابطه پویا بین شاخص سهام و قیمت دارایی: تجزیه و تحلیل بلندمدت
خـریـد محـصـول
تشخیص بیماری پوسیدگی طوقه در گندم در شرایط محیطی کنترل شده
خـریـد محـصـول
بکارگیری بهینه سازی برای حمایت از مدیریت تطبیقی آب رودخانه ها
خـریـد محـصـول
ارزیابی تأثیر آموزش زیست محیطی بر رفتار سازگار با محیط زیست
خـریـد محـصـول
ثبت اختراع یا انتشار مقاله

در اولین مرحله از شروع یک تحقیق جدید نیاز است منابع مختلفی جستجو شود تا جدید بودن ایده مورد بررسی قرار گیرد. یکی از بهترین منابع جهت جستجو، لیست اختراع های ثبت شده است. پایگاه های جستجوی پتنت به محقق کمک میکند پیشینه تحقیق خود را مورد بررسی قرار دهد تا مطمئن شود کار تکراری انجام نمیدهد. سامانه جستجوگر مالکیت فکری دارکوب به تازگی از پایگاه جستجو علائم تجاری خود نیز رونمایی کرده است که دارای امکانات تخصصی فراوانی می باشد.

ثبت اختراع یا انتشار مقاله کدام اول باید انجام شود؟ پژوهشگران منابع مالی و غیر مالی بسیاری را صرف انجام تحقیقات و پژوهش ها میکنند و امکان دارد تعدادی از آنها تبدیل به دستاوردها و فناوری های نو گردد. محققان این نتایج را به سرعت در مقالات علمی ملی و بین المللی منتشر و به آن افتخار میکنند. اما باید مد نظر داشت، چنانچه دستاورد پژوهشی امکان تبدیل شدن به یک محصول یا فرآیند قابل استفاده و تولید در صنعت را داشته باشد، هر گونه انتشار عمومی از جمله مقاله باعث از دست رفتن شرط جدید بودن و در نتیجه عدم امکان ثبت فناوری به عنوان اختراع خواهد شد.

در نتیجه محققان و پژوهشگران باید پیش از هرگونه افشاء عمومی آن دسته از نتایج تحقیقاتی که شرایط ثبت اختراع را دارا می باشد به صورت اظهارنامه اختراع در اداره مربوطه ثبت و سپس نسبت به انتشار آنها اقدام کنند. امکان دارد مراحل ثبت اختراع چندین ماه به طول بیانجامد که انتشار مقاله (و مانند آن) پس از تاریخ ثبت اظهارنامه اختراع مشکلی را در فرآیند ثبت اختراع بوجود نمی آورد.

از آنجا که برخی دستاورد ها مانند روشهای تشخیص بیماری و نوآوری های مدیریتی قابلیت ثبت اختراع بین المللی و ملی را ندارند، محققان بدون نگرانی میتوانند انتشار در مقالات داخلی و خارجی را به عنوان اولین گزینه جهت کسب افتخار دست یابی به این قبیل پژوهشها انتخاب کنند.

 
برو بالا