light box
امتیاز 2.58 برنامه ارزیابی و جانمایی نقاط عطف رفتار کلامی(VB-MAPP)">

نوع فایل : word
تعداد صفحات ترجمه تایپ شده با فرمت ورد با قابلیت ویرایش : 180
تعداد کلمات : 90000
مجله : neorology
انتشار : 2016
ترجمه متون داخل جداول : ترجمه شده است
درج جداول در فایل ترجمه : درج شده است
منابع داخل متن : به صورت فارسی درج شده است
کیفیت ترجمه : طلایی
دسته بندی : ،
برچسب ها : ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ،

عنوان فارسی کتاب:برنامه ارزیابی و جانمایی نقاط عطف رفتار کلامی(VB-MAPP)

 چکیده

 برنامه‌ی سنجش و گمارش نقاط عطف رفتار کلامی (VB-MAPP) که در این  کتاب  راهنما ارایه شده است و پروتکل همراه آن بر اساس رفتار کلامی   اسکینر (۱۹۵۷)، یکی از تجزیه تحلیل های  اساسی و مهم در  فرایند زبان شناسی است.  این کتاب رویکردی شفاف و  قابل درک را برای زبان استخراج شده از  اصول تجربی یادگیری فراهم می کند و  و ارزش آن در طول زمان اثبات شده است. در کنار تحقیقات و مطالعه اسکنر در مورد زبان، مطالعات وی در روانشناسی رفتاری و یادگیری به یک رشته  حرفه‌ای به نام تحلیل رفتار کاربردی منتهی شده است.   تجزیه تحلیل رفتار کاربردی (ABA) کاربردهای موفقیت‌آمیز بسیاری در زمینه مشکلات یادگیری و زبانی که کودکان مبتلابه اوتیسم یا دیگر معلولیت های فکری با آن روبرو هستند ارایه کرده است . VB-MAPP شیوه ها و رویکرد های تدریس ABA و تجزیه و تحلیل اسکینر از رفتار کلامی را جهت تهیه یک برنامه ارزیابی زبان مبتنی بر رفتار برای همه کودکان مبتلابه تأخیر کلامی فراهم کرده است.

تعداد پنج مؤلفه  یا جزء اصلی VB-MAPP در این کتاب راهنما بررسی می شود. نخستین ارزیابی به نقاط عطف VB-MAPPI مرتبط است که به منظور تهیه نمونه‌ای از مهارتهای کلامی و مرتبط با آن موجود در کودک طراحی گردیده است. این ارزیابی در بر گیرنده ۱۷۰ نقطه عطف قابل یادگیری و زبان است که در سه سطح سنی رشد زبان (۰-۱۸ ماه، ۱۸-۳۰ ماه و ۳۰-۴۸ ماه) تنظیم شده است. مهارت‌های ارزیابی شده شامل درخواست، نام گذاری، تکرار، مهارت درون کلامی، شنونده، تقلید حرکتی، بازی مستقل، بازی اجتماعی، مهارت ادراکی بصری و تطبیق با نمونه، ساختار زبان شناختی، مهارت‌های کلاسی و گروهی و تکالیف تحصیلی اولیه است. در ارزیابی نقاط عطف، زیر مجموعه‌ی ارزیابی مهارت‌های اولیه‌ی تکرار (EESA) گنجانده شده است که توسط باربارا ای. اسچ، CCCP-SLP و BCBA-D، توسعه یافته است.

دومین مولفه، ارزیابی موانع VB-MAPP است، که ارزیابی کلی از ۲۴ موانع یادگیری و نیز موانع کسب مهارت‌های زبانی را در که کودکان مبتلابه اوتیسم یا کودکانی که با سایر ناتوانی‌های رشدی با آن روبرو هستند ارایه می‌کند. موانع در بر گیرنده مشکلات رفتاری، کنترل آموزشی، اختلال درخواست، اختلال نام گذاری، اختلال تکرار، اختلال تقلید، اختلال ادراک بصری و مطابقت با نمونه، مهارت مختل شده‌ی شنونده، اختلال در مهارت‌های درون کلامی، اختلال در مهارت‌های اجتماعی، وابستگی به محرک، اختلال در پویش، اختلال تبعیض شرطی، عدم تعمیم، عوامل انگیزشی ضعیف، نیاز به پاسخگویی میباشند که باعث تضعیف انگیزه‌ها، وابستگی تقویت کننده، تحریک خود به خود، اختلال در بیان، رفتار وسواسی- اجباری، رفتار بیش فعالی، عدم برقراری تماس و اختلال دفاعی حسی می‌شود. با شناسایی این موانع، پزشک متخصص می‌تواند استراتژی‌های مداخله را برای کمک به غلبه بر این مشکلات تدوین کند، که در نهایت می‌تواند منجر به یادگیری مؤثرتر شود(جانمایی نقاط عطف رفتار کلامی).

Title: The Verbal Behavior Milestones Assessment and Placement Program (VB-MAPP)

Abstract

The Verbal Behavior Milestone Assessment (VB-MAPP) program presented in this handbook and its accompanying protocol based on Skinner's (1957) Verbal Behavior is one of the most important and important analyzes in the linguistic process. This book provides a clear and understandable approach to language extracted from the empirical principles of learning, and its value has been proven over time. In addition to scanner research and study of language, his studies in behavioral psychology and learning have led to a profession called applied behavior analysis. Applied Behavior Analysis (ABA) has presented many successful applications in the field of learning and language problems faced by children with autism or other intellectual disabilities. VB-MAPP provides ABA teaching methods and approaches and Skinner Verbal Behavior Analysis to develop a behavior-based language assessment program for all children with verbal retardation.
The five main components of VB-MAPP are covered in this handbook. The first assessment is related to VB-MAPPI milestones, which are designed to provide a sample of verbal and related skills in the child. This assessment includes 170 learnable and language milestones that are set at three age levels of language development (0-18 months, 18-30 months and 30-48 months). Assessed skills include application, naming, repetition, interspecific skills, listener, motor imitation, independent play, social play, visual perceptual and pattern matching skills, linguistic structure, class and group skills, and basic academic assignments. The milestone assessment includes the EESA Basic Skills Assessment subset, developed by Barbara E. Schet, CCCP-SLP and BCBA-D, developed.
The second component is the VB-MAPP Barriers Assessment, which provides an overview of the 24 learning barriers as well as barriers to language skills in children with autism or children with other developmental disabilities. Barriers include behavioral problems, educational control, request disorder, naming disorder, repetition disorder, imitation disorder, impaired visual perception and matching, listener impaired skills, impaired verbal skills, impaired social skills, stimulus dependence Scanning disorder, Conditional discrimination disorder, Non-generalization, Weak motivational factors, Need for response that weakens motivation, Reinforcing dependence, Spontaneous stimulation, Speech disorder, Obsessive-compulsive behavior, Hyperactivity behavior, Non-contact And the defense disorder becomes sensory. By identifying these barriers, the specialist physician can develop intervention strategies to help overcome these problems, which can ultimately lead to more effective learning.

دیدگاهها بسته است.

محصولات مشابه
استفاده از پزشکی از راه دور در میان شهروندان سعودی در طی همه گیری کوید-۱۹
خـریـد محـصـول
مطالعه تطبیقی بین شیوع و ویژگی های اپیدمولوژیک بیماری شبه آنفلوانزا
خـریـد محـصـول
طراحی مولکولی، سنتز و کاربردهای زیست پزشکی هیدروژل های حافظه شکل حساس به محرک
خـریـد محـصـول
تنوع فرهنگی در وال استریت:شواهدی از پیش بینی سود اجماعی
خـریـد محـصـول
افزایش مرموز آسپرژیلوز در بیماران غیر SARS-CoV-2 در طی بیماری همه گیر COVID-19
خـریـد محـصـول
آیا محدودیت های سفر برای کنترل شیوع جهانی COVID-19 مفید است؟
خـریـد محـصـول
شیوع بالای عفونت سل نهفته در مراکز درمانی بلند مدت در تایوان
خـریـد محـصـول
کاربردهای پلیمرهای حافظه شکلی در زیست پزشکی
خـریـد محـصـول
مورفولوژی گرده زیرخانواده پورنج (یافا) (Rutaceae)
خـریـد محـصـول
پایش سرمایه گذاری بانک و اوراق قرضه
خـریـد محـصـول
ثبت اختراع یا انتشار مقاله

در اولین مرحله از شروع یک تحقیق جدید نیاز است منابع مختلفی جستجو شود تا جدید بودن ایده مورد بررسی قرار گیرد. یکی از بهترین منابع جهت جستجو، لیست اختراع های ثبت شده است. پایگاه های جستجوی پتنت به محقق کمک میکند پیشینه تحقیق خود را مورد بررسی قرار دهد تا مطمئن شود کار تکراری انجام نمیدهد. لیست اختراعات ثبت شده در اداره ثبت اختراعات ایران دارای طبقه بندی های متفاوتی است. در طبقه بندی بین المللی B که شامل اختراعات حوزه نیاز ها بشری شامل عملیات اجرایی، حمل و نقل شامل: کشتیرانی، ترابری و دیگر موارد را میتوانید در پایگاه جستجوی دارایی های فکری دارکوب مشاهده کنید.

ثبت اختراع یا انتشار مقاله کدام اول باید انجام شود؟ پژوهشگران منابع مالی و غیر مالی بسیاری را صرف انجام تحقیقات و پژوهش ها میکنند و امکان دارد تعدادی از آنها تبدیل به دستاوردها و فناوری های نو گردد. محققان این نتایج را به سرعت در مقالات علمی ملی و بین المللی منتشر و به آن افتخار میکنند. اما باید مد نظر داشت، چنانچه دستاورد پژوهشی امکان تبدیل شدن به یک محصول یا فرآیند قابل استفاده و تولید در صنعت را داشته باشد، هر گونه انتشار عمومی از جمله مقاله باعث از دست رفتن شرط جدید بودن و در نتیجه عدم امکان ثبت فناوری به عنوان اختراع خواهد شد.

در نتیجه محققان و پژوهشگران باید پیش از هرگونه افشاء عمومی آن دسته از نتایج تحقیقاتی که شرایط ثبت اختراع را دارا می باشد به صورت اظهارنامه اختراع در اداره مربوطه ثبت و سپس نسبت به انتشار آنها اقدام کنند. امکان دارد مراحل ثبت اختراع چندین ماه به طول بیانجامد که انتشار مقاله (و مانند آن) پس از تاریخ ثبت اظهارنامه اختراع مشکلی را در فرآیند ثبت اختراع بوجود نمی آورد.

از آنجا که برخی دستاورد ها مانند روشهای تشخیص بیماری و نوآوری های مدیریتی قابلیت ثبت اختراع بین المللی و ملی را ندارند، محققان بدون نگرانی میتوانند انتشار در مقالات داخلی و خارجی را به عنوان اولین گزینه جهت کسب افتخار دست یابی به این قبیل پژوهشها انتخاب کنند.

 
برو بالا