light box
امتیاز 2.58 بررسی جایگاه حکمت عملی در آموزش علوم">

نوع فایل : word
تعداد صفحات ترجمه تایپ شده با فرمت ورد با قابلیت ویرایش : 19
تعداد کلمات : 8000
مجله : Cult Stud of Sci Educ
انتشار : 2016
ترجمه متون داخل جداول : ترجمه شده است
درج جداول در فایل ترجمه : درج شده است
منابع داخل متن : به صورت فارسی درج شده است
کیفیت ترجمه : طلایی
دسته بندی : ،
برچسب ها : ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ،

عنوان فارسی مقاله:بررسی جایگاه حکمت عملی در آموزش علوم: آنچه از اخلاق ارسطویی و نظریه دانش مبتنی بر فضیلت می توان آموخت

چکیده

این مقاله مفهومی با هدف توصیف دانش عملی معلمان علوم با استفاده از نظریه دانش مبتنی بر فضیلت و مفهوم ارسطویی از حکمت عملی (فرونسیس) است. این مقاله استدلال می کند که درک بیشتر مفهوم حکمت عملی و ارتباط آن با آموزش علوم، درک ما از دانش معلم، توسعه آن و در نتیجه مدل های آموزش معلم را غنی می کند. دیدگاه هایی که از دانش وعلم معلم در این مقاله ارائه شده است، توسط ادبیات فلسفی ارائه می شود. ادبیات فلسفی دیدگاه های هنجاری دانش را زیر سوال می برد و بیش از آنکه یک معرفت شناسی مبتنی بر باور بررسی کند، به بحث درباره معرفت شناسی مبتنی بر فضیلت می پردازد. در این مقاله ابتدا ویژگی های کلی حکمت عملی (فرونسیس) بیان شده است. سپس، دیدگاهی فضیلت محور از دانش توصیف می شود. یک دیدگاه مبتنی بر فضیلت دانش را با مفاهیم اخلاقی پیوند می دهد و حاکی از آن است که رشد دانش ناشی از فضایل فکری مانند متانت فکری، استقامت، انصاف و فروتنی است. یک نظریه دانش فضیلت محور، حکمت عملی (فرونسیس) را برجسته می کند، و عملکرد اصلی آن واسطه گری بین فضایل و دانش نظری در یک خط عملی است که نیازهای انسان را تأمین می کند. نقش فرونسیس و ارتباط آن با آموزش علوم بر این اساس توضیح داده شده است. همچنین در این مقاله در مورد تفاوت های مختلف توصیف دانش عملی در آموزش علوم و یک شخصیت پردازی (تشریح و توصیف منش یا سیرت) مبتنی بر فضیلت بحث می کنم(جایگاه حکمت عملی در آموزش علوم).

TITLE: The place of practical wisdom in science education: what can be learned from Aristotelian ethics nd a virtue-based theory of knowledge

Abstract

 This conceptual paper aims to characterize science teachers’ practical knowledge utilizing a virtue-based theory of knowledge and the Aristotelian notion of phronesis/practical wisdom. The article argues that a greater understanding of the concept of phronesis and its relevance to science education would enrich our understandings of teacher knowledge, its development, and consequently models of teacher education. Views of teacher knowledge presented in this paper are informed by philosophical literature that questions normative views of knowledge and argues for a virtue-based epistemology rather than a belief-based one. The paper first outlines general features of phronesis/practical wisdom. Later, a virtue-based view of knowledge is described. A virtue-based view binds knowledge with moral concepts and suggests that knowledge development is motivated by intellectual virtues such as intellectual sobriety, perseverance, fairness, and humility. A virtue-based theory of knowledge gives prominence to the virtue of phronesis/practical wisdom, whose primary function is to mediate among virtues and theoretical knowledge into a line of action that serves human goods. The role of phronesis and its relevance to teaching science are explained accordingly. I also discuss differences among various characterizations of practical knowledge in science education and a virtue-based characterization. Finally, implications and further questions for teacher education are presented.

دیدگاهها بسته است.

محصولات مشابه
المپیای اواسط قرن بیستم: گزارشی در زمینه تاریخ محلی و معماری مدرن، ۱۹۴۵-۱۹۷۵
خـریـد محـصـول
مقاله مربوط به یاتاقان
خـریـد محـصـول
مروری بر کمپرسورها
خـریـد محـصـول
اثر میانجی استرس شغلی بر تأثیر فشار زمان ، تضاد خانواده- کار
خـریـد محـصـول
مزایای عاطفه مثبت:آیا خوشبختی و خوشحالی منجر به موفقیت می شود؟
خـریـد محـصـول
بی عدالتی استعماری: آیا حقوق بین الملل مقصر است و جبران کننده؟
خـریـد محـصـول
“اقدامات حفاظتی به منظور تصرف” در دادگاه کیفری بین المللی
خـریـد محـصـول
تأثیر تفسیر آنلاین در حقوق کیفری بین المللی: پیگیری بیهوده ایده آل سقراطی؟
خـریـد محـصـول
توسعه حقوق بین الملل برای تنظیم و کنترل بهتر اثرات متنوع قرارداد های آتش بس
خـریـد محـصـول
نان رفولمان: (اصل عدم اخراج پناهندگان) و صلاحیت برون سرزمینی: حاکمیت دولت
خـریـد محـصـول
ثبت اختراع یا انتشار مقاله

در اولین مرحله از شروع یک تحقیق جدید نیاز است منابع مختلفی جستجو شود تا جدید بودن ایده مورد بررسی قرار گیرد. یکی از بهترین منابع جهت جستجو، لیست اختراع های ثبت شده است. پایگاه های جستجوی پتنت به محقق کمک میکند پیشینه تحقیق خود را مورد بررسی قرار دهد تا مطمئن شود کار تکراری انجام نمیدهد. لیست اختراعات ثبت شده در اداره ثبت اختراعات ایران دارای طبقه بندی های متفاوتی است. در طبقه بندی بین المللی B که شامل اختراعات حوزه نیاز ها بشری شامل عملیات اجرایی، حمل و نقل شامل: کشتیرانی، ترابری و دیگر موارد را میتوانید در پایگاه جستجوی دارایی های فکری دارکوب مشاهده کنید.

ثبت اختراع یا انتشار مقاله کدام اول باید انجام شود؟ پژوهشگران منابع مالی و غیر مالی بسیاری را صرف انجام تحقیقات و پژوهش ها میکنند و امکان دارد تعدادی از آنها تبدیل به دستاوردها و فناوری های نو گردد. محققان این نتایج را به سرعت در مقالات علمی ملی و بین المللی منتشر و به آن افتخار میکنند. اما باید مد نظر داشت، چنانچه دستاورد پژوهشی امکان تبدیل شدن به یک محصول یا فرآیند قابل استفاده و تولید در صنعت را داشته باشد، هر گونه انتشار عمومی از جمله مقاله باعث از دست رفتن شرط جدید بودن و در نتیجه عدم امکان ثبت فناوری به عنوان اختراع خواهد شد.

در نتیجه محققان و پژوهشگران باید پیش از هرگونه افشاء عمومی آن دسته از نتایج تحقیقاتی که شرایط ثبت اختراع را دارا می باشد به صورت اظهارنامه اختراع در اداره مربوطه ثبت و سپس نسبت به انتشار آنها اقدام کنند. امکان دارد مراحل ثبت اختراع چندین ماه به طول بیانجامد که انتشار مقاله (و مانند آن) پس از تاریخ ثبت اظهارنامه اختراع مشکلی را در فرآیند ثبت اختراع بوجود نمی آورد.

از آنجا که برخی دستاورد ها مانند روشهای تشخیص بیماری و نوآوری های مدیریتی قابلیت ثبت اختراع بین المللی و ملی را ندارند، محققان بدون نگرانی میتوانند انتشار در مقالات داخلی و خارجی را به عنوان اولین گزینه جهت کسب افتخار دست یابی به این قبیل پژوهشها انتخاب کنند.

 
برو بالا