light box
امتیاز 3.80 اثرات عدم تحرک ناشی از سرما و دوره بازیابی بر روی یادگیری، در زنبور عسل">

نوع فایل : word
تعداد صفحات : 15
تعداد کلمات : 6600
مجله : Journal of Insect Physiology
انتشار : 2011
ترجمه متون داخل جداول : ترجمه شده است
درج جداول در فایل ترجمه : درج شده است
منابع داخل متن : به صورت فارسی درج شده است
کیفیت ترجمه : طلایی
دسته بندی :
برچسب ها : ، ، ، ، ، ، ، ،

عنوان فارسی مقاله: اثرات عدم تحرک ناشی از سرما و دوره بازیابی بر روی یادگیری، حافظه و حساسیت و واکنش به ساکاروز در زنبور عسل

 چکیده

 علاوه بر خطای انسانی و تغییرات در شرایط آزمایشگاهی، عوامل و فاکتورهای متعددی وجود دارند که موجب پیچیده شدن مقایسات میان مطالعات می‌شوند. به علاوه، تفاوت در شیوه اجرای روش‌های آزمایشی می‌تواند موجب مشکل شدن تمایز و تفکیک بین اثرات متغیرهای کانونی در برابر متغیرهای برونزا می‌شود(حساسیت و واکنش به ساکاروز درزنبورعسل). عملکرد عصبی حشره معمولاً با استفاده از فنون شرطی سازی پاولوف ارزیابی می‌شود. یادگیری و حافظه در بسیاری از گونه‌ها را می‌توان با استفاده از رفلکس اکستنشن یا کشیدگی خرطوم (PER) ارزیابی کرد. با این حال، تناقض‌هایی در روش‌ها مورد استفاده برای تثبیت و بی تحرک سازی حشرات قبل از تست‌های PER وجود دارد. ما پاسخ‌های زنبورهای عسل تثبیت شده در یخچال، روی یخ و فریزر را مقایسه کرده و اثرات دوره بازیابی یا ریکاوری را قبل از تست ارزیابی کردیم. سرما دهی با یخ به طور ضعیفی موجب کاهش یادگیری (پاسخ به یک بوی خنثی) نسبت به سرمادهی با یخچال یا انجماد می‌شود، ولی منجر به ضعیف شدن به خاطر آوردن بو پس از ۲۴ ساعت نمی‌شود. هیچ گونه تفاوت معنی داری در حساسیت و پاسخگویی به ساکاروز نسبت به روش سرمادهی دیده نشد، با این حال، واکنش و حساسیت به طور معنی داری در میان زنبورهای عسل بازیابی شده به مدت ۰٫۷۵ در برابر ۱٫۵ یا ۳ ساعت کاهش یافت. ما شاهد افزایش حساسیت به ساکاروز و گرانیول بین ژوئن و آگوست بودیم. نتایج نشان می‌دهد که تناقض در روش‌های سرمادهی موجب اختلال در تفسیر و مقایسه نتایج از حجم زیادی از کارها در زمینه یادگیری و حافظه زنبور عسل می‌شود(حساسیت و واکنش به ساکاروز درزنبورعسل).

Title: Effects of cold immobilization and recovery period on honeybee learning, memory, and responsiveness to sucrose

abstract

In addition to human error and variation in laboratory conditions, there are numerous factors that can complicate comparisons among studies. Furthermore, differences in how experimental methods are executed can make it difficult to distinguish between effects of focal versus extraneous variables. Insect neural function is commonly evaluated using Pavlovian conditioning techniques; learning and memory in many species can be assessed using the proboscis extension reflex (PER). However, there are significant inconsistencies in methods used to immobilize insects prior to PER tests. We compared responses of honeybees immobilized in a refrigerator, on ice, and in a freezer, and evaluated influence of recovery interval before testing. Ice-chilling weakly decreased learning (response to an originally neutral odor) more so than refrigeration or freezing, but not 24-h recall of odor. We found no significant differences in responsiveness to sucrose relative to cooling method, but responsiveness was significantly lower among honeybees left to recover for only 0.75 h versus 1.5 or 3 h. Finally, we observed increased responsiveness to sucrose and geraniol between June and August. Our results suggest that inconsistencies in cold immobilization methods could confound interpretation and comparison of results from a large body of work on honeybee learning and memory.

ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

محصولات مشابه
مطالعه ی بازاریابی گردشگری
خـریـد محـصـول
انتقال ژن افقی از آگروباکتریوم به گیاهان
خـریـد محـصـول
بررسی تداخل بین پرده‌های مغناطیسی جراحی و پیس میکر ها یا ضربان ساز ها
خـریـد محـصـول
تشریح و آشکارسازی همه گیری کوید-۱۰(COVID-19)
خـریـد محـصـول
سلامت روان در کانادا: کوید-۱۹(COVID-19) و فراتر از آن
خـریـد محـصـول
کروناویروس(COVID-19) و اضطراب: ارزیابی اثرات روان شناختی بیماری های مسری
خـریـد محـصـول
آیا ترس از کروناویروس(COVID-19) باعث تحریک اضطراب و نگرانی شغلی آینده می شود؟
خـریـد محـصـول
چاقی و کروناویروس(COVID-19): دو روی یک سکه
خـریـد محـصـول
تأثیر کوید-۱۹(COVID-19) بر روی سلامت روان عمومی و اثر خنثی کننده حس انسجام
خـریـد محـصـول
اثرات کوید-۱۹(COVID-19 یاکروناویروس) بر روی اضطراب، افسردگی
خـریـد محـصـول
ثبت اختراع یا انتشار مقاله

ثبت اختراع یا انتشار مقاله کدام اول باید انجام شود؟ پژوهشگران منابع مالی و غیر مالی بسیاری را صرف انجام تحقیقات و پژوهش ها میکنند و امکان دارد تعدادی از آنها تبدیل به دستاوردها و فناوری های نو گردد. محققان این نتایج را به سرعت در مقالات علمی ملی و بین المللی منتشر و به آن افتخار میکنند. اما باید مد نظر داشت، چنانچه دستاورد پژوهشی امکان تبدیل شدن به یک محصول یا فرآیند قابل استفاده و تولید در صنعت را داشته باشد، هر گونه انتشار عمومی از جمله مقاله باعث از دست رفتن شرط جدید بودن و در نتیجه عدم امکان ثبت فناوری به عنوان اختراع خواهد شد.

در نتیجه محققان و پژوهشگران باید پیش از هرگونه افشاء عمومی آن دسته از نتایج تحقیقاتی که شرایط ثبت اختراع را دارا می باشد به صورت اظهارنامه اختراع در اداره مربوطه ثبت و سپس نسبت به انتشار آنها اقدام کنند. امکان دارد مراحل ثبت اختراع چندین ماه به طول بیانجامد که انتشار مقاله (و مانند آن) پس از تاریخ ثبت اظهارنامه اختراع مشکلی را در فرآیند ثبت اختراع بوجود نمی آورد.

از آنجا که برخی دستاورد ها مانند روشهای تشخیص بیماری و نوآوری های مدیریتی قابلیت ثبت اختراع بین المللی و ملی را ندارند، محققان بدون نگرانی میتوانند انتشار در مقالات داخلی و خارجی را به عنوان اولین گزینه جهت کسب افتخار دست یابی به این قبیل پژوهشها انتخاب کنند.

در اولین مرحله از شروع یک تحقیق جدید نیاز است منابع مختلفی جستجو شود تا جدید بودن ایده مورد بررسی قرار گیرد. یکی از بهترین منابع جهت جستجو، جستجوی اختراع های ثبت شده است. پایگاه های جستجوی پتنت به محقق کمک میکند پیشینه تحقیق خود را مورد بررسی قرار دهد تا مطمئن شود کار تکراری انجام نمیدهد.
برو بالا