light box
امتیاز 2.58 دانش جمع سپاری شده در تصمیم گیری سازمانی">

نوع فایل : word
تعداد صفحات ترجمه تایپ شده با فرمت ورد با قابلیت ویرایش : 26
تعداد کلمات : 8000
مجله : Knowledge
انتشار : 2022
ترجمه متون داخل جداول : ترجمه شده است
درج جداول در فایل ترجمه : درج شده است
منابع داخل متن : به صورت فارسی درج شده است
کیفیت ترجمه : طلایی
دسته بندی : ،
برچسب ها : ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ،

عنوان فارسی مقاله:دانش جمع سپاری شده در تصمیم گیری سازمانی

 چکیده

 ناکارآمدی‌ها به طور طبیعی با افزایش اندازه و پیچیدگی سازمان‌ها شکل می‌گیرند. دانش مورد نیاز برای رسیدگی به این ناکارآمدی‌ها اغلب در سیلوهای سازمانی مختلف، مکان‌های جغرافیایی و رشته‌های حرفه‌ای ارائه می‌شود. جمع سپاری راهی برای بهره گیری از دانش و تجربیات گروه‌های مختلف مردم برای شناسایی سریع و حل مؤثر ناکارآمدی‌ها فراهم می‌کند. ما یک نمونه اولیه سیستم جمع‌سپاری را بر اساس شیوه‌های تفکر طراحی ایجاد کردیم تا به کارمندان اجازه دهیم یک مدل ذهنی مشترک بسازند و به طور مشترک برای شناسایی، توصیف، و رتبه‌بندی ناکارآمدی‌ها و همچنین توسعه راه‌حل‌های ممکن کار کنند. ما مطالعه‌ای انجام دادیم تا ارزیابی کنیم که چگونه ارائه دانش جمع‌سپاری (رای‌ها/ اولویت‌ها، استدلال‌های پشتیبانی، و غیره) از کارمندان بر تصمیم‌گیرندگان سازمانی (DMs) تأثیر می‌گذارد. علیرغم پیش‌بینی‌ها مبنی بر اینکه دانش جمع‌سپاری بر تصمیم‌گیری‌های آن‌ها تأثیر می‌گذارد، ارائه این دانش به DM تأثیر قابل‌توجهی در رأی دادن آنها به راه‌حل‌های مختلف نداشت. ما تفاوت‌های قابل توجهی در مدل‌های ذهنی کارکنان و DM پیدا کردیم. ما توضیحات مختلفی را برای این رفتار بر اساس تجزیه و تحلیل بلاغی و سایر پاسخ‌های نظرسنجی از DMs و مشارکت‌کنندگان ارائه می‌کنیم. ما بیشتر توضیحات نظری مختلف را مورد بحث قرار می‌دهیم، از جمله اثرات سوگیری‌های مختلف و اینرسی تصمیم‌گیری، و مسائل بالقوه با انواع دانش استخراج‌شده و ارائه‌شده به DMs(دانش جمع سپاری شده).

Title: Crowdsourced Knowledge in Organizational Decision Making

Abstract

 Inefficiencies naturally form as organizations grow in size and complexity. The knowledge required to address these inefficiencies is often stove-piped across different organizational silos, geographic locations, and professional disciplines. Crowdsourcing provides a way to tap into the knowledge and experiences of diverse groups of people to rapidly identify and more effectively solve inefficiencies. We developed a prototype crowdsourcing system based on design thinking practices to allow employees to build a shared mental model and work collaboratively to identify, characterize, and rank inefficiencies, as well as to develop possible solutions. We conducted a study to assess how presenting crowdsourced knowledge (votes/preferences, supporting argumentation, etc.) from employees affected organizational Decision Makers (DMs). In spite of predictions that crowdsourced knowledge would influence their decisions, presenting this knowledge to DMs had no significant effect on their voting for various solutions. We found significant differences in the mental models of employees and DMs. We offer various explanations for this behavior based on rhetorical analysis and other survey responses from DMs and contributors. We further discuss different theoretical explanations, including the effects of various biases and decision inertia, and potential issues with the types of knowledge elicited and presented to DMs.

      دیدگاهها بسته است.

      محصولات مشابه
      کمبود(نقص) توجه و علائم ADHD در بزرگسالان مبتلا به بیماری فابری – یک مطالعه آزمایشی
      خـریـد محـصـول
      مرزهای جدید در مدیریت سرطان رکتوم اولیه و پیشرفته
      خـریـد محـصـول
      ریسک میوکاردیت و پریکاردیت در بزرگسالان جوان به دنبال واکسیناسیون mRNA COVID-19
      خـریـد محـصـول
      بروز میوکاردیت و پریکاردیت در بیماران واکسینه نشده پس از کووید-۱۹
      خـریـد محـصـول
      الگوریتم ازدحام آفتاب پرست کارآمد برای مسئله توزیع بار اقتصادی
      خـریـد محـصـول
      فرآیند بازآفرینی شهری: مورد یک مجتمع مسکونی در حومه رم، ایتالیا
      خـریـد محـصـول
      رابطه پویا بین شاخص سهام و قیمت دارایی: تجزیه و تحلیل بلندمدت
      خـریـد محـصـول
      تشخیص بیماری پوسیدگی طوقه در گندم در شرایط محیطی کنترل شده
      خـریـد محـصـول
      بکارگیری بهینه سازی برای حمایت از مدیریت تطبیقی آب رودخانه ها
      خـریـد محـصـول
      ارزیابی تأثیر آموزش زیست محیطی بر رفتار سازگار با محیط زیست
      خـریـد محـصـول
      ثبت اختراع یا انتشار مقاله

      در اولین مرحله از شروع یک تحقیق جدید نیاز است منابع مختلفی جستجو شود تا جدید بودن ایده مورد بررسی قرار گیرد. یکی از بهترین منابع جهت جستجو، لیست اختراع های ثبت شده است. پایگاه های جستجوی پتنت به محقق کمک میکند پیشینه تحقیق خود را مورد بررسی قرار دهد تا مطمئن شود کار تکراری انجام نمیدهد. سامانه جستجوگر مالکیت فکری دارکوب به تازگی از پایگاه جستجو علائم تجاری خود نیز رونمایی کرده است که دارای امکانات تخصصی فراوانی می باشد.

      ثبت اختراع یا انتشار مقاله کدام اول باید انجام شود؟ پژوهشگران منابع مالی و غیر مالی بسیاری را صرف انجام تحقیقات و پژوهش ها میکنند و امکان دارد تعدادی از آنها تبدیل به دستاوردها و فناوری های نو گردد. محققان این نتایج را به سرعت در مقالات علمی ملی و بین المللی منتشر و به آن افتخار میکنند. اما باید مد نظر داشت، چنانچه دستاورد پژوهشی امکان تبدیل شدن به یک محصول یا فرآیند قابل استفاده و تولید در صنعت را داشته باشد، هر گونه انتشار عمومی از جمله مقاله باعث از دست رفتن شرط جدید بودن و در نتیجه عدم امکان ثبت فناوری به عنوان اختراع خواهد شد.

      در نتیجه محققان و پژوهشگران باید پیش از هرگونه افشاء عمومی آن دسته از نتایج تحقیقاتی که شرایط ثبت اختراع را دارا می باشد به صورت اظهارنامه اختراع در اداره مربوطه ثبت و سپس نسبت به انتشار آنها اقدام کنند. امکان دارد مراحل ثبت اختراع چندین ماه به طول بیانجامد که انتشار مقاله (و مانند آن) پس از تاریخ ثبت اظهارنامه اختراع مشکلی را در فرآیند ثبت اختراع بوجود نمی آورد.

      از آنجا که برخی دستاورد ها مانند روشهای تشخیص بیماری و نوآوری های مدیریتی قابلیت ثبت اختراع بین المللی و ملی را ندارند، محققان بدون نگرانی میتوانند انتشار در مقالات داخلی و خارجی را به عنوان اولین گزینه جهت کسب افتخار دست یابی به این قبیل پژوهشها انتخاب کنند.

       
      برو بالا