رویکرد دولت کل گرای سنگاپور در مدیریت بحران

نوع فایل : word

تعداد صفحات : 29

تعداد کلمات : 5000

مجله : Civil service

انتشار : 2016

ترجمه متون داخل جداول : ترجمه شده است

درج جداول در فایل ترجمه : درج شده است

منابع داخل متن : به صورت فارسی درج شده است

کیفیت ترجمه : طلایی

:

تاریخ انتشار
16 جولای 2020
دسته بندی
تعداد بازدیدها
1378 بازدید
35,000 تومان

عنوان فارسی مقاله:رویکرد دولت کل گرای سنگاپور در مدیریت بحران: یک تاریخچه‌ای (عملکرد دولت) ۱۹۷۴-۲۰۱۳

 چکیده  

 رویکرد مدیریت بحران دولت کل سنگاپور چیزی فراتر از اصلاحات در تمهیدات و فرایندهای ساختاری است: این مقاله استدلال می‌کند که کلید اصلی رویکرد مدیریت بحران، طرز فکر کل گرا در میان مقامات و مسئولان خدمات دولتی سنگاپور است. این مقاله بیان می‌دارد که پلتفرم‌ها و بسترهای هماهنگ سازی پاسخ‌های بین سازمانی نظیر استقرار گروه اجرایی پس از مشکلات در مقابله با تروریسم بین المللی در سال‌های اولیه، به دلیل تمرینات و آموزش‌های منظم مؤثر بود. عملکرد مقامات ومسئولان در دوره صلح از آژانس‌ها و سازمان‌های مختلف موجب یکپارچه شدن ارتباطات، دستورات و کنترل در طی بحران‌های واقعی شده و به این ترتیب امکان حل مسئله هواپیمای sq117 در ۱۹۹۱ را داد. اشتیاق در میان ۳۰۰ مدیر خدمات اداری که شامل کادر رهبری خدمات دولتی است، موجب تسهیل همکاری و ماهنگی میان آژانس‌ها شده است. آن‌ها موجب ایجاد سطح بالایی از ظرفیت اجرایی در طی بحران شده است که از میان بهترین افراد برای پست‌های رهبری انتخاب شدند. در حال حاضر، مفاهیمی نظیر دولت الحاقی یا تئوری بکه رواج زیادی را در محافل دولتی و اکادمیک به خود جلب کرده است. سنگاپور از رویکرد دولت کل گرا به نام رویکرد بین سازمانی استفاده کرده است. هنوز بخش سرویس دولتی سنگاپور به این نتیجه رسیده است که کلید WOG فراتر از ساختار سازمانی است. شرایط منحصر به فرد سنگاپور مانع از تکرار تجربه می‌شود. با این وجود، مدل سنگاپور پیشنهاد می‌کند که گرایش سازمانی دولت کل گرا در میان مدیران در اجرای تمهیدات ساختاری بین سازمانی مهم است بعدی که سایر بروکراسی‌ها نیز می‌توانند در نظر بگیرند.

ادامه مطلب

راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.

Title: Singapore’s Whole-of-Government Approach in Crisis Management: An Administrative History, 1974 – 2013

Abstract

Singapore’s whole-of-government (WOG) crisis management approach is more than a refinement of structural arrangements; this article argues that the key lies in the WOG mindset imbibed among officers of the Singapore Public Service. The paper points out that the platforms to coordinate inter-agency responses, such as the Executive Group set up after difficulties in dealing with trans-national terrorism in the country’s early years, was effective because of regular drills. Constant peacetime exercising of officers from various agencies smoothened communications, command and control during actual crises, helping to resolve the 1991 SQ117 hijack. The élan among the 300 Administrative Service officers, who comprised the leadership cadre of the Public Service, facilitates coordination among the agencies they lead. They bring a high level of executive capacity to bear during crises, being recruited from among the best and brightest and purposefully groomed for leadership posts. By the time concepts like ‘joined-up government’ and ‘network theory’ gained currency within academic and government circles, Singapore simply used ‘whole-of-government’ to name the inter-agency approach practised and refined over the years. Still, the Singapore Public Service recognised that the key in WOG lies beyond the organisational structures to the attitudinal orientation of its officers. Singapore’s unique context may preclude wholesale replication of its experience. Nevertheless, the Singapore model suggests a strong ‘whole-of-government’ organisational orientation among officers is important in the smooth functioning of inter-agency structural arrangements, an aspect that other bureaucracies may want to consider.
دیدگاهتان را بنویسید