رابطه خود ادراکی فیزیکی صلاحیت، جهت گیری هدف و خوش بینی

نوع فایل : word

تعداد صفحات : 33

تعداد کلمات : 10400

مجله : Learning and Individual Differences

انتشار : 2018

:

:

:

:

:

تاریخ انتشار
12 فوریه 2020
دسته بندی
تعداد بازدیدها
1126 بازدید
29,000 تومان

عنوان فارسی مقاله:رابطه خود ادراکی فیزیکی صلاحیت، جهت گیری هدف و خوش بینی با واسنجی عملکرد دانش آموزان در تربیت بدنی

 چکیده

 دو مطالعه برای بررسی همبستگی‌های بین صحت واسنجی (کالیبراسیون) دانش آموزان با خود ادراکی از مهارت و قابلیت (یعنی خود ارزشمندی عمومی، مهارت ورزشی، مهارت ادراک شده و خودکارامدی)، جهت گیری هدف و خوش بینی و بدبینی انجام شد. شرکت کننده‌ها شامل ۱۳۸(مطالعه ۱) و ۲۳۶(مطالعه ۲) دانش آموزان کلاس پنجم و ششم است. یک شاخص صحت مطلق پیش بینی عملکرد بر اساس عملکرد واقعی و پیش بینی شده در تست پرتاب بسکتبال محاسبه شد. عوامل مربوط به شخص با پرسش نامه خود گزارش شده اندازه گیری شد. نتایج هیچ گونه همبستگی را بین صحت مطلق و خود ارزشمندی، مهارت ورزشی، خوش بینی و بدبینی (مطالعه ۱) نشان داد، در حالی که صحت مطلق دانش آموزان با جهت گیری وظایف، خودکارامدی و مهارت ادراک شده مرتبط بود. یک اثر اعتماد بیش از حد در دو مطالعه مشاهده شد. این نتایج با استناد به شواهد قبلی و دیدگاه‌های تحقیقات واسنجی در حوزه آموزش اکادمیک، ورزشی و فیزیکی بررسی شد. اثر متقابل بین عوامل فردی و واسنجی و اثرات آن‌ها روی توسعه یادگیری خود تنظیمی مهارت‌های ورزشی در تربیت بدنی بررسی شد(رابطه خود ادراکی فیزیکی).

کلیه مقالات مرتبط را میتوانید در بخش ترجمه مقالات اقتصاد ملاحظه کنید.

 

ادامه مطلب

راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.

 title: The relation of physical self-perceptions of competence, goal orientation, and optimism with students' performance calibration in physical education

Abstract

Two studies were conducted to examine associations between students' calibration accuracy with their selfperceptions of competence (i.e., global self-worth, sport competence, perceived competence, and self-efficacy), goal orientation, and dispositional optimism and pessimism. Participants were 138 (study 1) and 236 (study 2) fifth and sixth grade students. An index of absolute accuracy of performance prediction was calculated based on students' predicted and actual performance in a basketball shooting test. Person-related factors were measured with self-reported questionnaires. Results showed no associations between absolute accuracy and students' global self-worth, sport competence, optimism and pessimism (study 1) while students' absolute accuracy was associated with their task orientation, self-efficacy, and perceived competence (study 2). An overconfidence effect was also found in both studies. These results were discussed with reference to previous evidence and views of calibration research in academic, sport, and physical education domains. Interactions between person-related factors and calibration and their effects on the development of students' self-regulated learning of sport skills in physical education were also highlighted.

دیدگاهتان را بنویسید