light box
امتیاز 2.58 اثرات سبک رهبری، چارچوب سازی و تئوری کانون تنظیم ارتقاء بر روی رفتار حامی سازمانی غیر اخلاقی">

نوع فایل : word
تعداد صفحات ترجمه تایپ شده با فرمت ورد با قابلیت ویرایش : 27
تعداد کلمات : 7000
مجله : Journal of Business Ethics
انتشار : 2015
ترجمه متون داخل جداول : ترجمه شده است
درج جداول در فایل ترجمه : درج شده است
منابع داخل متن : به صورت فارسی درج شده است
کیفیت ترجمه : طلایی
دسته بندی :
برچسب ها : ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ،

عنوان فارسی مقاله:اثرات سبک رهبری، چارچوب سازی و تئوری کانون تنظیم ارتقاء بر روی رفتار حامی سازمانی غیر اخلاقی

چکیده

 هدف این مقاله، بررسی اثر کانون تنظیم تبلیغات و سبک رهبری بر روی تمایل کارکنان برای مشارکت در رفتار حامی سازمانی غیر اخلاقی (UBP: امپرس و بینگهام، ۹۵:۷۶۹-۷۸۰، ۲۰۱۱) می‌باشد. با استناد به دیدگاه تعاملگرایی شخص- وضعیت، ما به بررسی تعامل و اثر متقابل سبک رهبری و شیوه چارچوب بندی پیام‌ها و نیز تست تعامل سه سویه با دیدگاه ارتقا می‌پردازیم. با استفاده از طرح ازمایشات، نتایج نشان داد که رهبران تحول گرای کاریزماتیک و الهام گرا، سطوح بالایی از UBP را نسبت به رهبران تعاملی را نشان می‌دهد به خصوص زمانی که رهبران از چارچوب بندی زیان و نه چارچوب بندی سود استفاده می‌کنند. به علاوه، کانون تنظیمی ارتقای رهبران موجب تعدیل این رابطه می‌شود به طوری که این اثر برای پیروان با دیدگاه ارتقایی پایین صدق می‌کند نه برای افراد با دیدگاه ارتقایی بالا. یافته‌های ما، به توسعه دانش UBP کمک کرده و از این روی مکانیسم‌های نظری را برای توضیح زمان وقوع رفتار ارائه کرده و به تقویت تئوری رهبری و تحقیقاتب ر روی تصمیم گیری اخلاقی کمک می‌کند.

Title: The Effect of Leadership Style, Framing, and Promotion Regulatory Focus on Unethical Pro-Organizational Behavior

Abstract

The goal of this paper is to examine the impact of leadership and promotion regulatory focus on employees’ willingness to engage in unethical pro-organizational behavior (UPB; Umphress and Bingham, J Appl. Psychol 95:769–780, 2011). Building from a person–situation interactionist perspective, we investigate the interaction of leadership style and how leaders frame messages, as well as test a three-way interaction with promotion focus. Using an experimental design, we found that inspirational and charismatic transformational leaders elicited higher levels of UPB than transactional leaders when the leaders used loss framing, but not gain framing. Furthermore, followers’ promotion regulatory focus moderated this relationship such that the effect held for followers with low promotion focus, but not for individuals with high promotion focus. Our findings extend the understanding of UPB, offer theoretical mechanisms to explain when this behavior occurs, and contribute to leadership theory and research on ethical decision making.

دیدگاهها بسته است.

محصولات مشابه
کیتوزان و مشتقات آن برای کاربردهای مهندسی بافت
خـریـد محـصـول
مروری بر فرایند تولید داروی جدید
خـریـد محـصـول
بررسی اثرات شیوه های مدیریت زنجیره تامین بر مزیت رقابتی و عملکرد سازمانی
خـریـد محـصـول
اثر روش‌های استقرار گیاه و تیمارهای کنترل علف هرز بر مدیریت علف هرز و عملکرد برنج
خـریـد محـصـول
بررسی ریشه نام OROBANCHE FOETIDA POIR در مطالعات گیاه شناسی فرانسه
خـریـد محـصـول
غلظت فلزات سنکین در شبکه آب آشامیدنی مشهد
خـریـد محـصـول
اثرات فیتواستروژن بر تغییر جنسیت لارو تیلاپیای نیل (Oreochromis niloticus)
خـریـد محـصـول
اثر سطوح نسبت کربن به نیتروژن و تراکم Labeo victorianus
خـریـد محـصـول
توسعه و اعتبارسنجی پرسشنامه شرم و گناه
خـریـد محـصـول
تربیت گذشته نگرانه، روابط خواهر و برادر و عزت نفس
خـریـد محـصـول
ثبت اختراع یا انتشار مقاله

ثبت اختراع یا انتشار مقاله کدام اول باید انجام شود؟ پژوهشگران منابع مالی و غیر مالی بسیاری را صرف انجام تحقیقات و پژوهش ها میکنند و امکان دارد تعدادی از آنها تبدیل به دستاوردها و فناوری های نو گردد. محققان این نتایج را به سرعت در مقالات علمی ملی و بین المللی منتشر و به آن افتخار میکنند. اما باید مد نظر داشت، چنانچه دستاورد پژوهشی امکان تبدیل شدن به یک محصول یا فرآیند قابل استفاده و تولید در صنعت را داشته باشد، هر گونه انتشار عمومی از جمله مقاله باعث از دست رفتن شرط جدید بودن و در نتیجه عدم امکان ثبت فناوری به عنوان اختراع خواهد شد.

در نتیجه محققان و پژوهشگران باید پیش از هرگونه افشاء عمومی آن دسته از نتایج تحقیقاتی که شرایط ثبت اختراع را دارا می باشد به صورت اظهارنامه اختراع در اداره مربوطه ثبت و سپس نسبت به انتشار آنها اقدام کنند. امکان دارد مراحل ثبت اختراع چندین ماه به طول بیانجامد که انتشار مقاله (و مانند آن) پس از تاریخ ثبت اظهارنامه اختراع مشکلی را در فرآیند ثبت اختراع بوجود نمی آورد.

از آنجا که برخی دستاورد ها مانند روشهای تشخیص بیماری و نوآوری های مدیریتی قابلیت ثبت اختراع بین المللی و ملی را ندارند، محققان بدون نگرانی میتوانند انتشار در مقالات داخلی و خارجی را به عنوان اولین گزینه جهت کسب افتخار دست یابی به این قبیل پژوهشها انتخاب کنند.

در اولین مرحله از شروع یک تحقیق جدید نیاز است منابع مختلفی جستجو شود تا جدید بودن ایده مورد بررسی قرار گیرد. یکی از بهترین منابع جهت جستجو، جستجوی اختراع های ثبت شده است. پایگاه های جستجوی پتنت به محقق کمک میکند پیشینه تحقیق خود را مورد بررسی قرار دهد تا مطمئن شود کار تکراری انجام نمیدهد. لیست اختراعات ثبت شده در ایران در طبقه بندی بین المللی A که شامل اختراعات حوزه نیاز ها بشری شامل کشاوری، مواد غذایی، کالاهای خانگی یا شخصی، بهداشت و سرگرمی را میتوانید در پایگاه جستجوی دارایی های فکریدارکوب مشاهده کنید.
برو بالا