light box
امتیاز 2.58 ارزیابی تأثیر آموزش زیست محیطی بر رفتار سازگار با محیط زیست">

نوع فایل : word
تعداد صفحات ترجمه تایپ شده با فرمت ورد با قابلیت ویرایش : 27
تعداد کلمات : 10000
مجله : sustainability
انتشار : 2021
ترجمه متون داخل جداول : ترجمه شده است
درج جداول در فایل ترجمه : درج شده است
منابع داخل متن : به صورت فارسی درج شده است
کیفیت ترجمه : بالا
دسته بندی :
برچسب ها : ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ،

عنوان فارسی مقاله:ارزیابی تأثیر آموزش زیست محیطی بر رفتار سازگار با محیط زیست دانشجویان دانشگاه در پاکستان: نقش‌های مسئولیت زیست‌محیطی و ارزش‌های اسلامی

چکیده

با افزایش مشکلات زیست محیطی جهانی، شواهد معنی داری اکنون نشان می دهد که آموزش زیست محیطی می تواند رفتار سازگار با محیط زیست دانشجویان را به طور معنی داری تحت تاثیر قرار دهد. پرداختن به مشکلات زیست محیطی فزاینده مستلزم درک بهتر روابط بین آموزش محیطی متمرکز و صریح، مسئولیت زیست محیطی و ارزش های دینی است. مطالعه حاضر با استفاده از بینش های نظریه حفاظت از منابع، رابطه بین آموزش زیست محیطی و رفتار سازگار با محیط زیست را بررسی کرد. رابطه بین متغیرهای ذکر شده در بالا برای تعیین تأثیر واسطه ای مسئولیت زیست محیطی و تأثیر تعدیل کننده ارزش های اسلامی مورد بررسی قرار گرفت. از طریق یک رویکرد مقطعی، داده ها از ۴۱۳ دانشجو جمع آوری شد. داده ها با استفاده از تکنیک های تحلیلی مانند “مدل سازی معادلات ساختاری” و “PROCESS” مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. یافته‌های این مطالعه   مدل مفهومی پیش‌بینی‌شده   که نشان می‌دهد آموزش محیطی به طور مثبت با رفتار سازگار با محیط‌زیست مرتبط است را تایید می کند. علاوه بر این، مسئولیت زیست محیطی تا حدی رابطه فوق را تعدیل کرد، در حالی که ارزش های اسلامی به طور مثبت روابط بین آموزش محیط زیست و رفتار سازگار با محیط زیست و همچنین بین آموزش محیط زیست و مسئولیت زیست محیطی را تعدیل کرد. این یافته ها بر نقش حیاتی آموزش زیست محیطی و ارزش های اسلامی در درک رفتارهای اکولوژیکی دانشجویان مسلمان تاکید می کند.

Title: Evaluating the Impact of Environmental Education on Ecologically Friendly Behavior of University Students in Pakistan: The Roles of Environmental Responsibility and Islamic Values

Abstract

 With increasing global environmental problems, considerable evidence now suggests that environmental education can influence students’ ecologically friendly behavior significantly. Addressing increased environmental problems requires better understanding of the relations between focused and explicit environmental education, environmental responsibility, and religious values. The current study examined the relationship between environmental education and ecologically friendly behavior, utilizing insights from resource conservation theory. The relationship between the variables mentioned above was examined to determine the mediating effect of environmental responsibility and the moderating effect of Islamic values. Through a cross-sectional approach, data were gathered from 413 university students. The data were analyzed using analytical techniques such as “structural equation modeling” and “PROCESS.” The study’s findings support the predicted conceptual model, indicating that environmental education was positively related to environmentally friendly behavior. Furthermore, environmental responsibility partially mediated the relationship above, whereas Islamic values positively moderated the relationships between environmental education and ecologically friendly behavior as well as between environmental education and environmental responsibility. These findings emphasize the critical role of environmental education and Islamic values in comprehending the ecological behaviors of Muslim students.

دیدگاهها بسته است.

محصولات مشابه
کمبود(نقص) توجه و علائم ADHD در بزرگسالان مبتلا به بیماری فابری – یک مطالعه آزمایشی
خـریـد محـصـول
مرزهای جدید در مدیریت سرطان رکتوم اولیه و پیشرفته
خـریـد محـصـول
ریسک میوکاردیت و پریکاردیت در بزرگسالان جوان به دنبال واکسیناسیون mRNA COVID-19
خـریـد محـصـول
بروز میوکاردیت و پریکاردیت در بیماران واکسینه نشده پس از کووید-۱۹
خـریـد محـصـول
الگوریتم ازدحام آفتاب پرست کارآمد برای مسئله توزیع بار اقتصادی
خـریـد محـصـول
فرآیند بازآفرینی شهری: مورد یک مجتمع مسکونی در حومه رم، ایتالیا
خـریـد محـصـول
رابطه پویا بین شاخص سهام و قیمت دارایی: تجزیه و تحلیل بلندمدت
خـریـد محـصـول
تشخیص بیماری پوسیدگی طوقه در گندم در شرایط محیطی کنترل شده
خـریـد محـصـول
بکارگیری بهینه سازی برای حمایت از مدیریت تطبیقی آب رودخانه ها
خـریـد محـصـول
شاخص فعالیت آروماتاز پلاسما، گنادوتروپین و استرون با سندرم شکنندگی در زنان یائسه
خـریـد محـصـول
ثبت اختراع یا انتشار مقاله

در اولین مرحله از شروع یک تحقیق جدید نیاز است منابع مختلفی جستجو شود تا جدید بودن ایده مورد بررسی قرار گیرد. یکی از بهترین منابع جهت جستجو، لیست اختراع های ثبت شده است. پایگاه های جستجوی پتنت به محقق کمک میکند پیشینه تحقیق خود را مورد بررسی قرار دهد تا مطمئن شود کار تکراری انجام نمیدهد. سامانه جستجوگر مالکیت فکری دارکوب به تازگی از پایگاه جستجو علائم تجاری خود نیز رونمایی کرده است که دارای امکانات تخصصی فراوانی می باشد.

ثبت اختراع یا انتشار مقاله کدام اول باید انجام شود؟ پژوهشگران منابع مالی و غیر مالی بسیاری را صرف انجام تحقیقات و پژوهش ها میکنند و امکان دارد تعدادی از آنها تبدیل به دستاوردها و فناوری های نو گردد. محققان این نتایج را به سرعت در مقالات علمی ملی و بین المللی منتشر و به آن افتخار میکنند. اما باید مد نظر داشت، چنانچه دستاورد پژوهشی امکان تبدیل شدن به یک محصول یا فرآیند قابل استفاده و تولید در صنعت را داشته باشد، هر گونه انتشار عمومی از جمله مقاله باعث از دست رفتن شرط جدید بودن و در نتیجه عدم امکان ثبت فناوری به عنوان اختراع خواهد شد.

در نتیجه محققان و پژوهشگران باید پیش از هرگونه افشاء عمومی آن دسته از نتایج تحقیقاتی که شرایط ثبت اختراع را دارا می باشد به صورت اظهارنامه اختراع در اداره مربوطه ثبت و سپس نسبت به انتشار آنها اقدام کنند. امکان دارد مراحل ثبت اختراع چندین ماه به طول بیانجامد که انتشار مقاله (و مانند آن) پس از تاریخ ثبت اظهارنامه اختراع مشکلی را در فرآیند ثبت اختراع بوجود نمی آورد.

از آنجا که برخی دستاورد ها مانند روشهای تشخیص بیماری و نوآوری های مدیریتی قابلیت ثبت اختراع بین المللی و ملی را ندارند، محققان بدون نگرانی میتوانند انتشار در مقالات داخلی و خارجی را به عنوان اولین گزینه جهت کسب افتخار دست یابی به این قبیل پژوهشها انتخاب کنند.

 
برو بالا