light box
امتیاز 2.58 روندها و الگوهای آموزش از راه دور (۲۰۱۴-۲۰۱۹): تلفیقی از مقالات علمی">

نوع فایل : word
تعداد صفحات ترجمه تایپ شده با فرمت ورد با قابلیت ویرایش : 21
تعداد کلمات : 7800
مجله : International Review of Research in Open and Distributed Learning
انتشار : 2021
ترجمه متون داخل جداول : ترجمه شده است
درج جداول در فایل ترجمه : درج شده است
منابع داخل متن : به صورت فارسی درج شده است
کیفیت ترجمه : طلایی
دسته بندی : ،
برچسب ها : ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ،

عنوان فارسی مقاله:روندها و الگوهای آموزش از راه دور (۲۰۱۴-۲۰۱۹): تلفیقی از مقالات علمی و دیداری سازی چشم انداز فکری

 چکیده

  زمینه آموزش از راه دور (DE) پویا است و دائما در حال پیشرفت است. با توجه به تغییرات حوزه های اجتماعی-فرهنگی ، جمعیت شناختی ، سیاسی و تکنولوژیکی منعکس و سازگار می شود. بنابراین ، برای آگاهی بهتر از تحقیقات آینده ، نیاز به درک فعالیتهای گذشته و حال در این زمینه وجود دارد. هدف اصلی این مطالعه بررسی تحقیقات DE از طریق روش های داده کاوی و تجزیه و تحلیل ، استفاده از تجزیه و تحلیل شبکه های اجتماعی (SNA) و متن کاوی برای انجام تجزیه و تحلیل کتابشناختی بود. یافته ها سه زمینه اصلی تحقیق DE را برجسته کرد: (الف) مسائل مربوط به آموزش باز ؛ (ب) طراحی ، پشتیبانی و تضمین کیفیت DE آنلاین ؛ و (ج) پیاده سازی و استفاده از فناوری آموزشی ، رسانه ها و ابزارهای دیجیتالی. SNA داده های کتاب سنجی مشارکتهای نظری محوری را مشخص کرده است ، از جمله اینکه زمینه های آموزش از راه دور و فناوری آموزشی به هم نزدیک می شوند. این مقاله با توصیه هایی برای جهت تحقیقات آینده خاتمه می یابد(روندها و الگوهای آموزش).

Title: Trends and Patterns in Distance Education (2014–2019): A Synthesis of Scholarly Publications and a Visualization of the Intellectual Landscape

  Abstract

 The field of distance education (DE) is dynamic and constantly evolving; it reflects and adapts according to changes in socio-cultural, demographic, political, and technological domains. Thus, there is a need to understand past and present activities in the field, in order to better inform future research. The main purpose of this study was to examine DE research through data mining and analytics approaches, using social network analysis (SNA) and text mining to conduct a bibliographic analysis. The findings highlighted three main strands of DE research: (a) issues related to open education; (b) the design, support, and quality assurance of online DE; and (c) the implementation and use of educational technology, media, and digital tools. SNA of the bibliometric data identified pivotal theoretical contributions, including that the fields of distance education and educational technology converge. The article concludes with recommendations for future research directions.

    دیدگاهها بسته است.

    محصولات مشابه
    عملکرد زیست محیطی شرکت و ارزش شرکت – با استفاده از معیارهای انتشار آلودگی
    خـریـد محـصـول
    اندازه گیری کمی عدم قطعیت بارندگی و تبخیر و تعرق در مدل‌سازی بارش-رواناب
    خـریـد محـصـول
    فیزیولوژی تنش غرقابی در جو
    خـریـد محـصـول
    ارزش مصرف، نوآوری مصرف کننده و پذیرش محصول جدید: شواهد تجربی از ویتنام
    خـریـد محـصـول
    کیفیت پایین خواب و خواب آلودگی در روز در متخصصان بهداشت: شیوع و عوامل مرتبط
    خـریـد محـصـول
    پریکاردیت حاد پس از مداخله عروق کرونر از راه پوست: کیس ریپورت
    خـریـد محـصـول
    آگاهی موقعیتی: تکنیک ها، چالش ها و چشم اندازها
    خـریـد محـصـول
    چگونه از مشکلات رایج اجرای فناوری اطلاعات سلامت جلوگیری کنیم
    خـریـد محـصـول
    ارزیابی هوشیاری و توجه پایدار در بزرگسالان مبتلا به ADHD
    خـریـد محـصـول
    کمبود(نقص) توجه و علائم ADHD در بزرگسالان مبتلا به بیماری فابری – یک مطالعه آزمایشی
    خـریـد محـصـول
    ثبت اختراع یا انتشار مقاله

    در اولین مرحله از شروع یک تحقیق جدید نیاز است منابع مختلفی جستجو شود تا جدید بودن ایده مورد بررسی قرار گیرد. یکی از بهترین منابع جهت جستجو، لیست اختراع های ثبت شده است. پایگاه های جستجوی پتنت به محقق کمک میکند پیشینه تحقیق خود را مورد بررسی قرار دهد تا مطمئن شود کار تکراری انجام نمیدهد. سامانه جستجوگر مالکیت فکری دارکوب به تازگی از پایگاه جستجو علائم تجاری خود نیز رونمایی کرده است که دارای امکانات تخصصی فراوانی می باشد.

    ثبت اختراع یا انتشار مقاله کدام اول باید انجام شود؟ پژوهشگران منابع مالی و غیر مالی بسیاری را صرف انجام تحقیقات و پژوهش ها میکنند و امکان دارد تعدادی از آنها تبدیل به دستاوردها و فناوری های نو گردد. محققان این نتایج را به سرعت در مقالات علمی ملی و بین المللی منتشر و به آن افتخار میکنند. اما باید مد نظر داشت، چنانچه دستاورد پژوهشی امکان تبدیل شدن به یک محصول یا فرآیند قابل استفاده و تولید در صنعت را داشته باشد، هر گونه انتشار عمومی از جمله مقاله باعث از دست رفتن شرط جدید بودن و در نتیجه عدم امکان ثبت فناوری به عنوان اختراع خواهد شد.

    در نتیجه محققان و پژوهشگران باید پیش از هرگونه افشاء عمومی آن دسته از نتایج تحقیقاتی که شرایط ثبت اختراع را دارا می باشد به صورت اظهارنامه اختراع در اداره مربوطه ثبت و سپس نسبت به انتشار آنها اقدام کنند. امکان دارد مراحل ثبت اختراع چندین ماه به طول بیانجامد که انتشار مقاله (و مانند آن) پس از تاریخ ثبت اظهارنامه اختراع مشکلی را در فرآیند ثبت اختراع بوجود نمی آورد.

    از آنجا که برخی دستاورد ها مانند روشهای تشخیص بیماری و نوآوری های مدیریتی قابلیت ثبت اختراع بین المللی و ملی را ندارند، محققان بدون نگرانی میتوانند انتشار در مقالات داخلی و خارجی را به عنوان اولین گزینه جهت کسب افتخار دست یابی به این قبیل پژوهشها انتخاب کنند.

     
    برو بالا