light box
امتیاز 2.65 رابطه بین سبک تربیتی و دستاورد تحصیلی در نوجوانان ایرانی">

نوع فایل : word
تعداد صفحات : 9
تعداد کلمات : 2400
مجله : Asian Social Science
انتشار : 2012
ترجمه ی متون جدول : ترجمه شده است
درج جداول در فایل ترجمه : درج شده است
منابع داخل متن : به صورت فارسی درج شده است
کیفیت ترجمه : طلایی
فونت ترجمه : ب نازنین 12
دسته بندی :
برچسب ها : ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ،

 عنوان فارسی مقاله:رابطه بین سبک تربیتی و دستاورد تحصیلی در میان نوجوانان ایرانی در سیرجان

 چکیده

 هدف این مطالعه تعیین رابطه بین سبک‌های تربیتی و دستاورد تحصیلی در میان نوجوانان ایرانی است. شرکت کننده‌ها شامل ۳۸۲ دانش آموز دبیرستانی (۲۵۱ دختر و ۱۳۱ پسر) با سن ۱۵ تا ۱۸ سال بودند که از دبیرستان‌های ایرانی انتخاب شدند. ابزار مورد استفاده برای اندازه گیری سبک تربیتی، مقیاس سبک تربیتی بامریند (۱۹۹۱) بود. نتایج نشان داد که سبک تربیتی مقتدرانه یا آمرانه همبستگی مثبت و معنی داری با پیشرفت تحصیلی دارد. نتایج مطالعه هم چنین نشان داد که رابطه معنی داری بین سبک تربیتی مستبدانه و پیشرفت تحصیلی وجود ندارد. نتایج این مطالعه بیانگر آن است که پیشرفت تحصیلی در میان نوجوانان از طریق سبک تربیتی مثبت بهبود می‌یابد. از این روی توصیه می‌شود که والدین به مهارت‌ها و دانش‌های متناسب با نیازها و رشد بچه‌های خود مجهز شوند.

TITLE: Relationship between Parenting Style and Academic Achievement among Iranian Adolescents in Sirjan

 

    ثبت دیدگاه

      • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
      • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
      • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

    برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

    محصولات مشابه
    مطالعه ی بازاریابی گردشگری
    خـریـد محـصـول
    انتقال ژن افقی از آگروباکتریوم به گیاهان
    خـریـد محـصـول
    بررسی تداخل بین پرده‌های مغناطیسی جراحی و پیس میکر ها یا ضربان ساز ها
    خـریـد محـصـول
    تشریح و آشکارسازی همه گیری کوید-۱۰(COVID-19)
    خـریـد محـصـول
    سلامت روان در کانادا: کوید-۱۹(COVID-19) و فراتر از آن
    خـریـد محـصـول
    کروناویروس(COVID-19) و اضطراب: ارزیابی اثرات روان شناختی بیماری های مسری
    خـریـد محـصـول
    آیا ترس از کروناویروس(COVID-19) باعث تحریک اضطراب و نگرانی شغلی آینده می شود؟
    خـریـد محـصـول
    چاقی و کروناویروس(COVID-19): دو روی یک سکه
    خـریـد محـصـول
    تأثیر کوید-۱۹(COVID-19) بر روی سلامت روان عمومی و اثر خنثی کننده حس انسجام
    خـریـد محـصـول
    اثرات کوید-۱۹(COVID-19 یاکروناویروس) بر روی اضطراب، افسردگی
    خـریـد محـصـول
    ثبت اختراع یا انتشار مقاله

    ثبت اختراع یا انتشار مقاله کدام اول باید انجام شود؟ پژوهشگران منابع مالی و غیر مالی بسیاری را صرف انجام تحقیقات و پژوهش ها میکنند و امکان دارد تعدادی از آنها تبدیل به دستاوردها و فناوری های نو گردد. محققان این نتایج را به سرعت در مقالات علمی ملی و بین المللی منتشر و به آن افتخار میکنند. اما باید مد نظر داشت، چنانچه دستاورد پژوهشی امکان تبدیل شدن به یک محصول یا فرآیند قابل استفاده و تولید در صنعت را داشته باشد، هر گونه انتشار عمومی از جمله مقاله باعث از دست رفتن شرط جدید بودن و در نتیجه عدم امکان ثبت فناوری به عنوان اختراع خواهد شد.

    در نتیجه محققان و پژوهشگران باید پیش از هرگونه افشاء عمومی آن دسته از نتایج تحقیقاتی که شرایط ثبت اختراع را دارا می باشد به صورت اظهارنامه اختراع در اداره مربوطه ثبت و سپس نسبت به انتشار آنها اقدام کنند. امکان دارد مراحل ثبت اختراع چندین ماه به طول بیانجامد که انتشار مقاله (و مانند آن) پس از تاریخ ثبت اظهارنامه اختراع مشکلی را در فرآیند ثبت اختراع بوجود نمی آورد.

    از آنجا که برخی دستاورد ها مانند روشهای تشخیص بیماری و نوآوری های مدیریتی قابلیت ثبت اختراع بین المللی و ملی را ندارند، محققان بدون نگرانی میتوانند انتشار در مقالات داخلی و خارجی را به عنوان اولین گزینه جهت کسب افتخار دست یابی به این قبیل پژوهشها انتخاب کنند.

    در اولین مرحله از شروع یک تحقیق جدید نیاز است منابع مختلفی جستجو شود تا جدید بودن ایده مورد بررسی قرار گیرد. یکی از بهترین منابع جهت جستجو، جستجوی اختراع های ثبت شده است. پایگاه های جستجوی پتنت به محقق کمک میکند پیشینه تحقیق خود را مورد بررسی قرار دهد تا مطمئن شود کار تکراری انجام نمیدهد.
    برو بالا