light box
امتیاز 2.58 تغییر اقلیم، سبک زندگی مصرف کننده و استراتژی های مشروعیت بخشی">

نوع فایل : word
تعداد صفحات ترجمه تایپ شده با فرمت ورد با قابلیت ویرایش : 25
تعداد کلمات : 13000
مجله : European Management Journal
انتشار : 2021
ترجمه متون داخل جداول : ترجمه شده است
درج جداول در فایل ترجمه : درج شده است
منابع داخل متن : به صورت فارسی درج شده است
کیفیت ترجمه : طلایی
دسته بندی : ،
برچسب ها : ، ، ، ، ، ، ، ،

عنوان فارسی مقاله:تغییر اقلیم، سبک زندگی مصرف کننده و استراتژی های مشروعیت بخشی شرکت های پایداری گرا

 چکیده

  این مطالعه به بررسی ارتباط بین تغییرات آب و هوایی، سبک زندگی مصرف‌کننده و استراتژی‌های مشروعیت شرکت‌های پایدار می‌پردازد. یافته‌های ما بینش جدیدی را در مورد این حوزه تحت تحقیق بر اساس مطالعات موردی کیفی چهار شرکت شمال اروپا که در زمینه‌های صنعتی و مصرف‌کننده فعالیت می‌کنند، ارائه می‌دهد. ما متوجه شدیم که آگاهی از تغییرات اقلیمی یک محرک اصلی برای تمام فعالیت‌های متمرکز بر پایداری شرکت‌های موردی است، اما پویایی‌ها متفاوت بود. دستیابی به مشروعیت سیاسی-اجتماعی به عنوان یک عامل مهم برای شرکت‌های موردی که در بخش انرژی فعالیت می‌کنند، ظاهر می‌شود، به‌ویژه که به مشوق‌های دولتی و فشارهای قانونی مرتبط می‌شود. با این حال، مشروعیت شناختی برای آنها نیز به طور فزاینده ای مهم است، و شرکت ها در تلاش هستند تا با سبک زندگی مصرف کنندگان خود نیز ارتباط برقرار کنند. به نوبه خود، برای شرکت های موردی که در صنعت مصرف کننده (پوشاک) فعالیت می کنند، عملکرد و استفاده از محصولات برجسته می شود حتی اگر مشروعیت شناختی مبتنی بر پیوند با سبک زندگی مصرف کنندگان آنها قابل مشاهده باشد. در نهایت، یافته‌ها نشان می‌دهد که علیرغم اینکه سبک زندگی پایدار به طور فزاینده‌ای مهم است و در استراتژی‌ها و شیوه‌های شرکت بهتر شناخته می‌شود، سایر جنبه‌های عملی اجرای موفقیت‌آمیز کسب‌وکار در یک بازار بسیار رقابتی مرتبط هستند. ایجاد مشروعیت به گونه ای که رویکردهای مختلف را در بر گیرد و توجیه کند، بنابراین، به عنوان عامل اتصال بین تغییر رفتار مصرف کننده و رویه های شرکت طرفدار محیط زیست ظاهر می شود(سبک زندگی مصرف کننده و استراتژی).

Title: Climate change, consumer lifestyles and legitimation strategies of sustainability-oriented firms

Abstract

 This study explores the links between climate change, consumer lifestyles, and legitimation strategies of sustainable firms. Our findings offer new insight into this under-researched area based on qualitative case studies of four Nordic firms operating in industrial and consumer contexts. We find that climate change consciousness is a major driver for all case firms’ sustainability-focused operations, but the dynamics differed. Achieving sociopolitical legitimacy emerges as an important factor for the case firms operating in the energy sector, especially as it connects to government incentives and regulative pressures. However, cognitive legitimacy is increasingly important for them also, and the firms are trying to connect to their consumers’ lifestyles as well. In turn, for the case firms operating in the consumer (clothing) industry, functionality and the use of products are highlighted even though cognitive legitimacy based on linking to their consumers’ lifestyle is visible. Finally, the findings reveal that despite thesustainable lifestyles are increasingly important and better recognized in firm strategies and practices, other practicalities of running the business successfully in a highly competitive marketplace are relevant. Building legitimacy in such a way that captures and justifies different approaches, therefore, emerges as the connecting factor between the changing consumer behavior and pro-environmental firm practices.

      دیدگاهها بسته است.

      محصولات مشابه
      کمبود(نقص) توجه و علائم ADHD در بزرگسالان مبتلا به بیماری فابری – یک مطالعه آزمایشی
      خـریـد محـصـول
      مرزهای جدید در مدیریت سرطان رکتوم اولیه و پیشرفته
      خـریـد محـصـول
      ریسک میوکاردیت و پریکاردیت در بزرگسالان جوان به دنبال واکسیناسیون mRNA COVID-19
      خـریـد محـصـول
      بروز میوکاردیت و پریکاردیت در بیماران واکسینه نشده پس از کووید-۱۹
      خـریـد محـصـول
      الگوریتم ازدحام آفتاب پرست کارآمد برای مسئله توزیع بار اقتصادی
      خـریـد محـصـول
      فرآیند بازآفرینی شهری: مورد یک مجتمع مسکونی در حومه رم، ایتالیا
      خـریـد محـصـول
      رابطه پویا بین شاخص سهام و قیمت دارایی: تجزیه و تحلیل بلندمدت
      خـریـد محـصـول
      تشخیص بیماری پوسیدگی طوقه در گندم در شرایط محیطی کنترل شده
      خـریـد محـصـول
      بکارگیری بهینه سازی برای حمایت از مدیریت تطبیقی آب رودخانه ها
      خـریـد محـصـول
      ارزیابی تأثیر آموزش زیست محیطی بر رفتار سازگار با محیط زیست
      خـریـد محـصـول
      ثبت اختراع یا انتشار مقاله

      در اولین مرحله از شروع یک تحقیق جدید نیاز است منابع مختلفی جستجو شود تا جدید بودن ایده مورد بررسی قرار گیرد. یکی از بهترین منابع جهت جستجو، لیست اختراع های ثبت شده است. پایگاه های جستجوی پتنت به محقق کمک میکند پیشینه تحقیق خود را مورد بررسی قرار دهد تا مطمئن شود کار تکراری انجام نمیدهد. سامانه جستجوگر مالکیت فکری دارکوب به تازگی از پایگاه جستجو علائم تجاری خود نیز رونمایی کرده است که دارای امکانات تخصصی فراوانی می باشد.

      ثبت اختراع یا انتشار مقاله کدام اول باید انجام شود؟ پژوهشگران منابع مالی و غیر مالی بسیاری را صرف انجام تحقیقات و پژوهش ها میکنند و امکان دارد تعدادی از آنها تبدیل به دستاوردها و فناوری های نو گردد. محققان این نتایج را به سرعت در مقالات علمی ملی و بین المللی منتشر و به آن افتخار میکنند. اما باید مد نظر داشت، چنانچه دستاورد پژوهشی امکان تبدیل شدن به یک محصول یا فرآیند قابل استفاده و تولید در صنعت را داشته باشد، هر گونه انتشار عمومی از جمله مقاله باعث از دست رفتن شرط جدید بودن و در نتیجه عدم امکان ثبت فناوری به عنوان اختراع خواهد شد.

      در نتیجه محققان و پژوهشگران باید پیش از هرگونه افشاء عمومی آن دسته از نتایج تحقیقاتی که شرایط ثبت اختراع را دارا می باشد به صورت اظهارنامه اختراع در اداره مربوطه ثبت و سپس نسبت به انتشار آنها اقدام کنند. امکان دارد مراحل ثبت اختراع چندین ماه به طول بیانجامد که انتشار مقاله (و مانند آن) پس از تاریخ ثبت اظهارنامه اختراع مشکلی را در فرآیند ثبت اختراع بوجود نمی آورد.

      از آنجا که برخی دستاورد ها مانند روشهای تشخیص بیماری و نوآوری های مدیریتی قابلیت ثبت اختراع بین المللی و ملی را ندارند، محققان بدون نگرانی میتوانند انتشار در مقالات داخلی و خارجی را به عنوان اولین گزینه جهت کسب افتخار دست یابی به این قبیل پژوهشها انتخاب کنند.

       
      برو بالا