سرمایه اجتماعی و قصد کارآفرینی | دانلود مقاله تخصصی | متن به فارسی | | متن به فارسی | ترجمه مقالات و متون علمی
light box
امتیاز 2.58 سرمایه اجتماعی و قصد کارآفرینی: شواهد تجربی از جامعه روستایی پاکستان">

نوع فایل : word
تعداد صفحات ترجمه تایپ شده با فرمت ورد با قابلیت ویرایش : 21
تعداد کلمات : 6800
مجله : Journal of Global Entrepreneurship Research
انتشار : 2019
ترجمه متون داخل جداول : ترجمه شده است
درج جداول در فایل ترجمه : درج شده است
منابع داخل متن : به صورت فارسی درج شده است
کیفیت ترجمه : طلایی
دسته بندی : ،
برچسب ها : ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ،

عنوان فارسی مقاله:سرمایه اجتماعی و قصد کارآفرینی: شواهد تجربی از جامعه روستایی پاکستان

چکیده

درک اهداف پیشین کارآفرینی در توسعه کارآفرینی در یک منطقه حیاتی است. کارآفرینی به عنوان یکی از عناصر مهم توسعه اقتصادی محلی در نظر گرفته شده است که می تواند برای حل مسائل فقر و کمبود فرصت های معیشتی در مناطق روستایی جهان مورد استفاده قرار گیرد. این مطالعه تأثیر سرمایه اجتماعی را بر اهداف کارآفرینی در مناطق روستایی پاکستان بررسی می کند. برای این منظور ، یک نمونه نماینده از ۳۲۵ پاسخ دهنده از جامعه روستایی در گیلگیت-بالتستان انتخاب شده است. مدل ساخته شده با استفاده از روش حداقل مربعات جزئی تخمین زده شده است و نتایج نشان می دهد که سرمایه اجتماعی با شکل گیری مطلوبیت درک شده ، خودکارآمدی ادراک شده و هنجارهای اجتماعی ادراک شده نسبت به کارآفرینی تأثیر مثبت قابل توجهی بر اهداف کارآفرینی دارد. این مطالعه توصیه می کند باید به جامعه روستایی پاکستان در مورد پتانسیل فرصت های کارآفرینی آگاهی داده شود و چنین برنامه های آگاهی از مزایای منحصر به فردی برای بخش های مختلف جامعه روستایی برخوردار است. زنان ، افراد بیکار و به ویژه نسل های جوان ممکن است از حداکثر مزایا بهره مند شوند زیرا مردم مناطق کوهستانی از قبل گزینه های درآمد محدودی دارند. در چنین شرایطی ، توسعه اهداف کارآفرینی جامعه کوهستانی در گیلگیت-بالتستان منجر به درک مزایای شروع فعالیت های خود ، کسب مزایای اقتصادی و کمک به درآمد خانوارها می شود(سرمایه اجتماعی و قصد کارآفرینی).

Title: Social capital and entrepreneurial intention: empirical evidence from rural community of Pakistan

Abstract

 Understanding the antecedents of the entrepreneurial intentions is vital in development of entrepreneurship in a region. Entrepreneurship is considered as one of the important elements of local economic development which can be used to address the issues of poverty and scarcity of livelihood opportunities in rural areas of the world. This study investigates the influence of social capital on entrepreneurial intentions in rural area of Pakistan. For this purpose, a representative sample of 325 respondents has been selected from rural community in Gilgit-Baltistan. The constructed model has been estimated using the partial least square method and the results show that social capital has significant positive impact on entrepreneurial intentions by forming perceived desirability, perceived self-efficacy, and perceived social norms towards entrepreneurship. This study recommends rural community of Pakistan should be given awareness about the potential of entrepreneurship opportunities and such awareness programs have unique advantages to various segments of rural community. Women, unemployed individuals, and younger generations in particular may get the maximum benefits as people in mountainous regions have already limited earning options. In such a case, developing entrepreneurial intentions of the mountain community in Gilgit-Baltistan leads to understandings of benefits of initiating their own ventures, get economic advantages, and contribute to households’ income.

دیدگاهها بسته است.

محصولات مشابه
ارزیابی اقتصادی آبیاری با آب شیرین شده دریا در تولید گوجه فرنگی گلخانه ای در جنوب اسپانیا
خـریـد محـصـول
نقش درمانی پپتیدهای ضد میکروبی در دیابت ملیتوس(شیرین)
خـریـد محـصـول
عوامل تعیین کننده حق الزحمه حسابرسی و نقش هیئت مدیره و ساختار مالکیت
خـریـد محـصـول
رشد جمعیت و بقایای حشره کش زنبورهای عسل در چشم انداز های کشاورزی گرمسیری
خـریـد محـصـول
اختلال کمبود توجه و بیش فعالی و اختلال دوقطبی: تشخیص، درمان
خـریـد محـصـول
ترانگزامیک اسید و عفونت مفاصل پری پروتز
خـریـد محـصـول
تشخیص عفونت اطراف پروتز
خـریـد محـصـول
بررسی پوشش آلبریچ برای بهینه‌سازی پنهان‌کاری صوتی(آکوستیک) زیردریایی‌ها
خـریـد محـصـول
کاربردهای هوش مصنوعی به عنوان یک روند مدرن برای دستیابی به نوآوری سازمانی
خـریـد محـصـول
رابطه بین اندازه شرکت و سودآوری با هموارسازی درآمد: شواهدی از شرکت‌های غذا و نوشیدنی
خـریـد محـصـول
ثبت اختراع یا انتشار مقاله

در اولین مرحله از شروع یک تحقیق جدید نیاز است منابع مختلفی جستجو شود تا جدید بودن ایده مورد بررسی قرار گیرد. یکی از بهترین منابع جهت جستجو، لیست اختراع های ثبت شده است. پایگاه های جستجوی پتنت به محقق کمک میکند پیشینه تحقیق خود را مورد بررسی قرار دهد تا مطمئن شود کار تکراری انجام نمیدهد. سامانه جستجوگر مالکیت فکری دارکوب به تازگی از پایگاه جستجو علائم تجاری خود نیز رونمایی کرده است که دارای امکانات تخصصی فراوانی می باشد.

ثبت اختراع یا انتشار مقاله کدام اول باید انجام شود؟ پژوهشگران منابع مالی و غیر مالی بسیاری را صرف انجام تحقیقات و پژوهش ها میکنند و امکان دارد تعدادی از آنها تبدیل به دستاوردها و فناوری های نو گردد. محققان این نتایج را به سرعت در مقالات علمی ملی و بین المللی منتشر و به آن افتخار میکنند. اما باید مد نظر داشت، چنانچه دستاورد پژوهشی امکان تبدیل شدن به یک محصول یا فرآیند قابل استفاده و تولید در صنعت را داشته باشد، هر گونه انتشار عمومی از جمله مقاله باعث از دست رفتن شرط جدید بودن و در نتیجه عدم امکان ثبت فناوری به عنوان اختراع خواهد شد.

در نتیجه محققان و پژوهشگران باید پیش از هرگونه افشاء عمومی آن دسته از نتایج تحقیقاتی که شرایط ثبت اختراع را دارا می باشد به صورت اظهارنامه اختراع در اداره مربوطه ثبت و سپس نسبت به انتشار آنها اقدام کنند. امکان دارد مراحل ثبت اختراع چندین ماه به طول بیانجامد که انتشار مقاله (و مانند آن) پس از تاریخ ثبت اظهارنامه اختراع مشکلی را در فرآیند ثبت اختراع بوجود نمی آورد.

از آنجا که برخی دستاورد ها مانند روشهای تشخیص بیماری و نوآوری های مدیریتی قابلیت ثبت اختراع بین المللی و ملی را ندارند، محققان بدون نگرانی میتوانند انتشار در مقالات داخلی و خارجی را به عنوان اولین گزینه جهت کسب افتخار دست یابی به این قبیل پژوهشها انتخاب کنند.

 
برو بالا