مدل سازی آماری انواع سوانح انتشار نفت خام ریلی و پیامدهای آن در ایالات متحده

نوع فایل : word

تعداد صفحات : 22

تعداد کلمات : 7900

مجله : Reliability Engineering and System Safety

انتشار : 2019

:

:

:

:

:

تاریخ انتشار
26 ژانویه 2020
دسته بندی
تعداد بازدیدها
812 بازدید
155,000 تومان

عنوان فارسی مقاله :مدل سازی آماری انواع سوانح انتشار نفت خام ریلی و پیامدهای آن در ایالات متحده

 

چکیده

 سوانح ریلی از جمله انتشار نفت خام از واگن‌های مخزنی قطار یک مسئله و نگرانی ایمنی می‌باشد. هدف این مطالعه، شناسایی و اندازه گیری کمی اثرات عوامل مختلف روی انواع و نیز پیامدها و اثرات آزاد شدن و انتشار نفت خام از قطار و بررسی اثرات آن‌ها بر روی هزینه‌های حاصله می‌باشد. دو مدل چند جمله‌ای مجزا برای انواع آزاد سازی (انتشار گاز، سرریز یا هر دو) و اثرات آزاد سازی (آتش سوزی، انفجار یاهیچ کدام) با احتمال بالای انتشار گاز، احتمال پایین آتش سوزی و انفجار و هزینه‌های پایین همراه است. سیستم مقاومت به سوراح شدن واگن‌های مخزنی و عایق واگن مخزنی موجب افزایش احتمال انتشار گاز شده است. افزایش مقدار نشتی و سرریز، افزایش احتمال آتش سوزی و انفجار نیز گزارش شده است. مدل‌های رگرسیون خطی دقیق، اثرات انواع و اثرات آزاد سازی و انتشار را روی هزینه‌های پس از انتشار بررسی کرده‌اند. اگرچه شواهد کافی در خصوص رابطه‌ی بین آزاد سازی و هزینه‌ها وجود ندارد، ولی آتش سوزی و انفجار به طور معنی داری موجب افزایش هزینه‌ها شده است. این یافته‌ها به تصمیم گیری در خصوص بهبود ایمنی حمل و نقل نفت خام با راه آهن کمک می‌کنند.

ادامه مطلب

راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.

Title: Statistical modeling of types and consequences of rail-based crude oil release incidents in the United States

Abstract: 

Rail incidents involving release of crude oil from train tank cars is a safety concern. The objectives of this study are identification and quantification of the impacts of different factors on types and consequences of crude oil release from trains, and investigation of the impacts of types and consequences of release on the resulting costs. Two separate multinomial models for types of release (gas dispersion, spillage or both) and consequences of release (fire, explosion or none), and one joint multinomial model were estimated using 10-year crude oil release data. Non-accident releases were associated with higher probability of gas dispersion, lower probability of fire and explosion, and lower costs. Tank car head puncture resistance system and tank car insulation increased the probability of gas dispersion. Increase in quantity of spillage, increased the probability of fire and explosion, significantly. Robust linear regression models captured the effects of types and consequences of release on postrelease costs. While sufficient evidence was not found regarding a relationship between types of release and costs, fires and explosions significantly increased the costs. These findings can assist decision-making regarding safety improvement of rail-based crude oil transportation.
دیدگاهتان را بنویسید