light box
امتیاز 2.93 یک روش تکراری برای حل پاسخ دینامیکی سیستم‌های متصل به وسایل نقلیه ریلی">

عنوان فارسی مقاله:یک روش تکراری برای حل پاسخ دینامیکی سیستم‌های متصل به وسایل نقلیه ریلی بر اساس پیش بینی نیروهای چرخ- ریل

 چکیده  

 یک روش تکراری بر اساس پیش بینی نیروهای چرخ- ریل برای تعیین پاسخ دینامیک و پویای سیستم وسیله نقلیه ریلی ارائه شده است. ایده کلیدی روش موجود، اصلاح ارزش یا مقدار آغازین هر مرحله در طی تکرار با پیش بینی است. روش تکراری مرسوم با تکرار مرحله فعلی در مقدار تبدیل شده قبلی نیروی چرخ- ریل شروع می‌شود. با این حال در این روش، نیروهای چرخ-ریل پیش بینی شد توسط پیش بین خطای حداقل مربعات وزنی به عنوان مقدار شروع برای مرحله فعلی استفاده می‌شود. معادلات حرکت وسیله نقلیه و زیر سیستم‌ها به طور جدا تثبیت شده و به طور مکرر حل می‌شوند. بر طبق پاسخ ریل و مجموع چرخ ها و با در نظر گرفتن ناهمواری مسیر، نیروهای ریل –چرخ پیش بینی شده با مدل تعامل چرخ- ریل اصلاح می‌شود که در آن روابط هندسی تماس ریل- چرخ و نیروهای خزش ریل –چرخ در نظر گرفته می‌شوند. روش استراحت برای حل مسئله انتشار عددی در فرایند تکراری استفاده می‌شود(سیستم‌های متصل به وسایل نقلیه ریلی).

Title: An iterative method for solving the dynamic response of railway vehicletrack coupled systems based on prediction of wheel-rail forces

Abstract

 An iterative method based on prediction of wheel-rail forces is presented to determine the dynamic response of railway vehicle-track coupled systems. The key idea of the present method lies in the modification of the starting value of each step during the iteration by prediction. The conventional iterative method begins iteration of the current step at the previously converged value of the wheel-rail forces. However, in the present method, the predicted wheel-rail forces by the Weighted Least-Squares Error (WLSE) predictor are used as the starting value for the current step. The equations of motion of the vehicle and the track subsystems are established separately and solved iteratively. According to the response of the wheelsets and the rails, and considering the track irregularity, the predicted wheel-rail forces are corrected by the wheel-rail interaction model in which detailed wheel rail contact geometry relations and nonlinear wheel rail creep forces are taken into account. The relaxation technique is adopted to solve the problem of numerical diffusion in the iterative process. A moving vehicle travelling on a two layer flexible track is considered in this study. The accuracy of the proposed method is verified by comparing the results obtained from the present method with the results from the commercial software NUCARS and the efficiency are verified by comparing with the conventional iterative method. Numerical results show that the present method not only gives results comparable to those using the NUCARS software in terms of accuracy, but also saves at least 25% computational cost compared with the conventional iterative method. With the nonlinear wheel-rail contact relation fully considered, the present method can get more detailed results of the vehicle-track coupled model. Meanwhile, the efficiency of the present method is enhanced by means of prediction of wheel-rail forces with the WLSE predictor.  2017 Elsevier Ltd. All rights reserved

ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

محصولات مشابه
افزایش ظرفیت برای توسعه کارآمد استعدادهای ورزشی: درک فرصت ها و چالش ها
خـریـد محـصـول
تجزیه و تحلیل مقایسه ای و کاربرد شبکه های عصبی عمیق در پیش بینی کووید -۱۹
خـریـد محـصـول
تاثیر پیام های نوآوری محصول بر قصد خرید محصولات ضروری
خـریـد محـصـول
نوآوری های بنیادی: بین دانش و فرصت های تحقیقاتی آینده
خـریـد محـصـول
تحلیل قصد استفاده از چت بات: مشاوره دامپزشکی
خـریـد محـصـول
اثرات مکمّل های دیجیتال بر بهره وری و اشتغال
خـریـد محـصـول
درک دانشجویان از محیط متنوع یادگیری بر قصد آنها نسبت به کارآفرینی
خـریـد محـصـول
بررسی شیوه های موثر مدیریت منابع انسانی بر حفظ کارمندان: دانشگاه فنی تاماله
خـریـد محـصـول
تأثیر حرفه‌ای گری و تجربه حسابرس بر سطح قضاوت‌های مهم با اخلاق حرفه‌ای
خـریـد محـصـول
تاب آوری کارکنان، القای اطلاعات و ارائه خدمات بین ارائه دهندگان بیمه خدمات درمانی
خـریـد محـصـول
ثبت اختراع یا انتشار مقاله

در اولین مرحله از شروع یک تحقیق جدید نیاز است منابع مختلفی جستجو شود تا جدید بودن ایده مورد بررسی قرار گیرد. یکی از بهترین منابع جهت جستجو، لیست اختراع های ثبت شده است. پایگاه های جستجوی پتنت به محقق کمک میکند پیشینه تحقیق خود را مورد بررسی قرار دهد تا مطمئن شود کار تکراری انجام نمیدهد. لیست اختراعات ثبت شده در اداره ثبت اختراعات ایران دارای طبقه بندی های متفاوتی است. در طبقه بندی بین المللی B که شامل اختراعات حوزه نیاز ها بشری شامل عملیات اجرایی، حمل و نقل شامل: کشتیرانی، ترابری و دیگر موارد را میتوانید در پایگاه جستجوی دارایی های فکری دارکوب مشاهده کنید.

ثبت اختراع یا انتشار مقاله کدام اول باید انجام شود؟ پژوهشگران منابع مالی و غیر مالی بسیاری را صرف انجام تحقیقات و پژوهش ها میکنند و امکان دارد تعدادی از آنها تبدیل به دستاوردها و فناوری های نو گردد. محققان این نتایج را به سرعت در مقالات علمی ملی و بین المللی منتشر و به آن افتخار میکنند. اما باید مد نظر داشت، چنانچه دستاورد پژوهشی امکان تبدیل شدن به یک محصول یا فرآیند قابل استفاده و تولید در صنعت را داشته باشد، هر گونه انتشار عمومی از جمله مقاله باعث از دست رفتن شرط جدید بودن و در نتیجه عدم امکان ثبت فناوری به عنوان اختراع خواهد شد.

در نتیجه محققان و پژوهشگران باید پیش از هرگونه افشاء عمومی آن دسته از نتایج تحقیقاتی که شرایط ثبت اختراع را دارا می باشد به صورت اظهارنامه اختراع در اداره مربوطه ثبت و سپس نسبت به انتشار آنها اقدام کنند. امکان دارد مراحل ثبت اختراع چندین ماه به طول بیانجامد که انتشار مقاله (و مانند آن) پس از تاریخ ثبت اظهارنامه اختراع مشکلی را در فرآیند ثبت اختراع بوجود نمی آورد.

از آنجا که برخی دستاورد ها مانند روشهای تشخیص بیماری و نوآوری های مدیریتی قابلیت ثبت اختراع بین المللی و ملی را ندارند، محققان بدون نگرانی میتوانند انتشار در مقالات داخلی و خارجی را به عنوان اولین گزینه جهت کسب افتخار دست یابی به این قبیل پژوهشها انتخاب کنند.

 
برو بالا