طراحی بهینه یک کنترل گر غیر خطی برای سیستم ترمز ضد قفل

نوع فایل : word

تعداد صفحات : 31

تعداد کلمات : 5900

مجله : Transportation Research Part C

انتشار : 2012

ترجمه متون داخل جداول : ترجمه شده است

درج جداول در فایل ترجمه : درج شده است

منابع داخل متن : به صورت فارسی درج شده است

کیفیت ترجمه : طلایی

:

تاریخ انتشار
28 مارس 2021
دسته بندی
تعداد بازدیدها
1606 بازدید
24,000 تومان

عنوان فارسی مقاله:طراحی بهینه یک کنترل گر غیر خطی برای سیستم ترمز ضد قفل

 چکیده  

 مؤثرترین و کارامد ترین سیستم کنترل شاسی برای بهبود ایمنی خودرو طی ترمز گیری شدید، سیستم ترمز گیری ضد قفل می‌باشد. در این مقاله، یک کنترل گر بهینه غیر خطی به طور تحلیلی برای ABS با پیش بینی پاسخ حداکثر نیروی ترمزی در چرخ ها ایجاد شده و در نتیجه فاصله توقف خودرو به حداقل می‌رسد. وجود اثرات غیر خطی موجود در دینامیک خودرو که عمدتاً مربوط به اشباع نیروهای تایر می‌باشد و وجود عدم قطعیت مدل‌ها و قابل اندازه گیری نبودن حالت‌های سیستم یعتی سرعت طولی خودرو و لغزش طولی تایر، از مهم‌ترین مشکلات در طراحی این سیستم کنترلی می‌باشد. در این مقاله، یک کنترل کننده غیر خطی مبتنی بر بهینه سازی برای سیستم ABS به صورت تحلیلی طراحی شده و در ترکیب با یک تخمین گر غیر خطی مبتنی بر فیلتر آنستند استفاده شده است. الکوریتم تخمین فوق بر خلاف فیلتر کالمن توسعه یافته به صورت مستقیم از معادلات غیر خطی استفاده کرده و نیاز به خطی سازی و مشتق گیری ندارد. در ادامه اثر خطای ناشی از تخمین در عملکرد کنترل کننده طراحی شده به صورت تحلیلی بررسی می‌گردد. نتایج تحلیل و شبیه سازی نشان دهنده عملکرد مناسب و مقاوم سیستم کنترلی پیشنهادی در ردیابی لغزش طولی بهینه در حضور تخمین پارامترها می‌باشد.

ادامه مطلب

راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.

Title: Optimal design of a non-linear controller for anti-lock braking system

Abstract

 The most effective chassis control system for improving vehicle safety during severe braking is anti-lock braking system (ABS). In this paper, a nonlinear optimal controller is analytically designed for ABS by the prediction of the wheel slip response from a continuous nonlinear vehicle dynamics model. A new reference model for the wheel slip, which considers the effects of variations of tire normal load and tire/road condition, is proposed to be tracked by the controller. The main properties of the designed controller are evaluated and discussed by considering the important practical aspects of the slip control problem. The performed analysis along with the simulation results indicate that the designed controller with different special cases can successfully cope with the strong nonlinearity and realistic uncertainties existing in vehicle dynamics model. Meanwhile, a compromise between tracking accuracy and control energy can be easily made by the regulation of the weighting ratio, as a free parameter in the optimal control law.
دیدگاهتان را بنویسید