light box
امتیاز 2.58 عوامل مؤثر بر نگرش و آگاهی مصرف کننده‌ها برای مشارکت در سیستم جمع اوری پسماندهای الکترونیک">

نوع فایل : word
تعداد صفحات ترجمه تایپ شده با فرمت ورد با قابلیت ویرایش : 31
تعداد کلمات : 9900
مجله : sustainability
انتشار : 2017
ترجمه متون داخل جداول : ترجمه شده است
درج جداول در فایل ترجمه : درج شده است
منابع داخل متن : به صورت فارسی درج شده است
کیفیت ترجمه : طلایی
دسته بندی :
برچسب ها : ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ،

عنوان فارسی مقاله: عوامل مؤثر بر نگرش و آگاهی مصرف کننده‌ها برای مشارکت در سیستم جمع اوری پسماندهای الکترونیک: مطالعه موردی در نیجریه

چکیده

به دلیل افزایش مقدار پسماندهای الکترونیکی تولید شده در نیجریه، چالش‌هایی نظیر رفتارهای تفکیک و بازیافت مصرف کننده ظهور کرده است. درک قصد و نگرش مصرف کننده‌ها برای مشارکت در جمع اوری و تفکیک در مبدأ زباله‌های الکترونیکی، درافزایش سطح مشارکت در طرح جمع اوری پسماندهای الکترونیکی کلیدی است. تئوری رفتار برنامه ریزی شده (TPB)، یک بستری را برای شناسایی عوامل مؤثر بر قصد بازیافت فراهم می‌کند. براساس TPB، ما یک چارچوب نظری را برای مطالعه شیوه اثر گذاری عواملی نظیر نگرش، هنجار ذهنی، کنترل رفتارادراک شده و دانش محیطی بر روی قصد مشارکت در جمع اوری زباله‌های الکترونیک ارائه می‌کنیم. نتایج نشان می‌دهد که تنها عامل زیر ساخت تعدیل کننده رابطه بین دو عامل مؤثر نگرش و هنجار ذهنی و قصد است. ضرایب منفی رگرسیون برای اثرات متقابل نشان می‌دهد که معرفی زیر ساخت ها منجر به توانایی تأثیر گذاری ضعیف نگرش و هنجار ذهنی بر قصد و نگرش می‌شود. از این روی اهمیت این مطالعه درانگیزش نیات و قصد مصرف کننده برای دولت در راستای ارائه زیر ساخت های کارکردی نزدیک به جامعه سودمند است به طوری که به آسانی توسط مصرف کننده‌های خانوار قابل دسترس است(سیستم جمع اوری پسماندهای الکترونیک).

Title: Factors Influencing Consumers’ Intentions to Participate in a Formal E-Waste Collection System: A Case Study of Onitsha, Nigeria

Abstract

Due to the increasing amount of electronic waste (e-waste) generated in Nigeria, challenges such as consumer disposal behaviors have emerged. An understanding of consumers’ intentions to participate in formal e-waste collections is key in increasing the level of participation in an e-waste collection scheme. The theory of planned behavior (TPB) creates an applicable platform for identifying the determinants of recycling intention. Based on the TPB, we develop a theoretical framework to study how influencing factors such as attitude, subjective norm, perceived behavioral control and environmental knowledge influence intentions to participate in formal e-waste collections. Additionally, we extend the research framework to examine whether the factors of infrastructure and economic incentive moderate the relationships between the influencing factors and intention. Using an empirical survey conducted in Onitsha with 384 usable questionnaire responses, we observe that attitude, subjective norm, and environmental knowledge directly influence consumers’ intentions. Statistical results also show that only the factor of infrastructure moderates the relationship between two influencing factors (attitude and subjective norm) and intention. The resulting negative coefficients of regression for the interactions indicate that the introduction of infrastructure will result in a weaker influencing ability of attitude and subjective norm on intention. Thus, the implications of this study in motivating consumers’ intentions suggest it would be beneficial for the government to provide functional and adequately managed infrastructure situated close to the community, such that it can be easily accessed by household consumers.

دیدگاهها بسته است.

محصولات مشابه
تأثیر مسئولیت اجتماعی شرکت بر وفاداری مشتری: نقش میانجی اعتبار شرکت
خـریـد محـصـول
تأثیر شیوه های سیستم مدیریت کیفیت بر عملکرد دانشگاه های خصوصی در کنیا
خـریـد محـصـول
ایمنی و ایمنی زایی(ایمنوژنیسیته) یک واکسن ویروسی کروناویروس
خـریـد محـصـول
سازگاری با پزشکی از راه دور در دوران COVID-19
خـریـد محـصـول
اتکای CJEU به حقوق بین الملل در تفسیر توافق نامه های اقتصادی
خـریـد محـصـول
شوک سپتیک در کودکان: تشخیص سریع و احیای اولیه (ساعت اول)
خـریـد محـصـول
رضایت(یاد گیرندگان) فراگیران از عملکرد وب سایت
خـریـد محـصـول
زمین(خشکی) و دریا: حل و فصل مناقشات مربوط به خشکی(زمین) تحت کنوانسیون حقوق
خـریـد محـصـول
تأثیر تحریم های اقتصادی بر سرمایه گذاری خصوصی در ایران
خـریـد محـصـول
نقش شوراهای مشورتی منطقه ای در سیاست مشترک شیلات اروپا
خـریـد محـصـول
ثبت اختراع یا انتشار مقاله

در اولین مرحله از شروع یک تحقیق جدید نیاز است منابع مختلفی جستجو شود تا جدید بودن ایده مورد بررسی قرار گیرد. یکی از بهترین منابع جهت جستجو، لیست اختراع های ثبت شده است. پایگاه های جستجوی پتنت به محقق کمک میکند پیشینه تحقیق خود را مورد بررسی قرار دهد تا مطمئن شود کار تکراری انجام نمیدهد. لیست اختراعات ثبت شده در اداره ثبت اختراعات ایران دارای طبقه بندی های متفاوتی است. در طبقه بندی بین المللی B که شامل اختراعات حوزه نیاز ها بشری شامل عملیات اجرایی، حمل و نقل شامل: کشتیرانی، ترابری و دیگر موارد را میتوانید در پایگاه جستجوی دارایی های فکری دارکوب مشاهده کنید.

ثبت اختراع یا انتشار مقاله کدام اول باید انجام شود؟ پژوهشگران منابع مالی و غیر مالی بسیاری را صرف انجام تحقیقات و پژوهش ها میکنند و امکان دارد تعدادی از آنها تبدیل به دستاوردها و فناوری های نو گردد. محققان این نتایج را به سرعت در مقالات علمی ملی و بین المللی منتشر و به آن افتخار میکنند. اما باید مد نظر داشت، چنانچه دستاورد پژوهشی امکان تبدیل شدن به یک محصول یا فرآیند قابل استفاده و تولید در صنعت را داشته باشد، هر گونه انتشار عمومی از جمله مقاله باعث از دست رفتن شرط جدید بودن و در نتیجه عدم امکان ثبت فناوری به عنوان اختراع خواهد شد.

در نتیجه محققان و پژوهشگران باید پیش از هرگونه افشاء عمومی آن دسته از نتایج تحقیقاتی که شرایط ثبت اختراع را دارا می باشد به صورت اظهارنامه اختراع در اداره مربوطه ثبت و سپس نسبت به انتشار آنها اقدام کنند. امکان دارد مراحل ثبت اختراع چندین ماه به طول بیانجامد که انتشار مقاله (و مانند آن) پس از تاریخ ثبت اظهارنامه اختراع مشکلی را در فرآیند ثبت اختراع بوجود نمی آورد.

از آنجا که برخی دستاورد ها مانند روشهای تشخیص بیماری و نوآوری های مدیریتی قابلیت ثبت اختراع بین المللی و ملی را ندارند، محققان بدون نگرانی میتوانند انتشار در مقالات داخلی و خارجی را به عنوان اولین گزینه جهت کسب افتخار دست یابی به این قبیل پژوهشها انتخاب کنند.

 
برو بالا