light box
امتیاز 2.93 پیاده سازی سیستم های مدیریت ایمنی هواپیمایی در برنامه درسی (آموزشی) فناوری هواپیمایی">

نوع فایل : word
تعداد صفحات : 25
تعداد کلمات : 7800
مجله : IAJC-IJME International Conference
انتشار : 2008
ترجمه متون داخل جداول : ترجمه شده است
درج جداول در فایل ترجمه : درج شده است
منابع داخل متن : به صورت فارسی درج شده است
کیفیت ترجمه : طلایی
دسته بندی :
برچسب ها : ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ،

عنوان فارسی مقاله: پیاده سازی سیستم های مدیریت ایمنی هواپیمایی در برنامه درسی (آموزشی) فناوری هواپیمایی

 چکیده  

اگرچه مفهوم ایمنی در صنایع حساس به ریسک مانند حمل و نقل هوایی یک فرآیند کاملا آشنا و شناخته شده است، اما سازمانها با توجه به ماهیت پویا و ذاتی خطرات هواپیمایی یا هوانوردی، برای تعریف و تمرین اصول ایمنی موثر به طور روزمره تلاش می کنند. این باعث ایجاد مفهوم رویکرد سیستمی برای ایمنی شده است و توسط استانداردهای جهانی و نهادهای نظارتی به عنوان سیستم های مدیریت ایمنی (SMS) نامیده می شود. از لحاظ ساختاری مشابه مفهوم سیستم های مدیریت کیفیت است، اگرچه با تفاوت های قابل توجهی، پیامک در حال تبدیل شدن به یک الزام نظارتی برای اپراتورهای هوایی در سراسر جهان در تمام جنبه های هواپیمایی است. تغییر رویه از رویکرد سنتی مدیریت ایمنی از طریق یک بخش یا نماینده رسمی دیگر برای حفظ سطح کافی کنترل خطر کافی نیست. مدیریت ایمنی به عنوان “سیستم” خواسته ها و شایستگی های جدیدی را برای فارغ التحصیلان مهندسی و فناوری که وارد هواپیما می شوند قرار داده است. اصطلاحاتی مانند “شناسایی خطر”، “کاهش خطر” و “ایمنی مبتنی بر عملکرد فعال” باید به صلاحیت های کاری تبدیل شوند. در صورت موفقیت و مشارکت در صنعت، این دانش آموزان باید به اندازه دانش و مهارت رشته خود در زمینه فارغ التحصیلان آشنا باشند. مکانی منطقی برای آموزش و تجهیز رهبران صنعت آینده برای مدیریت ایمنی به عنوان سیستمی در محیط حمل و نقل هوایی، کلاس در سطح دانشگاه قبل از ورود به صنعت است. توسعه و کاربرد عملی اصول پیام کوتاه در برنامه درسی آزمایشگاه فن آوری هواپیمایی در دانشگاه پوردو در حال حاضر در حال انجام است و موفقیت امیدوار کننده ای در تسلط و مهارت فراگیرنده شامل ارزیابی ریسک و تکنیک های مدیریت سیستم نشان داده است. تکنیک ها و ابزارهای پیاده سازی برای استفاده از مدیریت ریسک اساسی در یک آزمایشگاه شبیه سازی تعمیر و نگهداری هواپیمایی با استفاده از هواپیماهای دسته حمل و نقل و نتایج اولیه در اینجا شرح داده شده است.

Title: Implementing Safety Management Systems for Aviation into an Aviation Technology Curriculum

Abstract

 While the concept of safety in risk-sensitive industries such as aviation is familiar, organizations still struggle to define and practice effective safety principles on a daily basis, given the dynamic and inherent nature of aviation hazards. This has given rise to the concept of a systems approach to safety and referred to by global standards and regulatory bodies as safety management systems (SMS). Similar in structure to the concept of quality management systems, although with some significant differences, SMS is becoming a regulatory requirement for air operators around the world in all facets of aviation. The migration from the traditional approach of managing safety through a department or official representative is no longer sufficient for maintaining adequate levels of risk control. Managing safety as a “system” has placed new demands and competency requirements on engineering and technology graduates entering aviation. Terms such as “hazard identification,” “risk mitigation,” and “proactive performance-based safety” must become working competencies; these should be as familiar to graduates as the knowledge and skills of their own technical degree field, if they are to succeed and contribute to the industry. A logical place to educate and equip future industry leaders to manage safety as a system in the aviation environment is in the classroom at the university level before they enter industry. Development and practical application of principles of SMS within an aviation technology laboratory curriculum at Purdue University is currently underway and has shown promising success in learner fluency and proficiency incorporating risk assessment and system management techniques. Implementation techniques and tools for applying basic risk management in a simulated aviation maintenance laboratory using transport category aircraft and the early results are described here.

ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

محصولات مشابه
پاسخ ترانسکریپتومیک سلول‌های سرطان سینه MDA-MB-231 به دوکوزاهگزانوئیک اسید
خـریـد محـصـول
تحلیل حساسیت استراتژی‌های طراحی غیرفعال برای ساختمان‌های مسکونی
خـریـد محـصـول
تجزیه و تحلیل تاثیر کاربری زمین بر الگوهای مکانی و زمانی جزیره حرارتی شهری سطحی
خـریـد محـصـول
تغییرات مکانی-زمانی در تأثیرات زیرساخت های شهری بر قیمت مسکن در ووهان، چین
خـریـد محـصـول
استفاده از اطلاعات مبتنی بر حسابداری در شرکت های جوان برای پیش بینی ورشکستگی
خـریـد محـصـول
حسابداری دارایی‌های نامشهود: سرمایه‌گذاری تحقیق و توسعه می‌تواند کارایی سرمایه‌گذاری را بهبود بخشد؟
خـریـد محـصـول
حسابداری و حسابرسی در زمان فناوری بلاک چین: دستور کار تحقیقاتی
خـریـد محـصـول
دستور العمل شورای اروپا مورخ ۱۵ اکتبر ۱۹۹۰ در خصوص شرایط سلامتی دام
خـریـد محـصـول
حاکمیت شرکتی و محافظه کاری حسابداری در بانک های اسلامی
خـریـد محـصـول
آیا اقتصادهای ثروتمند کیفیت حسابداری بهتری دارند؟ شواهد بین المللی
خـریـد محـصـول
ثبت اختراع یا انتشار مقاله

در اولین مرحله از شروع یک تحقیق جدید نیاز است منابع مختلفی جستجو شود تا جدید بودن ایده مورد بررسی قرار گیرد. یکی از بهترین منابع جهت جستجو، لیست اختراع های ثبت شده است. پایگاه های جستجوی پتنت به محقق کمک میکند پیشینه تحقیق خود را مورد بررسی قرار دهد تا مطمئن شود کار تکراری انجام نمیدهد. لیست اختراعات ثبت شده در اداره ثبت اختراعات ایران دارای طبقه بندی های متفاوتی است. در طبقه بندی بین المللی B که شامل اختراعات حوزه نیاز ها بشری شامل عملیات اجرایی، حمل و نقل شامل: کشتیرانی، ترابری و دیگر موارد را میتوانید در پایگاه جستجوی دارایی های فکری دارکوب مشاهده کنید.

ثبت اختراع یا انتشار مقاله کدام اول باید انجام شود؟ پژوهشگران منابع مالی و غیر مالی بسیاری را صرف انجام تحقیقات و پژوهش ها میکنند و امکان دارد تعدادی از آنها تبدیل به دستاوردها و فناوری های نو گردد. محققان این نتایج را به سرعت در مقالات علمی ملی و بین المللی منتشر و به آن افتخار میکنند. اما باید مد نظر داشت، چنانچه دستاورد پژوهشی امکان تبدیل شدن به یک محصول یا فرآیند قابل استفاده و تولید در صنعت را داشته باشد، هر گونه انتشار عمومی از جمله مقاله باعث از دست رفتن شرط جدید بودن و در نتیجه عدم امکان ثبت فناوری به عنوان اختراع خواهد شد.

در نتیجه محققان و پژوهشگران باید پیش از هرگونه افشاء عمومی آن دسته از نتایج تحقیقاتی که شرایط ثبت اختراع را دارا می باشد به صورت اظهارنامه اختراع در اداره مربوطه ثبت و سپس نسبت به انتشار آنها اقدام کنند. امکان دارد مراحل ثبت اختراع چندین ماه به طول بیانجامد که انتشار مقاله (و مانند آن) پس از تاریخ ثبت اظهارنامه اختراع مشکلی را در فرآیند ثبت اختراع بوجود نمی آورد.

از آنجا که برخی دستاورد ها مانند روشهای تشخیص بیماری و نوآوری های مدیریتی قابلیت ثبت اختراع بین المللی و ملی را ندارند، محققان بدون نگرانی میتوانند انتشار در مقالات داخلی و خارجی را به عنوان اولین گزینه جهت کسب افتخار دست یابی به این قبیل پژوهشها انتخاب کنند.

 
برو بالا