عنوان فارسی مقاله:اهمیت سایتهای شبکههای اجتماعی و تعیین تأثیر آن بر تصویر برند و خرید آنلاین: یک مطالعه تجربی
چکیده
اینفلوئنسرهای شبکههای اجتماعی کسانی هستند که از تصاویر، ویدیوها و سایر به روز رسانیها در پلتفرمهای رسانههای اجتماعی استفاده میکنند تا بر برداشت مصرف کنندگان از یک شرکت یا محصول تأثیر بگذارند. هدف از این مطالعه ارزیابی وضعیت فعلی سایتهای شبکههای اجتماعی و قصد خرید آنلاین مصرف کنندگان است. این مقاله تحقیقاتی تلاشی برای شناسایی تأثیر ویژگیهای مختلف شبکههای اجتماعی است که بر اعتبار و تصویر برند تأثیر میگذارد و در نهایت منجر به قصد خرید مصرفکنندگان در دهلی NCR (منطقه پایتخت ملی)، هند میشود. دادهها با استفاده از فرمهای گوگل از طریق پرسشنامه آنلاین با حجم نمونه ۲۶۲ پاسخ دهنده جمع آوری شده است. روش نمونه گیری مناسب استفاده شد. مدلسازی معادلات ساختاری (SEM) روایی همگرا و افتراقی، و برازش مدل از طریق Smart PLS 3 به دست آمد. یافتههای این مطالعه نشان میدهد که تخصص، کیفیت اطلاعات و قابلیت اعتماد تأثیرات مثبت معناداری بر اعتبار و تصویر برند و همچنین مثبت معنادار دارد. تأثیر غیر مستقیم بر قصد خرید آنلاین سایر عوامل مانند سرگرمی، جذابیت و دوست داشتنی بودن، تأثیر معنی داری بر اعتبار و تصویر برند ندارند. اعتبار شبکه اجتماعی و تصویر برند، رابطه مثبت بین کیفیت اطلاعات، تخصص، قابلیت اطمینان و قصد خرید آنلاین مصرف کننده را واسطه میکند. از سوی دیگر، اعتبار شبکههای اجتماعی و تصویر برند، عدم وجود رابطه مثبت بین دوستداشتنی بودن، جذابیت، سرگرمی و قصد خرید آنلاین مصرفکننده را تعدیل میکند.
- لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
- همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
- ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.