light box
امتیاز 2.65 شبکه های اجتماعی و صدای کارکنان(آوای کارکنان)">

نوع فایل : word
تعداد صفحات : 40
تعداد کلمات : 10500
مجله : Organizational Behavior and Human Decision Processes
انتشار : 2016
ترجمه ی متون جدول : ترجمه شده است
درج جداول در فایل ترجمه : درج شده است
منابع داخل متن : به صورت فارسی درج شده است
کیفیت ترجمه : طلایی
فونت ترجمه : ب نازنین 12
دسته بندی :
برچسب ها : ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ،

عنوان فارسی مقاله:شبکه های اجتماعی و صدای کارکنان(آوای کارکنان): تاثیر موقعیت های شبکه اجتماعی رهبران تیم و اعضای تیم بر روی آوای کارکنان  

  چکیده

 در این مقاله به بررسی نقش موقعیت های شبکه اجتماعی رهبران تیم و کارکنان،که یک دسته از متغیر هایی هستند که هنوز کم تر مورد مطالعه قرار گرفته اند، در تاثیر گذاری بر رفتار های آوای کارکنان پرداخته می شود. با استفاده از داده های چند سطحی و چند منبعی  حاصل از ۱۸۵ کارمند در۴۳ تیم و رهبران تیمی آن ها، پی برده شد که کارکنانی که موقعیت های مهم در شبکه گردش کار  رسمی در تیم دارند،  تمایل بیشتری برای ابراز   ایده ها  و ارایه پیشنهادات دارند. این رابطه زمانی تضعیف می شود که آن ها برای شبکه اجتناب تیم اهمیت داشته باشند. علاوه بر موقعیت کارکنان در شبکه، موقعیت رهبران تیم در این شبکه های غیر رسمی نیز در توصیف روابط  صدا-مرکزیت گردش کار، نقش مهمی ایفا می کنند. به خصوص رابطه مثبت بین مرکزیت گردش کار کارکنان و صدای آن ها زمانی تقویت می شود که  رهبران تیم آن ها موقعیت های مهم را در شبکه دوستی اشغال کند، با این حال زمانی  تضعیف می شود که آن ها برای شبکه اجتناب در تیم اهمیت داشته باشند.پیامد های مربوطه به تئوری و عمل نیز مورد بحث قرار می گیرند.

Title: Social networks and employee voice: The influence of team members’ and team leaders’ social network positions on employee voice

Abstract

We examine the role of employees’ and team leaders’ social network positions, an important, yet understudied class of variables, in affecting employees’ voice behaviors. Using multi-level, multi-source data from 185 employees nested within 43 teams and their team leaders, we find that employees who hold central positions in the formal, workflow network in the team are more likely to speak up with ideas and suggestions. This relationship is weakened when they are central to the team’s avoidance network. In addition to employees’ own network positions, team leaders’ positions in such informal networks also play a role in qualifying the employee workflow centrality–voice relationship. Specifically, the positive relationship between employees’ workflow centrality and their voice is strengthened when their team leaders occupy central positions in the friendship network, but is weakened when they are central to the avoidance network in the team. Implications for theory and practice are discussed.

ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

محصولات مشابه
اصلاحات حسابداری و محافظه کاری در سود:شواهد تجربی
خـریـد محـصـول
تاثیر ساختار مالکیت بر محافظه کاری شرطی و غیر شرطی در چین: شواهد جدید
خـریـد محـصـول
آزمون تجربی اجرای SEC در بازار حسابرسی
خـریـد محـصـول
مدیریت سود در بانکهای اسلامی و متعارف: آیا ساختار مالکیت مهم است؟
خـریـد محـصـول
نقد، چشم انداز های جایگزین و تغییر
خـریـد محـصـول
خرید پوشاک برند: نقش گروه‌های مرجع
خـریـد محـصـول
استفاده از پزشکی از راه دور در میان شهروندان سعودی در طی همه گیری کوید-۱۹
خـریـد محـصـول
مطالعه تطبیقی بین شیوع و ویژگی های اپیدمولوژیک بیماری شبه آنفلوانزا
خـریـد محـصـول
طراحی مولکولی، سنتز و کاربردهای زیست پزشکی هیدروژل های حافظه شکل حساس به محرک
خـریـد محـصـول
تنوع فرهنگی در وال استریت:شواهدی از پیش بینی سود اجماعی
خـریـد محـصـول
ثبت اختراع یا انتشار مقاله

در اولین مرحله از شروع یک تحقیق جدید نیاز است منابع مختلفی جستجو شود تا جدید بودن ایده مورد بررسی قرار گیرد. یکی از بهترین منابع جهت جستجو، لیست اختراع های ثبت شده است. پایگاه های جستجوی پتنت به محقق کمک میکند پیشینه تحقیق خود را مورد بررسی قرار دهد تا مطمئن شود کار تکراری انجام نمیدهد. لیست اختراعات ثبت شده در اداره ثبت اختراعات ایران دارای طبقه بندی های متفاوتی است. در طبقه بندی بین المللی B که شامل اختراعات حوزه نیاز ها بشری شامل عملیات اجرایی، حمل و نقل شامل: کشتیرانی، ترابری و دیگر موارد را میتوانید در پایگاه جستجوی دارایی های فکری دارکوب مشاهده کنید.

ثبت اختراع یا انتشار مقاله کدام اول باید انجام شود؟ پژوهشگران منابع مالی و غیر مالی بسیاری را صرف انجام تحقیقات و پژوهش ها میکنند و امکان دارد تعدادی از آنها تبدیل به دستاوردها و فناوری های نو گردد. محققان این نتایج را به سرعت در مقالات علمی ملی و بین المللی منتشر و به آن افتخار میکنند. اما باید مد نظر داشت، چنانچه دستاورد پژوهشی امکان تبدیل شدن به یک محصول یا فرآیند قابل استفاده و تولید در صنعت را داشته باشد، هر گونه انتشار عمومی از جمله مقاله باعث از دست رفتن شرط جدید بودن و در نتیجه عدم امکان ثبت فناوری به عنوان اختراع خواهد شد.

در نتیجه محققان و پژوهشگران باید پیش از هرگونه افشاء عمومی آن دسته از نتایج تحقیقاتی که شرایط ثبت اختراع را دارا می باشد به صورت اظهارنامه اختراع در اداره مربوطه ثبت و سپس نسبت به انتشار آنها اقدام کنند. امکان دارد مراحل ثبت اختراع چندین ماه به طول بیانجامد که انتشار مقاله (و مانند آن) پس از تاریخ ثبت اظهارنامه اختراع مشکلی را در فرآیند ثبت اختراع بوجود نمی آورد.

از آنجا که برخی دستاورد ها مانند روشهای تشخیص بیماری و نوآوری های مدیریتی قابلیت ثبت اختراع بین المللی و ملی را ندارند، محققان بدون نگرانی میتوانند انتشار در مقالات داخلی و خارجی را به عنوان اولین گزینه جهت کسب افتخار دست یابی به این قبیل پژوهشها انتخاب کنند.

 
برو بالا