light box
امتیاز 2.93 ابعاد بین خوشه ای به عنوان شبکه ی دانش و یادگیری: مطالعات موردی چندگانه">

نوع فایل : word
تعداد صفحات : 37
تعداد کلمات : 10500
مجله : Journal of Innovation & Knowledge
انتشار : 2020
ترجمه متون داخل جداول : ترجمه شده است
درج جداول در فایل ترجمه : درج شده است
منابع داخل متن : به صورت فارسی درج شده است
کیفیت ترجمه : طلایی
دسته بندی : ،
برچسب ها : ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ،

عنوان فارسی مقاله:ابعاد بین خوشه ای به عنوان شبکه ی دانش و یادگیری: مطالعات موردی چندگانه

 چکیده  

 علی رغم ماهیت بین خوشه‌ای فرم مهمی از شبکه‌ی بین سازمانی، این موضوع به ندرت مورد مطالعه قرار گرفته است. بنابراین، از منظر شبکه بین سازمانی، این مطالعه با هدف تعمیق دانش در مورد روابط بین خوشه‌ای به عنوان راهی برای به اشتراک گذاشتن دانش و یادگیری در شش خوشه / مورد در پرتغال انجام می‌شود. این مطالعات موردی بینش جالبی در مورد این موضوعات ارائه می‌دهد. با استفاده از مصاحبه‌هایی که از مدیران اجرایی خوشه‌های انتخاب شده، که همراه با تجزیه و تحلیل مستند استفاده شده است، شواهد تجربی نشان می‌دهد که خوشه بندی بین شبکه‌ای به عنوان شبکه‌ای است که سهم دانش و یادگیری را در بین بازیگران درگیر ارتقا می‌دهد و امکان بهبود فعالیت انجام شده، محصول یا خدمات ارائه شده، هم در سطح منطقه‌ای و هم در سطح منطقه‌ای. این مطالعه برخی مشارکت‌ها را در زمینه شناسایی برخی از دسته‌ها / موضوعات برای چالش‌های بین خوشه بندی ارائه می‌دهد: (۱) خوشه بندی بین المللی به عنوان سهم دانش، (۲) محدودیت‌ها و مزایای بین خوشه بندی و (۳) اندازه شبکه بین خوشه‌ای و انتظارات آینده. علاوه بر این، ما منابع و مطالعات موجود در زمینه مدیریت دانش، یادگیری سازمانی و خوشه بندی بین را گسترش می‌دهیم. روابط بین خوشه‌ای همچنین چارچوبی جدید را برای تحلیل شبکه‌ای از دانش و یادگیری ارائه می‌دهد که به ندرت مورد مطالعه قرار گرفته است(شبکه ی دانش و یادگیری).

Title: Inter-clustering as a network of knowledge and learning: Multiple case studies

Abstract

 Despite inter-clustering being an important specific form of inter-organizational network, it has rarely beeninvestigated.So,fromaninter-organizationalnetworkperspective,thisstudyaimstodeepenknowledge about inter-cluster relationships as a way to share knowledge and learning in six clusters/cases in Portugal. These cases give some interesting insights into these issues. With interviews applied to the executive directors of the selected clusters, together with documentary analysis, the empirical evidence obtained lets us conclude that inter-clustering is seen as a network promoting the share of knowledge and learning among the actors involved, and allowing improvement in the activity carried out, the product or service provided, at both the firm and regional level. This study presents some contributions as regards identifying some categories/topics for the challenges of inter-clustering: (1) inter-clustering as the share of knowledge, (2) restrictions and benefits of inter-clustering, and (3) size of the inter-cluster network and future expectations. Moreover, we extend the existing literature on knowledge management, organizational learning and inter-clustering. Inter-clustering relations also offer also a new framework to analyze a network of knowledge and learning that has seldom been studied.

    ثبت دیدگاه

      • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
      • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
      • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

    برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

    محصولات مشابه
    تحلیل مقطعی در خصوص تاثیراجرای قانون روی اختلالات در دارایی مشهود تحت IFRS
    خـریـد محـصـول
    مرور منابع سیستماتیک تعهد به برند: تعاریف، چشم انداز و ابعاد
    خـریـد محـصـول
    عدم امنیت شغلی، عدالت رویه‌ای و اثرات تعدیل نیرو
    خـریـد محـصـول
    شیوه های کار انعطاف پذیر و جذابیت سازمانی در آلمان: نقش میانجی پشتیبانی
    خـریـد محـصـول
    اثرات همسال در تصمیمات افشای شرکتی
    خـریـد محـصـول
    ارزشگذاری دارایی چند منظوره برای زیرساخت عمرانی: همسوسازی رویکرد های ارزش گذاری
    خـریـد محـصـول
    وفاداری به برند: دیدگاه حفظ رابطه
    خـریـد محـصـول
    روابط برند-مصرف کننده در محصولات ورزشی و قصد بازخرید
    خـریـد محـصـول
    دکترین نخستین فروش مالکیت فکری و خط مشی در برابر محدودیت های بیگانگی
    خـریـد محـصـول
    هدف گذاری تورم در اقتصادهای نوظهور با تورم بالا: درسهایی درباره قوانین و ابزارها
    خـریـد محـصـول
    ثبت اختراع یا انتشار مقاله

    در اولین مرحله از شروع یک تحقیق جدید نیاز است منابع مختلفی جستجو شود تا جدید بودن ایده مورد بررسی قرار گیرد. یکی از بهترین منابع جهت جستجو، لیست اختراع های ثبت شده است. پایگاه های جستجوی پتنت به محقق کمک میکند پیشینه تحقیق خود را مورد بررسی قرار دهد تا مطمئن شود کار تکراری انجام نمیدهد. لیست اختراعات ثبت شده در اداره ثبت اختراعات ایران دارای طبقه بندی های متفاوتی است. در طبقه بندی بین المللی B که شامل اختراعات حوزه نیاز ها بشری شامل عملیات اجرایی، حمل و نقل شامل: کشتیرانی، ترابری و دیگر موارد را میتوانید در پایگاه جستجوی دارایی های فکری دارکوب مشاهده کنید.

    ثبت اختراع یا انتشار مقاله کدام اول باید انجام شود؟ پژوهشگران منابع مالی و غیر مالی بسیاری را صرف انجام تحقیقات و پژوهش ها میکنند و امکان دارد تعدادی از آنها تبدیل به دستاوردها و فناوری های نو گردد. محققان این نتایج را به سرعت در مقالات علمی ملی و بین المللی منتشر و به آن افتخار میکنند. اما باید مد نظر داشت، چنانچه دستاورد پژوهشی امکان تبدیل شدن به یک محصول یا فرآیند قابل استفاده و تولید در صنعت را داشته باشد، هر گونه انتشار عمومی از جمله مقاله باعث از دست رفتن شرط جدید بودن و در نتیجه عدم امکان ثبت فناوری به عنوان اختراع خواهد شد.

    در نتیجه محققان و پژوهشگران باید پیش از هرگونه افشاء عمومی آن دسته از نتایج تحقیقاتی که شرایط ثبت اختراع را دارا می باشد به صورت اظهارنامه اختراع در اداره مربوطه ثبت و سپس نسبت به انتشار آنها اقدام کنند. امکان دارد مراحل ثبت اختراع چندین ماه به طول بیانجامد که انتشار مقاله (و مانند آن) پس از تاریخ ثبت اظهارنامه اختراع مشکلی را در فرآیند ثبت اختراع بوجود نمی آورد.

    از آنجا که برخی دستاورد ها مانند روشهای تشخیص بیماری و نوآوری های مدیریتی قابلیت ثبت اختراع بین المللی و ملی را ندارند، محققان بدون نگرانی میتوانند انتشار در مقالات داخلی و خارجی را به عنوان اولین گزینه جهت کسب افتخار دست یابی به این قبیل پژوهشها انتخاب کنند.

     
    برو بالا