light box
امتیاز 2.58 یکپارچه سازی تامین کنندگان و مزیت رقابتی شرکت های تولید کننده مواد غذایی">

نوع فایل : word
تعداد صفحات ترجمه تایپ شده با فرمت ورد با قابلیت ویرایش : 21
تعداد کلمات : 6800
مجله : THE INTERNATIONAL JOURNAL OF BUSINESS & MANAGEMENT
انتشار : 2022
ترجمه متون داخل جداول : ترجمه شده است
درج جداول در فایل ترجمه : درج شده است
منابع داخل متن : به صورت فارسی درج شده است
کیفیت ترجمه : طلایی
دسته بندی : ،
برچسب ها : ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ،

عنوان فارسی مقاله:یکپارچه سازی تامین کنندگان و مزیت رقابتی شرکت های تولید کننده مواد غذایی و نوشیدنی در کنیا

 چکیده

  هدف اصلی این مطالعه ایجاد رابطه بین یکپارچه سازی تامین کنندگان و مزیت رقابتی شرکت های تولید کننده مواد غذایی و نوشیدنی در کنیا بود. این مطالعه یک پیمایش مقطعی را اتخاذ کرد. جامعه هدف مدیرانی بودند که در امتداد زنجیره تامین از ۲۷۰ شرکت تولید کننده مواد غذایی و نوشیدنی در کنیا کار می کردند. از طرح نمونه گیری دو مرحله ای استفاده شد. در مرحله اول، نمونه گیری تصادفی خوشه ای برای به دست آوردن ۷۳ شرکت تولیدی مواد غذایی و آشامیدنی انجام شد. مرحله دوم، برای انتخاب دو شرکت کننده از ۷۳ شرکت منتخب، از نمونه گیری در دسترس استفاده شد. بنابراین، حجم نمونه ۱۴۶ نفر است. برای جمع‌آوری داده‌های اولیه از پرسشنامه با استفاده از دو روش دراپ و انتخاب و ارسال استفاده شد. داده های ثانویه از طریق تحلیل اسنادی به دست آمد. داده ها با استفاده از نرم افزار SPSS نسخه ۲۸ برای تولید آمار توصیفی و استنباطی مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. این مطالعه نشان داد که یکپارچه سازی تامین کنندگان رابطه خطی مثبت و معناداری با مزیت رقابتی دارد. علاوه بر این، پیش بینی می شود که مزیت رقابتی برای هر واحد افزایش در یکپارچگی تامین کنندگان افزایش یابد. بنابراین، این مطالعه نتیجه می گیرد که پارامترهای یکپارچه سازی تامین کنندگان در افزایش مزیت رقابتی یک شرکت در صنعت غذا و نوشیدنی بسیار مهم است. در نتیجه، این مطالعه توصیه می کند که بهبودها در یکپارچگی با تامین کنندگان باید به صورت استراتژیک اجرا شود.

Title: Supplier Integration and Competitive Advantage of Food and Beverages Manufacturing Firms in Kenya

Abstract

 The major aim of this study was to establish the relationship between supplier integration and competitive advantage of food and beverages manufacturing firms in Kenya. The study adopted a cross sectional survey. The target population was managers working along the supply chain from 270 food and beverage manufacturing firms in Kenya. Two-stage sampling design was employed. First stage, cluster random sampling was used to obtain 73 food & beverages manufacturing firms. Second stage, convenience sampling was used to select two participants from the 73 selected firms. Thus, a sample size of 146. Questionnaires were used to collect primary data using both the drop and pick and mailing methods. Secondary data was obtained through document analysis. Data was analyzed using SPSS version 28 to generate descriptive and inferential statistics. The study found that supplier integration had a positive significant linear relationship with competitive advantage. Additionally, the competitive advantage is anticipated to grow for every unit increase in supplier integration. Thus, the study concludes that the parameters of supplier integration are crucial in enhancing a company's competitive advantage in the food and beverage industry. Consequently, the study recommends that improvements in integrating with suppliers should be strategically implemented.

      دیدگاهها بسته است.

      محصولات مشابه
      کمبود(نقص) توجه و علائم ADHD در بزرگسالان مبتلا به بیماری فابری – یک مطالعه آزمایشی
      خـریـد محـصـول
      مرزهای جدید در مدیریت سرطان رکتوم اولیه و پیشرفته
      خـریـد محـصـول
      ریسک میوکاردیت و پریکاردیت در بزرگسالان جوان به دنبال واکسیناسیون mRNA COVID-19
      خـریـد محـصـول
      بروز میوکاردیت و پریکاردیت در بیماران واکسینه نشده پس از کووید-۱۹
      خـریـد محـصـول
      الگوریتم ازدحام آفتاب پرست کارآمد برای مسئله توزیع بار اقتصادی
      خـریـد محـصـول
      فرآیند بازآفرینی شهری: مورد یک مجتمع مسکونی در حومه رم، ایتالیا
      خـریـد محـصـول
      رابطه پویا بین شاخص سهام و قیمت دارایی: تجزیه و تحلیل بلندمدت
      خـریـد محـصـول
      تشخیص بیماری پوسیدگی طوقه در گندم در شرایط محیطی کنترل شده
      خـریـد محـصـول
      بکارگیری بهینه سازی برای حمایت از مدیریت تطبیقی آب رودخانه ها
      خـریـد محـصـول
      ارزیابی تأثیر آموزش زیست محیطی بر رفتار سازگار با محیط زیست
      خـریـد محـصـول
      ثبت اختراع یا انتشار مقاله

      در اولین مرحله از شروع یک تحقیق جدید نیاز است منابع مختلفی جستجو شود تا جدید بودن ایده مورد بررسی قرار گیرد. یکی از بهترین منابع جهت جستجو، لیست اختراع های ثبت شده است. پایگاه های جستجوی پتنت به محقق کمک میکند پیشینه تحقیق خود را مورد بررسی قرار دهد تا مطمئن شود کار تکراری انجام نمیدهد. سامانه جستجوگر مالکیت فکری دارکوب به تازگی از پایگاه جستجو علائم تجاری خود نیز رونمایی کرده است که دارای امکانات تخصصی فراوانی می باشد.

      ثبت اختراع یا انتشار مقاله کدام اول باید انجام شود؟ پژوهشگران منابع مالی و غیر مالی بسیاری را صرف انجام تحقیقات و پژوهش ها میکنند و امکان دارد تعدادی از آنها تبدیل به دستاوردها و فناوری های نو گردد. محققان این نتایج را به سرعت در مقالات علمی ملی و بین المللی منتشر و به آن افتخار میکنند. اما باید مد نظر داشت، چنانچه دستاورد پژوهشی امکان تبدیل شدن به یک محصول یا فرآیند قابل استفاده و تولید در صنعت را داشته باشد، هر گونه انتشار عمومی از جمله مقاله باعث از دست رفتن شرط جدید بودن و در نتیجه عدم امکان ثبت فناوری به عنوان اختراع خواهد شد.

      در نتیجه محققان و پژوهشگران باید پیش از هرگونه افشاء عمومی آن دسته از نتایج تحقیقاتی که شرایط ثبت اختراع را دارا می باشد به صورت اظهارنامه اختراع در اداره مربوطه ثبت و سپس نسبت به انتشار آنها اقدام کنند. امکان دارد مراحل ثبت اختراع چندین ماه به طول بیانجامد که انتشار مقاله (و مانند آن) پس از تاریخ ثبت اظهارنامه اختراع مشکلی را در فرآیند ثبت اختراع بوجود نمی آورد.

      از آنجا که برخی دستاورد ها مانند روشهای تشخیص بیماری و نوآوری های مدیریتی قابلیت ثبت اختراع بین المللی و ملی را ندارند، محققان بدون نگرانی میتوانند انتشار در مقالات داخلی و خارجی را به عنوان اولین گزینه جهت کسب افتخار دست یابی به این قبیل پژوهشها انتخاب کنند.

       
      برو بالا