light box
امتیاز 2.58 شهروندی و آموزش جهانی: یک پژوهش کتاب سنجی">

نوع فایل : word
تعداد صفحات ترجمه تایپ شده با فرمت ورد با قابلیت ویرایش : 36
تعداد کلمات : 8000
مجله : International Journal of Education Technology and Scientific Researches
انتشار : 2021
ترجمه متون داخل جداول : ترجمه شده است
درج جداول در فایل ترجمه : درج شده است
منابع داخل متن : به صورت فارسی درج شده است
کیفیت ترجمه : طلایی
دسته بندی : ،
برچسب ها : ، ، ، ، ، ، ، ، ، ،

عنوان فارسی مقاله:شهروندی و آموزش جهانی: یک پژوهش کتاب سنجی

 چکیده

این مطالعه با هدف بررسی مقالات منتشر شده در زمینه شهروندی و آموزش جهانی در مجلات تحت پوشش نمایه های Web of Science (WoS) SSCI، ESCI و A&HCI در مقوله آموزش با استفاده از تحلیل کتاب سنجی انجام شد. بدین منظور ۵۸۰ مقاله مورد بررسی قرار گرفت. داده های تحقیق از پایگاه داده WoS به دست آمده است. در تجزیه و تحلیل داده ها از نرم افزار VOSviewer استفاده شد. در این زمینه، سیر نشریات مرتبط با پژوهش در طول سالیان متمادی، پربازده ترین و تأثیرگذارترین پژوهشگران، مجلات، مؤسسات، کشورها و همچنین مقالات پراستناد، پژوهشگران هم استناد و گرایش های جاری در قالب یک کلیت ارزیابی شده است. چارچوب اولین مقاله با موضوع تحقیق در سال ۱۹۸۳ منتشر شد. به خصوص پس از سال ۲۰۰۸ افزایش تعداد انتشارات به طور قطعی ادامه یافته است. پربارترین مجله در موضوع پژوهش «جوامع جهانی شدن و آموزش» و تأثیرگذارترین مجلات بر اساس تعداد استنادها «مجله مطالعات آموزش بین‌المللی»، «مجله مطالعات آموزشی بریتانیا» و «تحقیقات آموزش محیط‌زیست» هستند. “. «دانشگاه بیرمنگام»، «دانشگاه جورجیا»، «دانشگاه لندن» و «دانشگاه تل‌آویو» به‌عنوان تأثیرگذارترین مؤسسات مرتبط با موضوع تحقیق برجسته هستند. تأثیرگذارترین کشورها از نظر تعداد استنادها به ترتیب «انگلیس»، «ایالات متحده آمریکا»، «استرالیا»، «کانادا» و «جمهوری خلق چین» هستند. «دانشگاه هنگ کنگ»، «دانشگاه بریتیش کلمبیا»، «دانشگاه تل‌آویو»، «دانشگاه کپنهاگ» و «دانشگاه کالج لندن-UCL» به عنوان مؤسساتی با قوی‌ترین و گسترده‌ترین شبکه همکاری بین‌المللی شناخته شده‌اند. در نتیجه تحلیل کلیدواژه، کلمات «آموزش شهروندی جهانی حیاتی»، «پناهندگان»، «آموزش تحول آفرین»، «آموزش مطالعات اجتماعی»، «آموزش صلح»، «دانشجویان بین المللی» در روند پنج ساله اخیر توجه را به خود جلب کرده است. این نتایج مطالعه می تواند به نفع پژوهشگرانی باشد که تازه شروع به کار بر روی موضوع مطالعاتی کرده اند یا کسانی که قبلاً در زمینه انتشار، ایجاد همکاری ها و تسلط بر مبانی فکری این حوزه فعالیت داشته اند(شهروندی و آموزش جهانی).

Title: GLOBAL CITIZENSHIP AND EDUCATION: A BIBLIOMETRIC RESEARCH

Abstract

 This study aimed to examine the published articles on global citizenship and education in journals covered by the Web of Science’s (WoS) SSCI, ESCI, and A&HCI indexes in the education category through using bibliometric analysis. For this purpose, 580 articles were examined. The data of the study were obtained from the WoS database. VOSviewer software was used in the analysis of the data. In this context, the course of research-related publications over the years, the most productive and influential researchers, journals, institutions, countries, as well as the most cited articles, co-cited researchers, and current trends have been evaluated within a general framework. The first publication on the subject of research was published in 1983. Especially after 2008, the increase in the number of publications has continued decisively. The most productive journal on the subject of research is “Globalization Societies and Education”, and the most influential journals bases on the number of citations are “Journal of Studies in International Education”, “British Journal of Educational Studies” and “Environmental Education Research”. “University of Birmingham”, “University of Georgia”, and “University of London”, and “Tel Aviv University” stand out as the most influential institutions related to the subject of research. The most influential countries in terms of the number of citations are “England”, “USA”, “Australia”, “Canada” and “People’s Republic of China”, respectively. “The University of Hong Kong", “The University of British Columbia”, “Tel Aviv University”, “University of Copenhagen” and the “University College LondonUCL” have been found as the institutions with the strongest and widest international cooperation network. As a result of keyword analysis, the words “critical global citizenship education”, “refugees”, “transformative education”, “social studies education”, “peace education”, “international students” attract attention in the last five-year trend. These results of the study can benefit researchers who are just starting to work on the study topic or those who have already been working in terms of publishing, creating cooperations and mastering the intellectual foundations of the field.

      دیدگاهها بسته است.

      محصولات مشابه
      کمبود(نقص) توجه و علائم ADHD در بزرگسالان مبتلا به بیماری فابری – یک مطالعه آزمایشی
      خـریـد محـصـول
      مرزهای جدید در مدیریت سرطان رکتوم اولیه و پیشرفته
      خـریـد محـصـول
      ریسک میوکاردیت و پریکاردیت در بزرگسالان جوان به دنبال واکسیناسیون mRNA COVID-19
      خـریـد محـصـول
      بروز میوکاردیت و پریکاردیت در بیماران واکسینه نشده پس از کووید-۱۹
      خـریـد محـصـول
      الگوریتم ازدحام آفتاب پرست کارآمد برای مسئله توزیع بار اقتصادی
      خـریـد محـصـول
      فرآیند بازآفرینی شهری: مورد یک مجتمع مسکونی در حومه رم، ایتالیا
      خـریـد محـصـول
      رابطه پویا بین شاخص سهام و قیمت دارایی: تجزیه و تحلیل بلندمدت
      خـریـد محـصـول
      تشخیص بیماری پوسیدگی طوقه در گندم در شرایط محیطی کنترل شده
      خـریـد محـصـول
      بکارگیری بهینه سازی برای حمایت از مدیریت تطبیقی آب رودخانه ها
      خـریـد محـصـول
      ارزیابی تأثیر آموزش زیست محیطی بر رفتار سازگار با محیط زیست
      خـریـد محـصـول
      ثبت اختراع یا انتشار مقاله

      در اولین مرحله از شروع یک تحقیق جدید نیاز است منابع مختلفی جستجو شود تا جدید بودن ایده مورد بررسی قرار گیرد. یکی از بهترین منابع جهت جستجو، لیست اختراع های ثبت شده است. پایگاه های جستجوی پتنت به محقق کمک میکند پیشینه تحقیق خود را مورد بررسی قرار دهد تا مطمئن شود کار تکراری انجام نمیدهد. سامانه جستجوگر مالکیت فکری دارکوب به تازگی از پایگاه جستجو علائم تجاری خود نیز رونمایی کرده است که دارای امکانات تخصصی فراوانی می باشد.

      ثبت اختراع یا انتشار مقاله کدام اول باید انجام شود؟ پژوهشگران منابع مالی و غیر مالی بسیاری را صرف انجام تحقیقات و پژوهش ها میکنند و امکان دارد تعدادی از آنها تبدیل به دستاوردها و فناوری های نو گردد. محققان این نتایج را به سرعت در مقالات علمی ملی و بین المللی منتشر و به آن افتخار میکنند. اما باید مد نظر داشت، چنانچه دستاورد پژوهشی امکان تبدیل شدن به یک محصول یا فرآیند قابل استفاده و تولید در صنعت را داشته باشد، هر گونه انتشار عمومی از جمله مقاله باعث از دست رفتن شرط جدید بودن و در نتیجه عدم امکان ثبت فناوری به عنوان اختراع خواهد شد.

      در نتیجه محققان و پژوهشگران باید پیش از هرگونه افشاء عمومی آن دسته از نتایج تحقیقاتی که شرایط ثبت اختراع را دارا می باشد به صورت اظهارنامه اختراع در اداره مربوطه ثبت و سپس نسبت به انتشار آنها اقدام کنند. امکان دارد مراحل ثبت اختراع چندین ماه به طول بیانجامد که انتشار مقاله (و مانند آن) پس از تاریخ ثبت اظهارنامه اختراع مشکلی را در فرآیند ثبت اختراع بوجود نمی آورد.

      از آنجا که برخی دستاورد ها مانند روشهای تشخیص بیماری و نوآوری های مدیریتی قابلیت ثبت اختراع بین المللی و ملی را ندارند، محققان بدون نگرانی میتوانند انتشار در مقالات داخلی و خارجی را به عنوان اولین گزینه جهت کسب افتخار دست یابی به این قبیل پژوهشها انتخاب کنند.

       
      برو بالا