light box
امتیاز 2.58 تست، شبیه سازی و طراحی خطوط لوله فراساحلی تحت نیروی محوری فشاری">

نوع فایل : word
تعداد صفحات ترجمه تایپ شده با فرمت ورد با قابلیت ویرایش : 23
تعداد کلمات : 5400
مجله : Marine Structures
انتشار : 2022
ترجمه متون داخل جداول : ترجمه شده است
درج جداول در فایل ترجمه : درج شده است
منابع داخل متن : به صورت فارسی درج شده است
کیفیت ترجمه : طلایی
دسته بندی :
برچسب ها : ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ،

عنوان فارسی مقاله:تست، شبیه سازی و طراحی خطوط لوله فراساحلی تحت نیروی محوری فشاری

 چکیده

پوشش دهی لایه نازکی از فولاد ضد زنگ در خط لوله فولاد کربنی به عنوان یکی از شیوه‌های بازدارندگی خوردگی خط لوله دریایی، طرحی مقرون به صرفه و با دوام بالا ارائه می‌کند. آیین نامه‌های طراحی فعلی EN1993-1-1 و DNV-OS-F101 از اهمیت لوله‌های جداری در ظرفیت مقطع چشم پوشی می‌کنند که ممکن است باعث بروز طراحی ناکارآمد گردد. هدف این مطالعه، ارزیابی برهمکنش و اثر متقابل دو لایه لوله در طول ساخت و توسعه کمانش موضعی لوله جداری پوشش دهی شده تحت فشار است. آزمایش‌هایی به منظور ارزیابی رفتار برهمکنش لوله جداری و لوله بیرونی، از جمله تست‌های اره و تست‌های رینگ اسپلیت انجام شد. متعاقباً مجموعه‌ای از لوله‌های کوتاه تحت نیروی محوری فشاری، با یک دوربین داخلی برای ثبت انقباض چروک‌شدگی لاینر آزمایش شدند. بعد از تست‌ها، مدل‌های عددی توسعه و اعتبارسنجی گردیده و یک سری مطالعات پارامتریک صورت گرفت. نتایج آزمون و FE حاصله به منظور بررسی اجرای مقررات مدون به منظور طراحی لوله‌های تحت فشار استفاده گردید. با در نظر گرفتن اهمیت لوله لاینر و سختی کرنشی مواد روش طراحی پیشرفته روش طراحی پیشرفته استفاده شد. روش پیشنهاد شده دقت پیش‌بینی بهتری را در مورد رفتارهای ساختاری لوله‌های پوشش دهی شده تحت نیروی محوری فشاری در اختیار می‌گذارد(طراحی خطوط لوله فراساحلی).

Title: Testing, simulation and design of offshore lined pipes under axial compression

Abstract

 As one of the means to inhibit offshore pipeline corrosion, lining a thin layer of stainless steel within the carbon steel pipeline provides an economical and durable design. Current design codes EN1993-1-1 and DNV–OS–F101 ignore the contribution of the liner pipes towards the crosssection capacity, which might lead to inefficient design. The focus of this study is to investigate the interaction of the two pipe layers arises during manufacture and the development of local buckling of the lined pipe under compression. Experiments to study the interaction behaviour of the liner pipe and the outer pipe, including saw tests and ring-split tests were performed. Then a series of short lined pipes were tested under axial compression, with a built-in camera to capture the development of liner wrinkling. After the tests, numerical models were developed and validated, and a series of parametric studies were conducted. The obtained test and FE results were used to assess the applicability of the codified provisions for the design of lined pipes under compression. Improved design method was developed considering the liner pipe contribution and material strain hardening. The proposed approach provides better prediction accuracies on the structural behaviours of lined pipes under axial compression.

    دیدگاهها بسته است.

    محصولات مشابه
    طبقه بندی جنسیتی با استفاده از مدل پیشنهادی مبتنی بر CNN و بهینه سازی کلونی مورچه ها
    خـریـد محـصـول
    شیوه های حسابرسی داخلی و عملکرد مالی تعاونی های پس انداز و اعتبار
    خـریـد محـصـول
    پیش‌بینی جریان نقدی و تأثیر آن بر پایداری مالی سازمان‌های مبتنی بر جامعه
    خـریـد محـصـول
    عوامل تعیین کننده تامین مالی ازمحل استقراض: استارت آپ های فین تک
    خـریـد محـصـول
    استفاده از کلاه ایمنی در ورزشکاران سوارکار: فرصت هایی برای مداخله
    خـریـد محـصـول
    تاب آوری، بهزیستی، علائم افسردگی و سطوح ضربه مغزی در ورزشکاران سوارکاری
    خـریـد محـصـول
    صدمات سوارکاری: بررسی پنج ساله پذیرش بیماران در بیمارستان در بریتیش کلمبیا، کانادا
    خـریـد محـصـول
    تاریخچه ضربه مغزی و پایگاه دانش در ورزشکاران رقابتی سوارکاری
    خـریـد محـصـول
    تجزیه و تحلیل آسیب ها در مسابقات سوارکاری رقابتی
    خـریـد محـصـول
    کنترل مقیاس های زمانی برای انتقال الکترون از طریق پروتئین ها
    خـریـد محـصـول
    ثبت اختراع یا انتشار مقاله

    در اولین مرحله از شروع یک تحقیق جدید نیاز است منابع مختلفی جستجو شود تا جدید بودن ایده مورد بررسی قرار گیرد. یکی از بهترین منابع جهت جستجو، لیست اختراع های ثبت شده است. پایگاه های جستجوی پتنت به محقق کمک میکند پیشینه تحقیق خود را مورد بررسی قرار دهد تا مطمئن شود کار تکراری انجام نمیدهد. لیست اختراعات ثبت شده در اداره ثبت اختراعات ایران دارای طبقه بندی های متفاوتی است. در طبقه بندی بین المللی B که شامل اختراعات حوزه نیاز ها بشری شامل عملیات اجرایی، حمل و نقل شامل: کشتیرانی، ترابری و دیگر موارد را میتوانید در پایگاه جستجوی دارایی های فکری دارکوب مشاهده کنید.

    ثبت اختراع یا انتشار مقاله کدام اول باید انجام شود؟ پژوهشگران منابع مالی و غیر مالی بسیاری را صرف انجام تحقیقات و پژوهش ها میکنند و امکان دارد تعدادی از آنها تبدیل به دستاوردها و فناوری های نو گردد. محققان این نتایج را به سرعت در مقالات علمی ملی و بین المللی منتشر و به آن افتخار میکنند. اما باید مد نظر داشت، چنانچه دستاورد پژوهشی امکان تبدیل شدن به یک محصول یا فرآیند قابل استفاده و تولید در صنعت را داشته باشد، هر گونه انتشار عمومی از جمله مقاله باعث از دست رفتن شرط جدید بودن و در نتیجه عدم امکان ثبت فناوری به عنوان اختراع خواهد شد.

    در نتیجه محققان و پژوهشگران باید پیش از هرگونه افشاء عمومی آن دسته از نتایج تحقیقاتی که شرایط ثبت اختراع را دارا می باشد به صورت اظهارنامه اختراع در اداره مربوطه ثبت و سپس نسبت به انتشار آنها اقدام کنند. امکان دارد مراحل ثبت اختراع چندین ماه به طول بیانجامد که انتشار مقاله (و مانند آن) پس از تاریخ ثبت اظهارنامه اختراع مشکلی را در فرآیند ثبت اختراع بوجود نمی آورد.

    از آنجا که برخی دستاورد ها مانند روشهای تشخیص بیماری و نوآوری های مدیریتی قابلیت ثبت اختراع بین المللی و ملی را ندارند، محققان بدون نگرانی میتوانند انتشار در مقالات داخلی و خارجی را به عنوان اولین گزینه جهت کسب افتخار دست یابی به این قبیل پژوهشها انتخاب کنند.

     
    برو بالا