عنوان فارسی مقاله:طراحی دمپرهای اصطلاکی مبتنی بر آسیب و خسارت در قابهای فولادی مهار بندی شده با شورون چند طبقه
چکیده
در این مقاله، روش طراحی دمپر های اصطکاکی مبتنی بر احتمال در قابهای فولادی چند طبقهای پیشنهاد میشود. هر دو نیروی لغزشی دستگاه و نسبت سفتی سیستم به عنوان دو پارامتر مهم تجزیه تحلیل میشوند که بر رفتار سازههای مجهز به دستگاههای اصطکاکی اثر دارند. شکنندگی لرزهای قابهای فولادی مهار بندی شدهی اصطکاکی ارزیابی شده و به منظور شناسایی دامنههای بهینه پارامترهای طراحی فوق جهت کاهش احتمال طراحی لرزهای سازه تحت کنش و عمل حرکات زلزلهای استفاده میشود(طراحی دمپرهای اصطلاکی). برای همین منظور، توابع شکنندگی مدلهای سازهای و ساختاریف با استفاده از آنالیزها و تجزیه تحلیلهای دینامیک غیر خطی استخراج میشوند. به منظور اثبات کارایی و اثربخشی روش پیشنهاد شده، سه مدل ساختاری قابهای مقاوم به ممان فولاد با سیستمهای دمپر اصطکاکی (از جمله مهار بندهای شورون و دستگاههای دمپر) برای تحلیل عملکرد لرزهای در نظر گرفته میشوند. نتایج تحلیل نشان میدهد که بزرگترین احتمال آسیب در هر مدل ساختاری یا سازهای متناظر با مورد با نیروی لغزشی بالاتر و نسبت سفتی کمتر است که در آن شکست و گسیختگی کمانشی نامطلوب قبل از فعال سازی دمپر اصطکاکی در نظر گرفته میشود. برای سه قاب ساختمانی و سازهای مد نظر، دامنهی بهینهی نیروی لغزشی بین ۴۰ و ۵۵ درصد و وزن کل سازه و مقدار توصیه شدهی نسبت سفتی،۲ است(طراحی دمپرهای اصطلاکی).
- لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
- همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
- ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.