عنوان فارسی مقاله:مسائل طراحی: توسعه و اعتبار سنجی ابزار عناصر طراحی دوره آموزش آنلاین (OCDE)
چکیده
طراحی دوره برای مشارکت و حفظ آنلاین دانش آموزان بسیار مهم است. این مطالعه بر توسعه و اعتبارسنجی یک ابزار طراحی عناصر آنلاین (OCDE) با ۳۸ گویه از مقیاس نوع لیکرت در پنج خرده مقیاس متمرکز شده است: (الف) نمای کلی ، (ب) ارائه محتوا ، (ج) تعامل و ارتباط ، (د) ارزیابی و ارزشیابی و (ه) حمایت از یادگیرندگان. فرایند اعتبار سنجی شامل پیاده سازی با ۲۲۲ مربی آنلاین و طراحان آموزشی در آموزش عالی بود. سه مدل مورد بررسی قرار گرفتند که شامل یک مدل تک عاملی ، پنج عاملی و مدل مرتبه بالاتر بود. مدلهای پنج عاملی و مرتبه بالاتر با توسعه OCDE مطابقت دارند. فراوانی استفاده از اقلام OCDE به جز دو مورد در مورد همکاری و خود ارزیابی ، بالاتر از میانگین ۴٫۰ قرار گرفت. نمره کلی OCDE مربوط به سطوح تخصصی خود گزارش شده بود اما با سالها تجربه نبود. یافته ها برای استفاده از این ابزار با مربیان آنلاین و طراحان آموزشی در طراحی دوره های آنلاین پیامدهایی دارد.