light box
امتیاز 2.93 طراحی مفهومی موتورهای القایی ابررسانا">

نوع فایل : word
تعداد صفحات : 21
تعداد کلمات : 3800
مجله : TRANSACTIONS ON APPLIED SUPERCONDUCTIVITY,
انتشار : 2020
ترجمه متون داخل جداول : ترجمه شده است
درج جداول در فایل ترجمه : درج شده است
منابع داخل متن : به صورت فارسی درج شده است
کیفیت ترجمه : طلایی
دسته بندی :
برچسب ها : ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ،

عنوان فارسی مقاله:طراحی مفهومی موتورهای القایی ابررسانا با استفاده از نوارهای ابررسانای REBa2Cu3Oy برای هواپیماهای الکتریکی

 چکیده  

موتورهای با چگالی توان بالا برای هواپیماهای پیشرانه الکتریکی مورد نیاز است. بالاترین چگالی توان موتور معمولی تاکنون ۵٫۲ کیلووات بر کیلوگرم گزارش شده است. ماشین های دوار ابررسانا به دلیل چگالی جریان زیاد و خاصیت میدان مغناطیسی بزرگ ، توانایی تحقق چگالی توان بالاتر را دارند. در این مطالعه ، موتور القایی با سیم پیچ آرماتور ابررسانای هسته ای هوا به طور مفهومی طراحی شد. دامنه توان خروجی ۳ تا ۶ مگاوات و چگالی توان خروجی بیش از ۲۰ کیلووات بر کیلوگرم بود. ولتاژ آرماتور باید زیر کلاس kV و افت ژول زیر ۱۲۲ کیلووات باشد. بازده هدف بیش از ۹۵٪ بود. طراحی و تجزیه و تحلیل الکترومغناطیسی توسط JMAG De-signer انجام شد. تعداد قطب های مغناطیسی و دمای عملیاتی به ترتیب به عنوان دو قطب و دمای هیدروژن مایع ۲۰ K تنظیم شدند. پارامتر فرکانس قدرت در محدوده ۱۰۰-۲۵۰ هرتز بود. در نتیجه ، هنگامی که فرکانس قدرت ۱۳۰ هرتز بود ، تمام نیازها برآورده می شد. امکان انجام موتور القایی ابررسانای کلاس MW بررسی شد و در نتیجه گیری ، موتور القایی ابررسانا را می توان به سیستم پیشرانه هواپیما اعمال کرد(طراحی مفهومی موتورهای القایی ابررسانا).

Title: Conceptual Design of Superconducting Induction Motors Using REBa2Cu3Oy Superconducting Tapes for Electric Aircraft

Abstract

 High power density motors are required for electric propulsion aircrafts. The highest power density of the conventional motorisreportedas5.2kW/kguptonow.Superconductingrotating machines have a potential to realize higher power density due to its high current density and a large magnetic field property. In this study, the induction motor with air-cored superconducting armature windings was conceptually designed. The output power range was 3 to 6 MW and the output power density aimed to be over 20 kW/kg. The armature voltage should be below kV-class and joule loss below 122 kW. The target efficiency was over 95%. The electromagnetic design and analysis were carried out by JMAG Designer. The number of magnetic poles and operating temperatures were set as two poles and liquid hydrogen temperature of 20 K, respectively. The parameter was power frequency in the range of 100–250 Hz. As a result, all the requirements were satisfied when the power frequency was 130 Hz. The feasibility of the MW-class superconducting induction motor was investigated, and in conclusion, the superconducting induction motor can be applied to the aircraft propulsion system.

ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

محصولات مشابه
پاسخ ترانسکریپتومیک سلول‌های سرطان سینه MDA-MB-231 به دوکوزاهگزانوئیک اسید
خـریـد محـصـول
تحلیل حساسیت استراتژی‌های طراحی غیرفعال برای ساختمان‌های مسکونی
خـریـد محـصـول
تجزیه و تحلیل تاثیر کاربری زمین بر الگوهای مکانی و زمانی جزیره حرارتی شهری سطحی
خـریـد محـصـول
تغییرات مکانی-زمانی در تأثیرات زیرساخت های شهری بر قیمت مسکن در ووهان، چین
خـریـد محـصـول
استفاده از اطلاعات مبتنی بر حسابداری در شرکت های جوان برای پیش بینی ورشکستگی
خـریـد محـصـول
حسابداری دارایی‌های نامشهود: سرمایه‌گذاری تحقیق و توسعه می‌تواند کارایی سرمایه‌گذاری را بهبود بخشد؟
خـریـد محـصـول
حسابداری و حسابرسی در زمان فناوری بلاک چین: دستور کار تحقیقاتی
خـریـد محـصـول
دستور العمل شورای اروپا مورخ ۱۵ اکتبر ۱۹۹۰ در خصوص شرایط سلامتی دام
خـریـد محـصـول
حاکمیت شرکتی و محافظه کاری حسابداری در بانک های اسلامی
خـریـد محـصـول
آیا اقتصادهای ثروتمند کیفیت حسابداری بهتری دارند؟ شواهد بین المللی
خـریـد محـصـول
ثبت اختراع یا انتشار مقاله

در اولین مرحله از شروع یک تحقیق جدید نیاز است منابع مختلفی جستجو شود تا جدید بودن ایده مورد بررسی قرار گیرد. یکی از بهترین منابع جهت جستجو، لیست اختراع های ثبت شده است. پایگاه های جستجوی پتنت به محقق کمک میکند پیشینه تحقیق خود را مورد بررسی قرار دهد تا مطمئن شود کار تکراری انجام نمیدهد. لیست اختراعات ثبت شده در اداره ثبت اختراعات ایران دارای طبقه بندی های متفاوتی است. در طبقه بندی بین المللی B که شامل اختراعات حوزه نیاز ها بشری شامل عملیات اجرایی، حمل و نقل شامل: کشتیرانی، ترابری و دیگر موارد را میتوانید در پایگاه جستجوی دارایی های فکری دارکوب مشاهده کنید.

ثبت اختراع یا انتشار مقاله کدام اول باید انجام شود؟ پژوهشگران منابع مالی و غیر مالی بسیاری را صرف انجام تحقیقات و پژوهش ها میکنند و امکان دارد تعدادی از آنها تبدیل به دستاوردها و فناوری های نو گردد. محققان این نتایج را به سرعت در مقالات علمی ملی و بین المللی منتشر و به آن افتخار میکنند. اما باید مد نظر داشت، چنانچه دستاورد پژوهشی امکان تبدیل شدن به یک محصول یا فرآیند قابل استفاده و تولید در صنعت را داشته باشد، هر گونه انتشار عمومی از جمله مقاله باعث از دست رفتن شرط جدید بودن و در نتیجه عدم امکان ثبت فناوری به عنوان اختراع خواهد شد.

در نتیجه محققان و پژوهشگران باید پیش از هرگونه افشاء عمومی آن دسته از نتایج تحقیقاتی که شرایط ثبت اختراع را دارا می باشد به صورت اظهارنامه اختراع در اداره مربوطه ثبت و سپس نسبت به انتشار آنها اقدام کنند. امکان دارد مراحل ثبت اختراع چندین ماه به طول بیانجامد که انتشار مقاله (و مانند آن) پس از تاریخ ثبت اظهارنامه اختراع مشکلی را در فرآیند ثبت اختراع بوجود نمی آورد.

از آنجا که برخی دستاورد ها مانند روشهای تشخیص بیماری و نوآوری های مدیریتی قابلیت ثبت اختراع بین المللی و ملی را ندارند، محققان بدون نگرانی میتوانند انتشار در مقالات داخلی و خارجی را به عنوان اولین گزینه جهت کسب افتخار دست یابی به این قبیل پژوهشها انتخاب کنند.

 
برو بالا