عنوان فارسی مقاله:آیا عطرها و رایحهها موجب تحریک احساسات یکسان و مشابه در میان فرهنگها میشوند؟
چکیده
عطر و رایحه، از دیرباز و از دوران باستان، بخشی از تمدن بشری بوده است. در طول تاریخ، داشتن بوی خوش و رایحه، در فرم عطرها و نیز مواد خوشبو کننده[۱]، علامت و نشانهی تمایز، ثروت ومرفه بودن بوده است. در مصر باستان، عطرها و مواد خوشبو کننده جزء هدایای سلطنتی بوده است و رومیهای ثروتمند از حمامهای آب آغشته به عطر استفاده میکردند(عطرهاو رایحهها موجب تحریک احساسات میشوند). چینیها خود را با چوب جاس (عود) و فلفل قرمز خوشبو میکردند، در حالی که هندیها از گل جاسمین و چوب صندل به عنوان عطر استفاده میکردند. در محافل مذهبی، روغنهای خوشبو کننده با منشاء مختلف در طی آیینها و رسوم مذهبی و تدهین استفاده میشد. با گذشت زمان، روشهای تولید عطرها نیز تغییر کرده است و عطرها با ترکیبهای مختلف جمع اوری، بسته بندی و توسط فرهنگهای مختلف مورد استفاده قرار گرفته است(عطرهاو رایحهها موجب تحریک احساسات میشوند).
کلیه مقالات مرتبط را میتوانید در بخش ترجمه مقالات اقتصاد ملاحظه کنید.
- لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
- همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
- ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.