light box
امتیاز 3.57 جهت گیری یادگیری و تأثیر بر عملکرد سازمانی و رقابت پذیری در بنگاه‌ها">

نوع فایل : word
تعداد صفحات : 29
تعداد کلمات : 12000
مجله : Journal of Business Economics and Management
انتشار : 2020
ترجمه متون داخل جداول : ترجمه شده است
درج جداول در فایل ترجمه : درج شده است
منابع داخل متن : به صورت فارسی درج شده است
کیفیت ترجمه : طلایی
فونت ترجمه : ب نازنین 12
دسته بندی :
برچسب ها : ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ،

عنوان فارسی مقاله: ابعاد جهت گیری یادگیری و تأثیر آن روی عملکرد سازمانی و رقابت پذیری در بنگاه‌های کوچک و متوسط

 چکیده

 شواهدی وجود دارد که رابطه‌ی مثبت بین جهت گیری یادگیری (LO) با عملکرد سازمانی در بنگاه‌های کوچک و متوسط اقتصادهای نوظهور نشان می‌دهد. با این حال، مطالعات کمی به بررسی نقش ابعاد جهت گیری یادگیری در متغیرهای این نتایج نظیر رقابت پذیری و عملکرد سازمانی پرداخته‌اند(عملکردسازمانی و رقابت پذیری در بنگاه‌ها). هدف این مطالعه، تحلیل اثرات مستقیم هر بعد سازه با عملکرد سازمانی و رقابت پذیری، از مطالعه‌ی مقطعی کمی در ۴۰۰ بنگاه کوچک و متوسط است. نتایج نشان می‌دهد که یک رابطه‌ی مستقیم و معنی دار بین تعهد یادگیری و افق مشترک با رقابت پذیری وجود دارد. روشن فکر بودن دارای رابطه‌ی مثبت غیر معنی دار با رقابت پذیری است. اگرچه رابطه‌ی روشن فکر بودن و تعهد یادگیری دارای اثر مثبت و معنی دار روی عملکرد سازمان است. اصلیت این مقاله در این است که رابطه‌ی LO ارتباط اندکی با بعد رقابت پذیری و عملکرد در SME دارد. شواهد موجود ممکن است در اقتصادها و کسب و کار های بزرگ متفاوت باشد(عملکردسازمانی و رقابت پذیری در بنگاه‌ها).

 Title: DIMENSIONS OF LEARNING ORIENTATION AND ITS IMPACT ON ORGANIZATIONAL PERFORMANCE AND COMPETITIVENESS IN SMES

 

Abstract

There is evidence that indicate a positive relationship of learning orientation (LO) with organizational performance in SMEs of emerging economies. However, there are only few studies that investigate how each one of the dimensions of learning orientation (LO) contributes to variables of results such as competitiveness and organizational performance. The purpose of this study is to analyze the direct effects of each dimension of the construct (LO) with organizational performance and competitiveness, from a quantitative cross-sectional study implemented in 400 SMEs of Aguascalientes city, Mexico using SEM technique. The findings reveal that there is a direct and significant relationship between commitment to learning and shared vision with competitiveness; open-mindedness turned out to have a non-significant positive relationship with competitiveness. While the relationship of open-mindedness and commitment to learning have a positive and significant influence on organizational performance, not so shared vision that has a negative and significant influence on organizational performance. The originality of this paper, is that there is limited contributions of the relationship of LO with each dimension of competitiveness, and performance in SMEs worldwide. Among the implications found it is that the existing evidence may result different in other economies and large businesses.

ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

محصولات مشابه
تأثیر مسئولیت اجتماعی شرکت بر وفاداری مشتری: نقش میانجی اعتبار شرکت
خـریـد محـصـول
تأثیر شیوه های سیستم مدیریت کیفیت بر عملکرد دانشگاه های خصوصی در کنیا
خـریـد محـصـول
ایمنی و ایمنی زایی(ایمنوژنیسیته) یک واکسن ویروسی کروناویروس
خـریـد محـصـول
سازگاری با پزشکی از راه دور در دوران COVID-19
خـریـد محـصـول
اتکای CJEU به حقوق بین الملل در تفسیر توافق نامه های اقتصادی
خـریـد محـصـول
شوک سپتیک در کودکان: تشخیص سریع و احیای اولیه (ساعت اول)
خـریـد محـصـول
رضایت(یاد گیرندگان) فراگیران از عملکرد وب سایت
خـریـد محـصـول
زمین(خشکی) و دریا: حل و فصل مناقشات مربوط به خشکی(زمین) تحت کنوانسیون حقوق
خـریـد محـصـول
تأثیر تحریم های اقتصادی بر سرمایه گذاری خصوصی در ایران
خـریـد محـصـول
نقش شوراهای مشورتی منطقه ای در سیاست مشترک شیلات اروپا
خـریـد محـصـول
ثبت اختراع یا انتشار مقاله

در اولین مرحله از شروع یک تحقیق جدید نیاز است منابع مختلفی جستجو شود تا جدید بودن ایده مورد بررسی قرار گیرد. یکی از بهترین منابع جهت جستجو، لیست اختراع های ثبت شده است. پایگاه های جستجوی پتنت به محقق کمک میکند پیشینه تحقیق خود را مورد بررسی قرار دهد تا مطمئن شود کار تکراری انجام نمیدهد. لیست اختراعات ثبت شده در اداره ثبت اختراعات ایران دارای طبقه بندی های متفاوتی است. در طبقه بندی بین المللی B که شامل اختراعات حوزه نیاز ها بشری شامل عملیات اجرایی، حمل و نقل شامل: کشتیرانی، ترابری و دیگر موارد را میتوانید در پایگاه جستجوی دارایی های فکری دارکوب مشاهده کنید.

ثبت اختراع یا انتشار مقاله کدام اول باید انجام شود؟ پژوهشگران منابع مالی و غیر مالی بسیاری را صرف انجام تحقیقات و پژوهش ها میکنند و امکان دارد تعدادی از آنها تبدیل به دستاوردها و فناوری های نو گردد. محققان این نتایج را به سرعت در مقالات علمی ملی و بین المللی منتشر و به آن افتخار میکنند. اما باید مد نظر داشت، چنانچه دستاورد پژوهشی امکان تبدیل شدن به یک محصول یا فرآیند قابل استفاده و تولید در صنعت را داشته باشد، هر گونه انتشار عمومی از جمله مقاله باعث از دست رفتن شرط جدید بودن و در نتیجه عدم امکان ثبت فناوری به عنوان اختراع خواهد شد.

در نتیجه محققان و پژوهشگران باید پیش از هرگونه افشاء عمومی آن دسته از نتایج تحقیقاتی که شرایط ثبت اختراع را دارا می باشد به صورت اظهارنامه اختراع در اداره مربوطه ثبت و سپس نسبت به انتشار آنها اقدام کنند. امکان دارد مراحل ثبت اختراع چندین ماه به طول بیانجامد که انتشار مقاله (و مانند آن) پس از تاریخ ثبت اظهارنامه اختراع مشکلی را در فرآیند ثبت اختراع بوجود نمی آورد.

از آنجا که برخی دستاورد ها مانند روشهای تشخیص بیماری و نوآوری های مدیریتی قابلیت ثبت اختراع بین المللی و ملی را ندارند، محققان بدون نگرانی میتوانند انتشار در مقالات داخلی و خارجی را به عنوان اولین گزینه جهت کسب افتخار دست یابی به این قبیل پژوهشها انتخاب کنند.

 
برو بالا