عنوان فارسی مقاله:تقویت عملکرد تحصیلی دانش آموزان در مدارس متوسطه: تغییرات مهارتهای مدیریت کلاس
چکیده
این مطالعه مدیریت کلاس را با تمرکز بر کنترل کلاس و همچنین نظم و انضباط کلاس در ارتباط با عملکرد تحصیلی دانش آموزان مدارس متوسطه در ایکیتی ایالت، نیجریه مورد بررسی قرار داد. این مطالعه از نوع تحقیق توصیفی از نوع پیمایشی است. جامعه مورد مطالعه شامل ۸۷، ۳۳۶ دانش آموز دبیرستان و ۷۵۳۸ معلم در ۲۰۳ مدرسه متوسطه در ایكیتی بود. نمونه این مطالعه شامل ۷۲۰ دانش آموز بود که از ۲۴ مدرسه متوسطه دولتی با استفاده از روش نمونه گیری چند مرحلهای انتخاب شدند که شامل روشهای نمونه گیری تصادفی، طبقهای و هدفمند بود. دو مجموعه ابزار با برچسب “پرسشنامه مدیریت کلاس (CMQ)” و یک پرسشنامه نتایج آزمون گواهی دبیرستان دوره متوسطه برای مطالعه استفاده شد. روایی صوری و محتوایی CMQ انجام شد و برای اطمینان از پایایی ابزار از روش آزمون مجدد آزمون استفاده شد و ضریب اطمینان ۸۱/۰ برای CMQ به دست آمد. از آمار توصیفی و استنباطی استفاده شد و کلیه فرضیهها در سطح معنی داری ۰۵/۰ مورد آزمایش قرار گرفتند. یافتهها نشان داد که سطح مدیریت کلاس و عملکرد تحصیلی دانش آموزان در مدارس متوسطه در ایکیتی متوسط است. همچنین یافتهها نشان داد که بین مدیریت کلاس و عملکرد تحصیلی دانش آموزان رابطه معنی داری وجود دارد. مشخص شد که کنترل کلاس و نظم و انضباط کلاس با عملکرد تحصیلی دانش آموزان رابطه مثبت دارد. توصیه میشود که بازرسی معمول معلمان برای آموزش و یادگیری مؤثر تشویق شود در حالی که معلمان در مدارس متوسطه باید اقدامات کنترل کلاس مناسب را انجام دهند تا عملکرد علمی دانش آموزان بهتر شود.
- لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
- همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
- ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.