تقویت عملکرد تحصیلی دانش آموزان در مدارس متوسطه: تغییرات مهارت‌های مدیریت کلاس

نوع فایل : word

تعداد صفحات : 17

تعداد کلمات : 5000

مجله : the international journal of business & management

انتشار : 2018

ترجمه متون داخل جداول : ترجمه شده است

درج جداول در فایل ترجمه : درج شده است

منابع داخل متن : به صورت فارسی درج شده است

کیفیت ترجمه : طلایی

:

تاریخ انتشار
23 نوامبر 2020
دسته بندی
تعداد بازدیدها
1548 بازدید
25,000 تومان

عنوان فارسی مقاله:تقویت عملکرد تحصیلی دانش آموزان در مدارس متوسطه: تغییرات مهارت‌های مدیریت کلاس

 چکیده  

این مطالعه مدیریت کلاس را با تمرکز بر کنترل کلاس و همچنین نظم و انضباط کلاس در ارتباط با عملکرد تحصیلی دانش آموزان مدارس متوسطه در ایکیتی ایالت، نیجریه مورد بررسی قرار داد. این مطالعه از نوع تحقیق توصیفی از نوع پیمایشی است. جامعه مورد مطالعه شامل ۸۷، ۳۳۶ دانش آموز دبیرستان و ۷۵۳۸ معلم در ۲۰۳ مدرسه متوسطه در ایكیتی بود. نمونه این مطالعه شامل ۷۲۰ دانش آموز بود که از ۲۴ مدرسه متوسطه دولتی با استفاده از روش نمونه گیری چند مرحله‌ای انتخاب شدند که شامل روشهای نمونه گیری تصادفی، طبقه‌ای و هدفمند بود. دو مجموعه ابزار با برچسب “پرسشنامه مدیریت کلاس (CMQ)” و یک پرسشنامه نتایج آزمون گواهی دبیرستان دوره متوسطه برای مطالعه استفاده شد. روایی صوری و محتوایی CMQ انجام شد و برای اطمینان از پایایی ابزار از روش آزمون مجدد آزمون استفاده شد و ضریب اطمینان ۸۱/۰ برای CMQ به دست آمد. از آمار توصیفی و استنباطی استفاده شد و کلیه فرضیه‌ها در سطح معنی داری ۰۵/۰ مورد آزمایش قرار گرفتند. یافته‌ها نشان داد که سطح مدیریت کلاس و عملکرد تحصیلی دانش آموزان در مدارس متوسطه در ایکیتی متوسط ​​است. همچنین یافته‌ها نشان داد که بین مدیریت کلاس و عملکرد تحصیلی دانش آموزان رابطه معنی داری وجود دارد. مشخص شد که کنترل کلاس و نظم و انضباط کلاس با عملکرد تحصیلی دانش آموزان رابطه مثبت دارد. توصیه می‌شود که بازرسی معمول معلمان برای آموزش و یادگیری مؤثر تشویق شود در حالی که معلمان در مدارس متوسطه باید اقدامات کنترل کلاس مناسب را انجام دهند تا عملکرد علمی دانش آموزان بهتر شود.

ادامه مطلب

راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.

Title: Enhancing Students’ Academic Performance in Secondar Schools: The Vicissitude of Classroom Management Skills

Abstract

 This study examined classroom management with focus on class control as well as classroom discipline in correlation with academic performance of secondary schools’ students in Ekiti State, Nigeria. The study adopted the descriptive research design of survey type. The population of the study comprised all the 87, 336 secondary school students and 7,538 teachers in 203 secondary schools in Ekiti State. The sample for this study consisted 720 students selected from 24 public secondary schools using multi-stage sampling procedure which involved simple random, stratified and purposive sampling techniques. Two set of instruments tagged “Classroom Management Questionnaire (CMQ)” and an Inventory on Senior Secondary School Certificate Examination results were used for the study. The face and content validity of CMQ was done and the test-retest method of reliability was used to ascertain the reliability of the instrument and reliability co-efficient of 0.81 was obtained for CMQ. Descriptive and inferential statistics were used and all hypotheses were tested at 0.05 level of significance. The findings revealed that the levels of classroom management and students’ academic performance in secondary schools in Ekiti State were moderate. The findings also showed that there was significant relationship between classroom management and students’ academic performance. It was found out that class control and classroom discipline were positively related to students’ academic performance. It was recommended that routine inspection of teachers for effective teaching and learning should be encouraged while teachers in secondary schools should adopt appropriate class control measures in order to enhance better students’ academic performance.
    دیدگاهتان را بنویسید