light box
امتیاز 2.93 تقویت عملکرد تحصیلی دانش آموزان در مدارس متوسطه: تغییرات مهارت‌های مدیریت کلاس">

نوع فایل : word
تعداد صفحات : 17
تعداد کلمات : 5000
مجله : the international journal of business & management
انتشار : 2018
ترجمه متون داخل جداول : ترجمه شده است
درج جداول در فایل ترجمه : درج شده است
منابع داخل متن : به صورت فارسی درج شده است
کیفیت ترجمه : طلایی
دسته بندی : ،
برچسب ها : ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ،

عنوان فارسی مقاله:تقویت عملکرد تحصیلی دانش آموزان در مدارس متوسطه: تغییرات مهارت‌های مدیریت کلاس

 چکیده  

این مطالعه مدیریت کلاس را با تمرکز بر کنترل کلاس و همچنین نظم و انضباط کلاس در ارتباط با عملکرد تحصیلی دانش آموزان مدارس متوسطه در ایکیتی ایالت، نیجریه مورد بررسی قرار داد. این مطالعه از نوع تحقیق توصیفی از نوع پیمایشی است. جامعه مورد مطالعه شامل ۸۷، ۳۳۶ دانش آموز دبیرستان و ۷۵۳۸ معلم در ۲۰۳ مدرسه متوسطه در ایكیتی بود. نمونه این مطالعه شامل ۷۲۰ دانش آموز بود که از ۲۴ مدرسه متوسطه دولتی با استفاده از روش نمونه گیری چند مرحله‌ای انتخاب شدند که شامل روشهای نمونه گیری تصادفی، طبقه‌ای و هدفمند بود. دو مجموعه ابزار با برچسب “پرسشنامه مدیریت کلاس (CMQ)” و یک پرسشنامه نتایج آزمون گواهی دبیرستان دوره متوسطه برای مطالعه استفاده شد. روایی صوری و محتوایی CMQ انجام شد و برای اطمینان از پایایی ابزار از روش آزمون مجدد آزمون استفاده شد و ضریب اطمینان ۸۱/۰ برای CMQ به دست آمد. از آمار توصیفی و استنباطی استفاده شد و کلیه فرضیه‌ها در سطح معنی داری ۰۵/۰ مورد آزمایش قرار گرفتند. یافته‌ها نشان داد که سطح مدیریت کلاس و عملکرد تحصیلی دانش آموزان در مدارس متوسطه در ایکیتی متوسط ​​است. همچنین یافته‌ها نشان داد که بین مدیریت کلاس و عملکرد تحصیلی دانش آموزان رابطه معنی داری وجود دارد. مشخص شد که کنترل کلاس و نظم و انضباط کلاس با عملکرد تحصیلی دانش آموزان رابطه مثبت دارد. توصیه می‌شود که بازرسی معمول معلمان برای آموزش و یادگیری مؤثر تشویق شود در حالی که معلمان در مدارس متوسطه باید اقدامات کنترل کلاس مناسب را انجام دهند تا عملکرد علمی دانش آموزان بهتر شود.

Title: Enhancing Students’ Academic Performance in Secondar Schools: The Vicissitude of Classroom Management Skills

Abstract

 This study examined classroom management with focus on class control as well as classroom discipline in correlation with academic performance of secondary schools’ students in Ekiti State, Nigeria. The study adopted the descriptive research design of survey type. The population of the study comprised all the 87, 336 secondary school students and 7,538 teachers in 203 secondary schools in Ekiti State. The sample for this study consisted 720 students selected from 24 public secondary schools using multi-stage sampling procedure which involved simple random, stratified and purposive sampling techniques. Two set of instruments tagged “Classroom Management Questionnaire (CMQ)” and an Inventory on Senior Secondary School Certificate Examination results were used for the study. The face and content validity of CMQ was done and the test-retest method of reliability was used to ascertain the reliability of the instrument and reliability co-efficient of 0.81 was obtained for CMQ. Descriptive and inferential statistics were used and all hypotheses were tested at 0.05 level of significance. The findings revealed that the levels of classroom management and students’ academic performance in secondary schools in Ekiti State were moderate. The findings also showed that there was significant relationship between classroom management and students’ academic performance. It was found out that class control and classroom discipline were positively related to students’ academic performance. It was recommended that routine inspection of teachers for effective teaching and learning should be encouraged while teachers in secondary schools should adopt appropriate class control measures in order to enhance better students’ academic performance.

    ثبت دیدگاه

      • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
      • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
      • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

    برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

    محصولات مشابه
    افزایش ظرفیت برای توسعه کارآمد استعدادهای ورزشی: درک فرصت ها و چالش ها
    خـریـد محـصـول
    تجزیه و تحلیل مقایسه ای و کاربرد شبکه های عصبی عمیق در پیش بینی کووید -۱۹
    خـریـد محـصـول
    تاثیر پیام های نوآوری محصول بر قصد خرید محصولات ضروری
    خـریـد محـصـول
    نوآوری های بنیادی: بین دانش و فرصت های تحقیقاتی آینده
    خـریـد محـصـول
    تحلیل قصد استفاده از چت بات: مشاوره دامپزشکی
    خـریـد محـصـول
    اثرات مکمّل های دیجیتال بر بهره وری و اشتغال
    خـریـد محـصـول
    درک دانشجویان از محیط متنوع یادگیری بر قصد آنها نسبت به کارآفرینی
    خـریـد محـصـول
    بررسی شیوه های موثر مدیریت منابع انسانی بر حفظ کارمندان: دانشگاه فنی تاماله
    خـریـد محـصـول
    تأثیر حرفه‌ای گری و تجربه حسابرس بر سطح قضاوت‌های مهم با اخلاق حرفه‌ای
    خـریـد محـصـول
    تاب آوری کارکنان، القای اطلاعات و ارائه خدمات بین ارائه دهندگان بیمه خدمات درمانی
    خـریـد محـصـول
    ثبت اختراع یا انتشار مقاله

    در اولین مرحله از شروع یک تحقیق جدید نیاز است منابع مختلفی جستجو شود تا جدید بودن ایده مورد بررسی قرار گیرد. یکی از بهترین منابع جهت جستجو، لیست اختراع های ثبت شده است. پایگاه های جستجوی پتنت به محقق کمک میکند پیشینه تحقیق خود را مورد بررسی قرار دهد تا مطمئن شود کار تکراری انجام نمیدهد. لیست اختراعات ثبت شده در اداره ثبت اختراعات ایران دارای طبقه بندی های متفاوتی است. در طبقه بندی بین المللی B که شامل اختراعات حوزه نیاز ها بشری شامل عملیات اجرایی، حمل و نقل شامل: کشتیرانی، ترابری و دیگر موارد را میتوانید در پایگاه جستجوی دارایی های فکری دارکوب مشاهده کنید.

    ثبت اختراع یا انتشار مقاله کدام اول باید انجام شود؟ پژوهشگران منابع مالی و غیر مالی بسیاری را صرف انجام تحقیقات و پژوهش ها میکنند و امکان دارد تعدادی از آنها تبدیل به دستاوردها و فناوری های نو گردد. محققان این نتایج را به سرعت در مقالات علمی ملی و بین المللی منتشر و به آن افتخار میکنند. اما باید مد نظر داشت، چنانچه دستاورد پژوهشی امکان تبدیل شدن به یک محصول یا فرآیند قابل استفاده و تولید در صنعت را داشته باشد، هر گونه انتشار عمومی از جمله مقاله باعث از دست رفتن شرط جدید بودن و در نتیجه عدم امکان ثبت فناوری به عنوان اختراع خواهد شد.

    در نتیجه محققان و پژوهشگران باید پیش از هرگونه افشاء عمومی آن دسته از نتایج تحقیقاتی که شرایط ثبت اختراع را دارا می باشد به صورت اظهارنامه اختراع در اداره مربوطه ثبت و سپس نسبت به انتشار آنها اقدام کنند. امکان دارد مراحل ثبت اختراع چندین ماه به طول بیانجامد که انتشار مقاله (و مانند آن) پس از تاریخ ثبت اظهارنامه اختراع مشکلی را در فرآیند ثبت اختراع بوجود نمی آورد.

    از آنجا که برخی دستاورد ها مانند روشهای تشخیص بیماری و نوآوری های مدیریتی قابلیت ثبت اختراع بین المللی و ملی را ندارند، محققان بدون نگرانی میتوانند انتشار در مقالات داخلی و خارجی را به عنوان اولین گزینه جهت کسب افتخار دست یابی به این قبیل پژوهشها انتخاب کنند.

     
    برو بالا