light box
امتیاز 2.58 تکنیک های کنترل کیفیت مدیران و عملکرد معلمان در مدارس">

نوع فایل : word
تعداد صفحات ترجمه تایپ شده با فرمت ورد با قابلیت ویرایش : 14
تعداد کلمات : 4200
مجله : THE INTERNATIONAL JOURNAL OF BUSINESS & MANAGEMENT
انتشار : 2022
ترجمه متون داخل جداول : ترجمه شده است
درج جداول در فایل ترجمه : درج شده است
منابع داخل متن : به صورت فارسی درج شده است
کیفیت ترجمه : طلایی
دسته بندی : ،
برچسب ها : ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ،

عنوان فارسی مقاله:تکنیک های کنترل کیفیت مدیران و عملکرد معلمان در مدارس متوسطه دولتی در ایالت ریورز، نیجریه

 چکیده

  این مطالعه به بررسی تکنیک‌های کنترل کیفیت مدیران و عملکرد معلمان در مدارس متوسطه دولتی در ایالت ریورز پرداخت. طرح اتخاذ شده برای مطالعه طرح همبستگی بود. سه سوال تحقیق و سه فرضیه متناظر مطالعه را هدایت کردند. جمعیت این مطالعه شامل ۹۰۱۱ مدیر و معلم در ۲۶۸ مدرسه متوسطه دولتی در ایالت ریورز بود. نمونه ای متشکل از ۵۲۸ مدیر و معلم با استفاده از روش نمونه گیری تصادفی ساده برای پژوهش انتخاب شدند. ابزارهای مورد استفاده برای گردآوری داده ها «پرسشنامه تکنیک های کنترل کیفیت مدیران» (PQCTQ) و «پرسشنامه عملکرد وظایف معلمان» (TTPQ) بود. روایی صوری و محتوایی ابزارها تضمین شد. پایایی ابزارها با استفاده از آماره آلفای کرونباخ با ضریب پایایی به ترتیب ۸۱/۰ و ۷۹/۰ تعیین شد. پاسخ به سؤالات پژوهش با استفاده از همبستگی لحظه محصول پیرسون و فرضیه ها با آماره آزمون t نمونه مستقل مورد آزمون قرار گرفت. یافته‌های این مطالعه نشان داد که تکنیک‌های کنترل کیفیت مدیران برنامه‌ریزی استراتژیک، مشارکت کارکنان و ارزیابی همتایان به طور قابل‌توجهی با عملکرد معلمان در مدارس متوسطه دولتی در ایالت ریورز مرتبط است. بر اساس یافته‌های مطالعه، از جمله توصیه می‌شود که مدیران باید اطمینان حاصل کنند که برنامه‌هایی که برای معلمان انجام می‌دهند باید شامل آموزش و پرورش معلمان باشد و نه جایگزینی مستقیم آنها.

Title: Principals’ Quality Control Techniques and Teachers’ Task Performance in Public Senior Secondary Schools in Rivers State, Nigeria

Abstract

 The study investigated principals’ quality control techniques and teacher’s task performance in public senior secondary schools in Rivers State. The design adopted for the study was correlational design. Three research questions and three corresponding hypotheses guided the study. The population of the study comprised 9,011 principals and teachers in the 268 public senior secondary schools in Rivers State. A sample of 528 principals and teachers were randomly selected for the study using simple random sampling technique. The instruments used for data collection was titled ‘Principals Quality Control Techniques Questionnaire’ (PQCTQ) and ‘Teachers Task Performance Questionnaire’ (TTPQ). The face and content validities of the instruments were ensured. The reliability of the instruments was determined using Cronbach Alpha statistics yielding reliability co-efficient of 0.81 and 0.79 respectively. Responses to the research questions were analyzed with Pearson Product Moment Correlation, while the hypotheses were tested with independent sample t-test statistics. The findings of the study showed that principals’ quality control techniques of strategic planning, employee involvement and peer review significantly relate to teachers’ task performance in public senior secondary schools in Rivers State. Based on the findings of the study, it was recommended among others that principals should ensure that the plans they make for the teachers should include training and developing the teachers and not outright replacements.

      دیدگاهها بسته است.

      محصولات مشابه
      کمبود(نقص) توجه و علائم ADHD در بزرگسالان مبتلا به بیماری فابری – یک مطالعه آزمایشی
      خـریـد محـصـول
      مرزهای جدید در مدیریت سرطان رکتوم اولیه و پیشرفته
      خـریـد محـصـول
      ریسک میوکاردیت و پریکاردیت در بزرگسالان جوان به دنبال واکسیناسیون mRNA COVID-19
      خـریـد محـصـول
      بروز میوکاردیت و پریکاردیت در بیماران واکسینه نشده پس از کووید-۱۹
      خـریـد محـصـول
      الگوریتم ازدحام آفتاب پرست کارآمد برای مسئله توزیع بار اقتصادی
      خـریـد محـصـول
      فرآیند بازآفرینی شهری: مورد یک مجتمع مسکونی در حومه رم، ایتالیا
      خـریـد محـصـول
      رابطه پویا بین شاخص سهام و قیمت دارایی: تجزیه و تحلیل بلندمدت
      خـریـد محـصـول
      تشخیص بیماری پوسیدگی طوقه در گندم در شرایط محیطی کنترل شده
      خـریـد محـصـول
      بکارگیری بهینه سازی برای حمایت از مدیریت تطبیقی آب رودخانه ها
      خـریـد محـصـول
      ارزیابی تأثیر آموزش زیست محیطی بر رفتار سازگار با محیط زیست
      خـریـد محـصـول
      ثبت اختراع یا انتشار مقاله

      در اولین مرحله از شروع یک تحقیق جدید نیاز است منابع مختلفی جستجو شود تا جدید بودن ایده مورد بررسی قرار گیرد. یکی از بهترین منابع جهت جستجو، لیست اختراع های ثبت شده است. پایگاه های جستجوی پتنت به محقق کمک میکند پیشینه تحقیق خود را مورد بررسی قرار دهد تا مطمئن شود کار تکراری انجام نمیدهد. سامانه جستجوگر مالکیت فکری دارکوب به تازگی از پایگاه جستجو علائم تجاری خود نیز رونمایی کرده است که دارای امکانات تخصصی فراوانی می باشد.

      ثبت اختراع یا انتشار مقاله کدام اول باید انجام شود؟ پژوهشگران منابع مالی و غیر مالی بسیاری را صرف انجام تحقیقات و پژوهش ها میکنند و امکان دارد تعدادی از آنها تبدیل به دستاوردها و فناوری های نو گردد. محققان این نتایج را به سرعت در مقالات علمی ملی و بین المللی منتشر و به آن افتخار میکنند. اما باید مد نظر داشت، چنانچه دستاورد پژوهشی امکان تبدیل شدن به یک محصول یا فرآیند قابل استفاده و تولید در صنعت را داشته باشد، هر گونه انتشار عمومی از جمله مقاله باعث از دست رفتن شرط جدید بودن و در نتیجه عدم امکان ثبت فناوری به عنوان اختراع خواهد شد.

      در نتیجه محققان و پژوهشگران باید پیش از هرگونه افشاء عمومی آن دسته از نتایج تحقیقاتی که شرایط ثبت اختراع را دارا می باشد به صورت اظهارنامه اختراع در اداره مربوطه ثبت و سپس نسبت به انتشار آنها اقدام کنند. امکان دارد مراحل ثبت اختراع چندین ماه به طول بیانجامد که انتشار مقاله (و مانند آن) پس از تاریخ ثبت اظهارنامه اختراع مشکلی را در فرآیند ثبت اختراع بوجود نمی آورد.

      از آنجا که برخی دستاورد ها مانند روشهای تشخیص بیماری و نوآوری های مدیریتی قابلیت ثبت اختراع بین المللی و ملی را ندارند، محققان بدون نگرانی میتوانند انتشار در مقالات داخلی و خارجی را به عنوان اولین گزینه جهت کسب افتخار دست یابی به این قبیل پژوهشها انتخاب کنند.

       
      برو بالا