light box
امتیاز 2.93 تأثیر عنصر هوش هیجانی بر پیشرفت تحصیلی">

نوع فایل : word
تعداد صفحات : 25
تعداد کلمات : 7000
مجله : Archives Des Sciences
انتشار : 2012
ترجمه متون داخل جداول : ترجمه شده است
درج جداول در فایل ترجمه : درج شده است
منابع داخل متن : به صورت فارسی درج شده است
کیفیت ترجمه : طلایی
دسته بندی : ،
برچسب ها : ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ،

عنوان فارسی مقاله:تأثیر عنصر هوش هیجانی بر پیشرفت تحصیلی

 چکیده  

هدف از این مطالعه بررسی تأثیر پنج عنصر درک عاطفی است که به عنوان آگاهی از خود، مدیریت عاطفی، انگیزه از خود، همدلی، مهارت‌های بین فردی نسبت به پیشرفت تحصیلی دانش آموزان دبیرستان است. این مطالعه همچنین با هدف شناسایی اینكه آیا پنج عنصر هوش هیجانی توانسته‌اند در پیشرفت تحصیلی سهیم باشند، وجود دارد. برای تجزیه و تحلیل داده‌ها از استنباط آماری پیرسون و رگرسیون چندگانه استفاده می‌شود. نتایج نشان داد که بین سطح آگاهی از خود (۲۱/۰ = r)، مدیریت عاطفی (۲۱/۰ = r) و همدلی (۲۱/۰ = r) در سطح ۰۵ / ۰p <با پیشرفت تحصیلی رابطه معنی داری وجود دارد. نتایج تحلیل رگرسیون چند گانه (گام به گام) نشان داد که تنها سه عنصر هوش هیجانی یعنی خودآگاهی (۰۲۶۱ ß =)، انگیزش خود (۰۱۸۲ ß =) و همدلی (۰۱۶۷ ß =) ۸٫۷٪ تغییر در معیار را تشکیل می‌دهد (پیشرفت تحصیلی) تحقیقات همچنین مدلی را ارائه داد که برای انعکاس رابطه بین عناصر هوش هیجانی و پیشرفت تحصیلی طراحی شده است. این مطالعات نشان می‌دهد که سطح هوش هیجانی به توانایی‌های شناختی در دانش آموز کمک می‌کند و آن را افزایش می‌دهد. بنابراین، برای تولید یک نسل شایسته و کشوری موفق متناسب با فلسفه آموزش، تداوم هوش هیجانی در دانش آموز ضروری است.

Title: The Impact of Emotional Intelligence Element on Academic Achievement

Abstract

 The purpose of this study is to examine the impact of the five emotional intellingence elements identified as self-awareness, emotional management, self motivation, empathy, interpersonal skills towards secondary school students’ academic achievement. This study also aims to identify whether the five elements of emotional intelligence have been able to contribute to academic achievement. Statistical inference of the Pearson-r and multiple regression is used to analyze the data. The results showed that the significant relationship between self awareness (r = 0.21), emotional management (r = 0.21) and empathy (r = 0.21) at the level of p <0.05 with academic achievement. Multiple regression analysis (stepwise) result showed that only three elements of emotional intelligence which is self-awareness (ß = 0261), self motivation (ß =- 0182) and empathy (ß = 0167) accounted for 8.7% of variation in criterion (academic achievement). Research also presented a model designed to reflect the relationship between the elements of emotional intelligence and academic achievement. These studies imply that the level of emotional intelligence contributes to and enhances the cognitive abilities in student. Thus, to produce a competent generation and successful country in line with the philosophy of education, persistence of the emotional intelligence in student is essential.

    ثبت دیدگاه

      • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
      • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
      • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

    برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

    محصولات مشابه
    تأثیر مسئولیت اجتماعی شرکت بر وفاداری مشتری: نقش میانجی اعتبار شرکت
    خـریـد محـصـول
    تأثیر شیوه های سیستم مدیریت کیفیت بر عملکرد دانشگاه های خصوصی در کنیا
    خـریـد محـصـول
    ایمنی و ایمنی زایی(ایمنوژنیسیته) یک واکسن ویروسی کروناویروس
    خـریـد محـصـول
    سازگاری با پزشکی از راه دور در دوران COVID-19
    خـریـد محـصـول
    اتکای CJEU به حقوق بین الملل در تفسیر توافق نامه های اقتصادی
    خـریـد محـصـول
    شوک سپتیک در کودکان: تشخیص سریع و احیای اولیه (ساعت اول)
    خـریـد محـصـول
    رضایت(یاد گیرندگان) فراگیران از عملکرد وب سایت
    خـریـد محـصـول
    زمین(خشکی) و دریا: حل و فصل مناقشات مربوط به خشکی(زمین) تحت کنوانسیون حقوق
    خـریـد محـصـول
    تأثیر تحریم های اقتصادی بر سرمایه گذاری خصوصی در ایران
    خـریـد محـصـول
    نقش شوراهای مشورتی منطقه ای در سیاست مشترک شیلات اروپا
    خـریـد محـصـول
    ثبت اختراع یا انتشار مقاله

    در اولین مرحله از شروع یک تحقیق جدید نیاز است منابع مختلفی جستجو شود تا جدید بودن ایده مورد بررسی قرار گیرد. یکی از بهترین منابع جهت جستجو، لیست اختراع های ثبت شده است. پایگاه های جستجوی پتنت به محقق کمک میکند پیشینه تحقیق خود را مورد بررسی قرار دهد تا مطمئن شود کار تکراری انجام نمیدهد. لیست اختراعات ثبت شده در اداره ثبت اختراعات ایران دارای طبقه بندی های متفاوتی است. در طبقه بندی بین المللی B که شامل اختراعات حوزه نیاز ها بشری شامل عملیات اجرایی، حمل و نقل شامل: کشتیرانی، ترابری و دیگر موارد را میتوانید در پایگاه جستجوی دارایی های فکری دارکوب مشاهده کنید.

    ثبت اختراع یا انتشار مقاله کدام اول باید انجام شود؟ پژوهشگران منابع مالی و غیر مالی بسیاری را صرف انجام تحقیقات و پژوهش ها میکنند و امکان دارد تعدادی از آنها تبدیل به دستاوردها و فناوری های نو گردد. محققان این نتایج را به سرعت در مقالات علمی ملی و بین المللی منتشر و به آن افتخار میکنند. اما باید مد نظر داشت، چنانچه دستاورد پژوهشی امکان تبدیل شدن به یک محصول یا فرآیند قابل استفاده و تولید در صنعت را داشته باشد، هر گونه انتشار عمومی از جمله مقاله باعث از دست رفتن شرط جدید بودن و در نتیجه عدم امکان ثبت فناوری به عنوان اختراع خواهد شد.

    در نتیجه محققان و پژوهشگران باید پیش از هرگونه افشاء عمومی آن دسته از نتایج تحقیقاتی که شرایط ثبت اختراع را دارا می باشد به صورت اظهارنامه اختراع در اداره مربوطه ثبت و سپس نسبت به انتشار آنها اقدام کنند. امکان دارد مراحل ثبت اختراع چندین ماه به طول بیانجامد که انتشار مقاله (و مانند آن) پس از تاریخ ثبت اظهارنامه اختراع مشکلی را در فرآیند ثبت اختراع بوجود نمی آورد.

    از آنجا که برخی دستاورد ها مانند روشهای تشخیص بیماری و نوآوری های مدیریتی قابلیت ثبت اختراع بین المللی و ملی را ندارند، محققان بدون نگرانی میتوانند انتشار در مقالات داخلی و خارجی را به عنوان اولین گزینه جهت کسب افتخار دست یابی به این قبیل پژوهشها انتخاب کنند.

     
    برو بالا