light box
امتیاز 2.58 عوامل تعیین کننده نوآوری محصولات جدید در بخش SME های غنا">

نوع فایل : word
تعداد صفحات ترجمه تایپ شده با فرمت ورد با قابلیت ویرایش : 19
تعداد کلمات : 4000
مجله : Journal of Global Entrepreneurship Research
انتشار : 2019
ترجمه متون داخل جداول : ترجمه شده است
درج جداول در فایل ترجمه : درج شده است
منابع داخل متن : به صورت فارسی درج شده است
کیفیت ترجمه : طلایی
دسته بندی : ،
برچسب ها : ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ،

عنوان فارسی مقاله:عوامل تعیین کننده نوآوری محصولات جدید در بخش SME های غنا

چکیده

  در این مقاله عوامل تعیین کننده نوآوری محصولات جدید در بخش SME تجزیه و تحلیل می شود. این مطالعه بر انواع بودجه نوآوری و منابع بودجه نوآوری متمرکز بود. پانصد و پنجاه (۵۵۰) صاحب SME به طور تصادفی برای مطالعه انتخاب شدند. اطلاعات با استفاده از پرسشنامه تهیه شده است. برای تجزیه و تحلیل از مدل توبیت استفاده شد. ارزش فروش محصولات جدید از پروکسی برای نوآوری محصولات جدید استفاده شد. عوامل تعیین کننده به دو نوع گروه بندی شدند ، بنابراین هزینه های نوآوری و منابع هزینه های نوآوری. منابع هزینه نوآوری تأثیر بسزایی در نوآوری محصولات جدید دارند. از طریق یافتن سرمایه خارجی ، اعتبار مالیات دولت و یارانه ها تأثیر قابل توجهی بر نوآوری محصولات جدید داشتند. ویژگی های خاص SME مانند حق ثبت اختراع و داشتن شرکای خارج از کشور بر نوآوری محصول جدید تأثیر می گذارد. سیاست ها و برنامه های معطوف به اعتبار مالیات دولت ، یارانه ها ، حقوق ثبت اختراع و ورود سرمایه خارجی به بخش SME باید تشویق شود از آنجا که آنها توانایی ارتقا نوآوری در بخش را دارند.

Title: Determinants of new products innovation in Ghanaian SMEs sector

Abstract

 The paper analyzes the determinants of new products innovation in the SMEs sector. The study focused on types of innovation funding and sources of innovation funding. Five-hundred and fifty (550) SME owners were randomly selected for the study. Information was sourced through the use of questionnaires. Tobit model was used for the analysis. Sales value of new products was used a proxy for new products innovation. The determinants were grouped into two types thus innovation expenditure and sources of innovation expenditure. Sources of innovation expenditure have significant influence on new products innovation. From the finding foreign capital, government tax credit, and subsidies had significantly influence on new products innovation. SMEs specific attributes such as patent and having overseas partners influence new product innovation. Policies and programs geared towards government tax credit, subsidies, patent rights and inflow of foreign capital into SME sector should be encouraged since they have the potential of promoting product innovation in the sector.

 

دیدگاهها بسته است.

محصولات مشابه
بررسی فناوری بلاک چین در تجارت بین المللی.مهندسی مجدد فرایند کسب و کار برای اعتبارنامه
خـریـد محـصـول
قرارداد ببندیم یا نبندیم: نگرش از طریق روایت مالیات و هزینه
خـریـد محـصـول
هوش اعتباری: نوآوری در مدیریت برند از طریق داده های رسانه های اجتماعی
خـریـد محـصـول
تجویز آستاکسانتین به عنوان یک داروی نوروپروتکتیو مناسب برای درمان امراض نورولوژیک
خـریـد محـصـول
مقایسه بانک‌های محلی، ملی و بین المللی از نظر ارزیابی اثر منابع ارتباطی
خـریـد محـصـول
یکپارچگی لاینفک روح و جسم: نظریه و چشم انداز مکتب سایکوسوماتیک پاریس
خـریـد محـصـول
تجزیه و تحلیل ریسک بدهی شرکت های غیر مالی با استفاده از شبکه های دو لایه ای
خـریـد محـصـول
دسته بندی اطلاعات و داده‌ها با استفاده از ماشین بردار پشتیبان
خـریـد محـصـول
استفاده از روش های نوین برای پیاده سازی روان درمانی اینترنتی
خـریـد محـصـول
استفاده از آزمون‌های برشی برای سنجش مقاومت و استحکام خاک
خـریـد محـصـول
ثبت اختراع یا انتشار مقاله

در اولین مرحله از شروع یک تحقیق جدید نیاز است منابع مختلفی جستجو شود تا جدید بودن ایده مورد بررسی قرار گیرد. یکی از بهترین منابع جهت جستجو، لیست اختراع های ثبت شده است. پایگاه های جستجوی پتنت به محقق کمک میکند پیشینه تحقیق خود را مورد بررسی قرار دهد تا مطمئن شود کار تکراری انجام نمیدهد. لیست اختراعات ثبت شده در اداره ثبت اختراعات ایران دارای طبقه بندی های متفاوتی است. در طبقه بندی بین المللی B که شامل اختراعات حوزه نیاز ها بشری شامل عملیات اجرایی، حمل و نقل شامل: کشتیرانی، ترابری و دیگر موارد را میتوانید در پایگاه جستجوی دارایی های فکری دارکوب مشاهده کنید.

ثبت اختراع یا انتشار مقاله کدام اول باید انجام شود؟ پژوهشگران منابع مالی و غیر مالی بسیاری را صرف انجام تحقیقات و پژوهش ها میکنند و امکان دارد تعدادی از آنها تبدیل به دستاوردها و فناوری های نو گردد. محققان این نتایج را به سرعت در مقالات علمی ملی و بین المللی منتشر و به آن افتخار میکنند. اما باید مد نظر داشت، چنانچه دستاورد پژوهشی امکان تبدیل شدن به یک محصول یا فرآیند قابل استفاده و تولید در صنعت را داشته باشد، هر گونه انتشار عمومی از جمله مقاله باعث از دست رفتن شرط جدید بودن و در نتیجه عدم امکان ثبت فناوری به عنوان اختراع خواهد شد.

در نتیجه محققان و پژوهشگران باید پیش از هرگونه افشاء عمومی آن دسته از نتایج تحقیقاتی که شرایط ثبت اختراع را دارا می باشد به صورت اظهارنامه اختراع در اداره مربوطه ثبت و سپس نسبت به انتشار آنها اقدام کنند. امکان دارد مراحل ثبت اختراع چندین ماه به طول بیانجامد که انتشار مقاله (و مانند آن) پس از تاریخ ثبت اظهارنامه اختراع مشکلی را در فرآیند ثبت اختراع بوجود نمی آورد.

از آنجا که برخی دستاورد ها مانند روشهای تشخیص بیماری و نوآوری های مدیریتی قابلیت ثبت اختراع بین المللی و ملی را ندارند، محققان بدون نگرانی میتوانند انتشار در مقالات داخلی و خارجی را به عنوان اولین گزینه جهت کسب افتخار دست یابی به این قبیل پژوهشها انتخاب کنند.

 
برو بالا