light box
امتیاز 2.93 عوامل موثر بر پذیرش بانکداری موبایلی توسط نسل Y یا نسل هزاره">

نوع فایل : word
تعداد صفحات : 32
تعداد کلمات : 8000
مجله : Kasetsart Journal of Social Sciences
انتشار : 2017
ترجمه متون داخل جداول : ترجمه شده است
درج جداول در فایل ترجمه : درج شده است
منابع داخل متن : به صورت فارسی درج شده است
کیفیت ترجمه : طلایی
دسته بندی : ،
برچسب ها : ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ،

عنوان فارسی مقاله:عوامل موثر بر پذیرش بانکداری موبایلی  توسط نسل Y یا نسل هزاره بر اساس  نظریه ی یکپارچه پذیرش و استفاده از مدل فناوری  اصلاح شده توسط مفهوم مدل پذیرش فناوری

 چکیده  

 این مطالعه برای بررسی عوامل مؤثر بر قصد رفتاری برای پذیرش بانکداری موبایلی در میان نسل Y یا نسل هزاره انجام شد. بر اساس مدل نظری شامل نظریه‌ی یکپارچه‌ی پذیرش و استفاده از فناوری (UTAUT) و مدل پذیرش فناوری (TAM)، در این مطالعه، یک مدل تعمیم یافته و اصلاح شده برای توضیح بهتر پذیرش بانکداری موبایلی پیشنهاد شد. به علاوه، هدف، تعیین اثر تعدیل کننده‌ی انگیزش لذت جویی بر پذیرش بانکداری موبایلی مستقل بود. مدل پیشنهادی به طور تجربی با استفاده از داده‌های نظر سنجی ارائه شده توسط ۴۸۰ پاسخگو تست شده و با مدل معادله‌ی ساختاری (SEM) تحلیل شد. نتایج تحلیل نشان داد که مدل اصلاح شده، برازش خوبی در زمینه‌ی پذیرش بانکداری موبایلی توسط نسل هزاره داشت. به علاوه، انگیزه‌ی لذت جویی کاربران بانکداری موبایلی به عنوان مهم‌ترین عامل انگیزش مشتریان برای پذیرش بانکداری موبایلی شناسایی شد، در حالی که امنیت سیستم بانکداری دارای ارتباط منفی با انگیزه‌ی لذت جویی بود. نتایج، توسط مؤسسات بانکداری برای توسعه استراتژی و بهبود خدمات برای افزایش پذیرش بانکداری در نسل هزاره قابل استفاده است(عوامل موثر بر پذیرش بانکداری موبایلی).

Title: Determinants affecting mobile banking adoption by generation Y based on the Unified Theory of Acceptance and Use of Technology Model modified by the Technology Acceptance Model concept

Abstract

 This study was undertaken to explore the determinants affecting behavioral intention to adopt mobile banking among generation Y. Based on the theoretical model incorporating the Unified Theory of Acceptance and Use of Technology (UTAUT) and the Technology Acceptance Model (TAM), in this study, a revised and extended model was proposed in order to better explain mobile banking adoption. Moreover, the aim was to determine the mediating effect of hedonic motivation on independent mobile banking adoption. The proposed model was empirically tested using survey data provided by 480 respondents and was further analyzed using a structural Equation model (SEM). The analysis results indicated that the revised model had a good fit in the context of mobile banking adoption by generation Y. In addition, hedonic motivation of mobile banking users was identified as the most important factor motivating customers to adopt mobile banking, whereas mobile banking system security had a negative relationship with hedonic motivation. The results can be used by banking institutions to develop strategies and to improve their services in order to increase the adoption of mobile banking among generation Y.

    ثبت دیدگاه

      • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
      • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
      • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

    برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

    محصولات مشابه
    افزایش ظرفیت برای توسعه کارآمد استعدادهای ورزشی: درک فرصت ها و چالش ها
    خـریـد محـصـول
    تجزیه و تحلیل مقایسه ای و کاربرد شبکه های عصبی عمیق در پیش بینی کووید -۱۹
    خـریـد محـصـول
    تاثیر پیام های نوآوری محصول بر قصد خرید محصولات ضروری
    خـریـد محـصـول
    نوآوری های بنیادی: بین دانش و فرصت های تحقیقاتی آینده
    خـریـد محـصـول
    تحلیل قصد استفاده از چت بات: مشاوره دامپزشکی
    خـریـد محـصـول
    اثرات مکمّل های دیجیتال بر بهره وری و اشتغال
    خـریـد محـصـول
    درک دانشجویان از محیط متنوع یادگیری بر قصد آنها نسبت به کارآفرینی
    خـریـد محـصـول
    بررسی شیوه های موثر مدیریت منابع انسانی بر حفظ کارمندان: دانشگاه فنی تاماله
    خـریـد محـصـول
    تأثیر حرفه‌ای گری و تجربه حسابرس بر سطح قضاوت‌های مهم با اخلاق حرفه‌ای
    خـریـد محـصـول
    تاب آوری کارکنان، القای اطلاعات و ارائه خدمات بین ارائه دهندگان بیمه خدمات درمانی
    خـریـد محـصـول
    ثبت اختراع یا انتشار مقاله

    در اولین مرحله از شروع یک تحقیق جدید نیاز است منابع مختلفی جستجو شود تا جدید بودن ایده مورد بررسی قرار گیرد. یکی از بهترین منابع جهت جستجو، لیست اختراع های ثبت شده است. پایگاه های جستجوی پتنت به محقق کمک میکند پیشینه تحقیق خود را مورد بررسی قرار دهد تا مطمئن شود کار تکراری انجام نمیدهد. لیست اختراعات ثبت شده در اداره ثبت اختراعات ایران دارای طبقه بندی های متفاوتی است. در طبقه بندی بین المللی B که شامل اختراعات حوزه نیاز ها بشری شامل عملیات اجرایی، حمل و نقل شامل: کشتیرانی، ترابری و دیگر موارد را میتوانید در پایگاه جستجوی دارایی های فکری دارکوب مشاهده کنید.

    ثبت اختراع یا انتشار مقاله کدام اول باید انجام شود؟ پژوهشگران منابع مالی و غیر مالی بسیاری را صرف انجام تحقیقات و پژوهش ها میکنند و امکان دارد تعدادی از آنها تبدیل به دستاوردها و فناوری های نو گردد. محققان این نتایج را به سرعت در مقالات علمی ملی و بین المللی منتشر و به آن افتخار میکنند. اما باید مد نظر داشت، چنانچه دستاورد پژوهشی امکان تبدیل شدن به یک محصول یا فرآیند قابل استفاده و تولید در صنعت را داشته باشد، هر گونه انتشار عمومی از جمله مقاله باعث از دست رفتن شرط جدید بودن و در نتیجه عدم امکان ثبت فناوری به عنوان اختراع خواهد شد.

    در نتیجه محققان و پژوهشگران باید پیش از هرگونه افشاء عمومی آن دسته از نتایج تحقیقاتی که شرایط ثبت اختراع را دارا می باشد به صورت اظهارنامه اختراع در اداره مربوطه ثبت و سپس نسبت به انتشار آنها اقدام کنند. امکان دارد مراحل ثبت اختراع چندین ماه به طول بیانجامد که انتشار مقاله (و مانند آن) پس از تاریخ ثبت اظهارنامه اختراع مشکلی را در فرآیند ثبت اختراع بوجود نمی آورد.

    از آنجا که برخی دستاورد ها مانند روشهای تشخیص بیماری و نوآوری های مدیریتی قابلیت ثبت اختراع بین المللی و ملی را ندارند، محققان بدون نگرانی میتوانند انتشار در مقالات داخلی و خارجی را به عنوان اولین گزینه جهت کسب افتخار دست یابی به این قبیل پژوهشها انتخاب کنند.

     
    برو بالا