عوامل موثر بر پذیرش بانکداری موبایلی توسط نسل Y یا نسل هزاره

نوع فایل : word

تعداد صفحات : 32

تعداد کلمات : 8000

مجله : Kasetsart Journal of Social Sciences

انتشار : 2017

ترجمه متون داخل جداول : ترجمه شده است

درج جداول در فایل ترجمه : درج شده است

منابع داخل متن : به صورت فارسی درج شده است

کیفیت ترجمه : طلایی

:

تاریخ انتشار
26 اکتبر 2020
دسته بندی
تعداد بازدیدها
1377 بازدید
35,500 تومان

عنوان فارسی مقاله:عوامل موثر بر پذیرش بانکداری موبایلی  توسط نسل Y یا نسل هزاره بر اساس  نظریه ی یکپارچه پذیرش و استفاده از مدل فناوری  اصلاح شده توسط مفهوم مدل پذیرش فناوری

 چکیده  

 این مطالعه برای بررسی عوامل مؤثر بر قصد رفتاری برای پذیرش بانکداری موبایلی در میان نسل Y یا نسل هزاره انجام شد. بر اساس مدل نظری شامل نظریه‌ی یکپارچه‌ی پذیرش و استفاده از فناوری (UTAUT) و مدل پذیرش فناوری (TAM)، در این مطالعه، یک مدل تعمیم یافته و اصلاح شده برای توضیح بهتر پذیرش بانکداری موبایلی پیشنهاد شد. به علاوه، هدف، تعیین اثر تعدیل کننده‌ی انگیزش لذت جویی بر پذیرش بانکداری موبایلی مستقل بود. مدل پیشنهادی به طور تجربی با استفاده از داده‌های نظر سنجی ارائه شده توسط ۴۸۰ پاسخگو تست شده و با مدل معادله‌ی ساختاری (SEM) تحلیل شد. نتایج تحلیل نشان داد که مدل اصلاح شده، برازش خوبی در زمینه‌ی پذیرش بانکداری موبایلی توسط نسل هزاره داشت. به علاوه، انگیزه‌ی لذت جویی کاربران بانکداری موبایلی به عنوان مهم‌ترین عامل انگیزش مشتریان برای پذیرش بانکداری موبایلی شناسایی شد، در حالی که امنیت سیستم بانکداری دارای ارتباط منفی با انگیزه‌ی لذت جویی بود. نتایج، توسط مؤسسات بانکداری برای توسعه استراتژی و بهبود خدمات برای افزایش پذیرش بانکداری در نسل هزاره قابل استفاده است(عوامل موثر بر پذیرش بانکداری موبایلی).

ادامه مطلب

راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.

Title: Determinants affecting mobile banking adoption by generation Y based on the Unified Theory of Acceptance and Use of Technology Model modified by the Technology Acceptance Model concept

Abstract

 This study was undertaken to explore the determinants affecting behavioral intention to adopt mobile banking among generation Y. Based on the theoretical model incorporating the Unified Theory of Acceptance and Use of Technology (UTAUT) and the Technology Acceptance Model (TAM), in this study, a revised and extended model was proposed in order to better explain mobile banking adoption. Moreover, the aim was to determine the mediating effect of hedonic motivation on independent mobile banking adoption. The proposed model was empirically tested using survey data provided by 480 respondents and was further analyzed using a structural Equation model (SEM). The analysis results indicated that the revised model had a good fit in the context of mobile banking adoption by generation Y. In addition, hedonic motivation of mobile banking users was identified as the most important factor motivating customers to adopt mobile banking, whereas mobile banking system security had a negative relationship with hedonic motivation. The results can be used by banking institutions to develop strategies and to improve their services in order to increase the adoption of mobile banking among generation Y.

    دیدگاهتان را بنویسید