فاکتور های تاثیرگذار بر تسهیم و اشتراک اطلاعات

نوع فایل : word

تعداد صفحات : 33

تعداد کلمات : 9400

مجله : Online Information Review

انتشار : 2015

ترجمه ی متون جدول : ترجمه شده است

درج جداول در فایل ترجمه : درج شده است

منابع داخل متن : به صورت فارسی درج شده است

کیفیت ترجمه : طلایی

فونت ترجمه : ب نازنین 12

تاریخ انتشار
11 ژوئن 2020
دسته بندی
تعداد بازدیدها
1541 بازدید
25,500 تومان

عنوان فارسی مقاله:فاکتور های تاثیرگذار بر تسهیم و اشتراک اطلاعات در  سایت های  شبکه های اجتماعی در بین دانشجویان: استفاده از الگوی  تسهیم دانش در سایت های شبکه های اجتماعی  

 چکیده

 هدف: مقاله‌ی حاضر در صدد تعیین پیشایندهای محیطی و فردی برای تسهیم اطلاعات در سایت‌های شبکه‌های اجتماعی (SNS) و بررسی تأثیر دو سویه میان دو عامل بر اساس مدل تسهیم دانش است.

طرح/روش شناسی/رویکرد: برای جمع آوری داده‌ها، از پرسشنامه‌ی آنلاین از دانشجویان استفاده شد. جهت آزمون فرضیات و مطالعه‌ی سؤالات تحقیق، از رگرسیون چند گانه ی سلسله مراتبی استفاده شد.

نتایج: در خصوص فاکتورهای محیطی، لازم به ذکر است که با افزایش تصور و ادراک کاربران از مخاطب به عنوان مجموعه‌ای از پیوند های ضعیف، تمایل تسهیم و اشتراک اطلاعات روی SNS، مستقل از اندازه‌ی شبکه‌های اجتماعی بیشتر است. عوامل شخصی مانند خودکارامدی اطلاعات، انتظارات پیامد اجتماعی مثبت و احساس لذت اشتراک و تسهیم، از شاخص‌های پیش بینی معنی دار فعالیت‌های اشتراک هستند. علاوه بر این، تأثیر متقابل معنی دار طوری است که تاثیرات انتظارات پیامد اجتماعی روی فعالیت‌های تسهیم روی SNS زمانی بیشتر است که کاربران فکر کنند مخاطبان، پیوند ضعیف‌تری هستند(فاکتورهای تاثیرگذار برتسهیم و اشتراک اطلاعات).

اصلیت/ارزش: مطالعه ی حاضر  موجب تقویت مطالعات  مدل تسهیم دانش با استفاده از آن در زمینه ی SNS و  پیشرفت تحقیقات SNS با مد نظر قرار دادن فاکتور های محیطی و فردی و برهمکنش آن ها می شود(فاکتورهای تاثیرگذار برتسهیم و اشتراک اطلاعات).

ادامه مطلب

راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.

TITLE: Factors affecting information sharing in social networking sites amongst university students

Abstract

Purpose – Drawing upon the knowledge sharing model, the purpose of this paper is to identify personal and environmental antecedents to information sharing on social networking sites (SNSs) and examines the interaction effects between the two factors. Design/methodology/approach – Data were collected via online survey with college students. Hierarchical multiple regressions were performed to test hypotheses and examine research questions. Findings – With regard to environmental factors, the more users perceive their audience to be a collection of weak ties, the more likely they are to share information on SNSs, independent of the size of their networks. Personal factors such as information self-efficacy, positive social outcome expectations, and sharing enjoyment feelings were found to be significant predictors of sharing activities. In addition, a significant interaction effect was found such that the effects of social outcome expectations on sharing activities on SNSs are manifested to a greater extent when users perceive their audience as weak ties rather than strong ties. Originality/value – This study extends the knowledge sharing model literature by applying it to the SNS context and advances SNS research by taking into consideration both environmental factors and personal factors and their interactions.
    دیدگاهتان را بنویسید