فرار مالیاتی در شبکه‌ی اجتماعی

نوع فایل : word

تعداد صفحات : 24

تعداد کلمات : 7700

مجله : Journal of Economic Behavior and Organization

انتشار : 2019

:

:

:

:

:

تاریخ انتشار
7 مارس 2020
دسته بندی
تعداد بازدیدها
1458 بازدید
26,000 تومان

عنوان فارسی مقاله:فرار مالیاتی در شبکه‌ی اجتماعی

 چکیده

 ما، بر اساس منابع و مطالعات قابل توجه در زمینه‌ی مقایسات اجتماعی در قضاوت‌ها، به بررسی رفتار فرار مالیاتی می‌پردازیم. مالیات پردازان از فرار مالیاتی به عنوان ابزاری برای تقویت و افزایش مصرف مورد انتظار خود نسبت به سایرین در شبکه‌های اجتماعی، استفاده می‌کنند. تعادل نش منحصر به فرد مدل، فرار بهینه را به شاخص مرکزیت شبکه (بوناسیچ) ربط می‌دهد: هر چه تعداد مالیات پردازان مرکزی بیشتر باشد، میزان فرار مالیاتی بیشتر است. با توجه به این که مراکز مالیاتی سرمایه گذاری زیادی را در زمینه‌ی ابزارهای کلان داده‌ها با هدف ساخت شبکه‌های اجتماعی کرده‌اند، ما به بررسی ارزش جمع آوری اطلاعات شبکه می‌پردازیم. ما این کار را با استفاده از شبکه‌هایی انجام می‌دهیم که برای مالیات پردازانی که مصرف آن‌ها بسیار وسیع است و افرادی که به طور سیستماتیک دارای ثروت بالاتر می‌باشند، مناسب است. ما نشان می‌دهیم که جمع آوری اولیه‌ی اطلاعات شبکه، به خصوص در حضور مالیات پردازان مشهور، دارای سود و ارزش زیادی است(فرار مالیاتی در شبکه‌ی اجتماعی).

کلیه مقالات مرتبط را میتوانید در بخش ترجمه مقالات اقتصاد ملاحظه کنید.

 

 

ادامه مطلب

راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.

Title: Tax evasion on a social network

Abstract

We relate tax evasion behavior to a substantial literature on social comparison in judgements. Taxpayers engage in tax evasion as a means to boost their expected consumption relative to others in their social network. The unique Nash equilibrium of the model relates optimal evasion to a (Bonacich) measure of network centrality: more central taxpayers evade more. Given that tax authorities are now investing heavily in big-data tools that aim to construct social networks, we investigate the value of acquiring network information. We do this using networks that allow for celebrity taxpayers, whose consumption is seen widely, and who are systematically of higher wealth. We show that there are pronounced returns to the initial acquisition of network information, especially in the presence of celebrity taxpayers.

دیدگاهتان را بنویسید